اخبار ارز دیجیتال

آیا رمز ارز‌ها ابزاری برای کلاهبرداری هستند؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در روزنامه چینی گلوبال تایمز در بخش تبلیغات نوشته شده است: چین رمز ارز‌ها را ابزاری برای کلاهبرداری می‌داند.

Qu Qiang، نویسنده آن بخش خبر، متخصص صنعت کرپتو و استاد دانشگاه پکن و دانشگاه رنمین چین، تأکید کرد: رمز ارز‌ها، به ویژه بیت کوین، در ادارات امنیت عمومی برای شناسایی تقلب در سرمایه گذاری است.

رمز ارز‌ها در امر مبارزه با پولشویی و سایر قوانین و مقررات نظم قانونی چین، بانک خلق چین (PBoC) را نقض می‌کنند، بنابراین با منع قانونی و سرکوب PBoC روبرو شده‌اند.

به گفته نویسنده، اگرچه پروتکل بیت کوین به عنوان یکی دیگر از ابزارهای الکترونیکی ظاهر شد اما ماهیت غیرمتمرکز آن، ناشناس ماندن تراکنش‌ها، سطح بالای رمزگذاری آن باعث محبوبیت در پولشویی و قاچاق غیرقانونی شده است.

Qu Qiang فعالیت اقتصادی ناشناس با استفاده از ارزهای دیجیتال را ۲۰ تریلیون دلار تخمین زد که بیش از تولید ناخالص داخلی چین در مدت مشابه است. همچنین نتیجه گرفت:

گسترش فعالیت اقتصادی ناشناس را نمی‌توان از رشد رمز ارز‌ها از جمله بیت کوین جدا کرد.

نویسنده بخش خبر، حمله اخیر چین به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را این مسائل می‌داند. به نظر وی، بیت کوین به عنوان وسیله‌ای کاربردی برای پرداخت و حسابداری است.

در عین حال، رمز ارز‌ها که به طور رسمی توسط مقامات مالی کشورهای مختلف صادر می‌شود به بهترین مزایا دست پیدا می‌کنند و به یک سیستم پولی در آینده تبدیل خواهند شد.

ناظران ذکر کردند که کارشناس گلوبال تایمز ثبات بیت کوین و تمایل چین به محدودیت کار‌های غیر قانونی با رمز ارز‌ها را تأیید کرده است.

توییت نویسنده گلوبال تایمز

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *