اخبار ارز دیجیتال

کوین بیس در بورس نزدک لیست خواهد شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

قرار است کوین بیس در تاریخِ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در سهام نزدک لیست شود. صرافی ارز دیجیتال کوین بیس عرضه اولیه سهام خود را در دسامبر ۲۰۲۰ در SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) ثبت کرده بود.

این اتفاق باعث می‌شود کوین بیس، اولین صرافی ارز دیجیتال به صورت عمومی لیست شود و راه را برای سایر صرافی‌ها و دارندگان دارایی‌های دیجیتال به خصوص سرمایه گذارانی مانند مشاوران مالی و صندوق‌های سرمایه گذاری آمریکا که هنوز نتوانستند اقدامی کنند، هموار و آسان می‌کند.

کوین بیس اولین صرافی ارز دیجیتال آمریکا است که در واقع سود سهام آن از طریق دارایی‌های دیجیتال بدست می‌آید. این صرافی یک راه برای تمامی سرمایه گذاران مبتدی که تا به امروز به بازار دسترسی نداشتند، باز کرده است.

صرافی کوین بیس در سال ۲۰۱۲ توسط برایان آرمسترانگ ( Brian Armstrong)، مهندس سابق وبسایت املاک Airbnb و فرد اِرسام (Fred Ehrsam)، که پیش از این تاجر گلدمن ساکس بود، تاسیس شد. اِرسام کوین بیس را در سال ۲۰۱۷ ترک کرد و اکنون یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری Paradigm است.

هفته گذشته (۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰)، دارایی شرکت کوین بیس به ۱٫۸ میلیارد دلار رسید. درآمد خالص برای این دوره (سه ماهه اول سال ۲۰۲۱) بین ۷۳۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده و با کاربران فعال ماهانه اکنون این عدد به بیش از ۶ میلیون دلار رسیده است.

ممکن است دارایی‌های این شرکت پس از لیست شدن به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. صرافی کوین‌بیس در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۳ میلیارد دلار درآمد خالص و حدود ۵۲۷.۴ میلیون دلار درآمد از مالیات بدست آورده بود که به ترتیب به میزان ۲۴۰٪ و ۲۲۰۰٪ افزایش سالانه داشته‌اند.

کوین بیس در بورس نزدک لیست خواهد شد

امروز کوین (COIN) در بازار سهام نزدک لیست خواهد شد که پیش‌بینی روند قیمت را سخت تر می‌کند.

دورمان (Dorman) گفت: بازار از IPO برای “قیمت گذاری نامناسب” استفاده می‌کند و ممکن است در روز اول تا ۵۰ یا ۱۰۰% افزایش یابد. اما این اتفاق برای سهام‌هایی که مستقیم لیست می‌شوند، رخ نمی‌دهد؛ زیرا برای برقراری تعادل در میزان دارایی‌های سهام مانند کوین بیس به زمان بیشتری نیاز است. همچنین افزود: گاهی این زمان ممکن است حدود یک هفته تا یک ماه طول بکشد.

دورمان گفت: قیمت گذاری بین ۴۴۰ تا ۶۰۰ دلار برای سهام ‌های کوچکتر در نظر گرفته شده‌اند، اما پیش بینی کرد که هدف، قیمت گذاری برای معاملات با حجم بالا است.

صرافی Arca تخمین می‌زند که کوین بیس بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

افزایش سهام کوین بیس پس از لیست شدن

لیست شدن کوین بیس در بورس نزدک چشم سرمایه گذاران را باز می‌کند و آنها را متوجه می‌کند شرکت ها با جریان نقدی در بازارهای سهام چند برابر می‌شوند؛ زیرا آنها تشخیص می‌دهند که دارایی های دیجیتال آینده مالی هستند.

دورمن گفت:

“به زودی همه از دارایی های دیجیتال استفاده می‌کنند. ابتدا سهام شرکت بلو چیپ (blue chip) را خریداری می‌کنید و سپس می‌گویید، خوب آن شرکت چه کاری انجام می‌دهد؟ چه دارایی های دیجیتالی را معامله می‌کنند؟ شما هم همان کار را انجام می‌دهید. “

صرافی کوین بیس ۹۰ میلیارد دلار دارایی در پلتفرم خود دارد و از معاملات بیش از ۴۰ دارایی پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به ۵۶ میلیون کاربر فردی (از جمله ۶٫۱ میلیون کاربر معاملاتی ماهانه) و ۷۰۰۰ مشتری موسسه خدمات ارائه می‌دهد و با گرفتن کارمزد برای کارگزاری و مبادله خود درآمد کسب می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود این لیست موجی از شرکت های دارایی دیجیتال مانند BlockFi و صرافی کراکن (Kraken) را به سمت لیست شدن در بورس سهام عمومی جذب کند.

دورمن گفت: “اگر Coinbase شرایط را تضمین کند، ارزش شرکت آن افزایش می‌یابد. من انتظار دارم که شرکت‌های بیشتری در بورس عمومی لیست شوند. همچنین افزود:

“افزایش قیمت باعث می‌شود همه‌ی افراد و شرکت‌ها به فکر لیست شدن بیفتند. من در حال حاضر یک لیست در صفحه بلومبرگ و ۱۵ سهام دارم که همه آنها در طی شش ماه گذشته بین ۴۰۰ تا ۴۰۰۰ درصد رشد کرده اند. “

همزمان با لیست شدن کوین بیس در بورس نزدک، ارزش سهام این صرافی افزایش یافت؛ به همین دلیل انتظار می‌رود که شرکت‌های بیشتری اقدام به انجام این کار کنند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *