اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۸ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال نوسانات، پیش‌بینی‌ها، سرمایه گذاری‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

افزایش قیمت اتریوم

اتریوم، بایننس کوین (BNBپولکادات و بیت کوین در این هفته افزایش یافتند.

روند قیمت آلت کوین‌ها در این هفته صعودی بود. در سال جدید (۲۰۲۱) برای این هفته اولین بار بود که ارز دیجیتال اتریوم از بالاترین قیمت ۲/۱۰۰ دلار عبور کرد.

قیمت اتریوم بعد از ۲۳ روز از افزایش قیمت بیت کوین افزایش یافت. دیری نگذشت که غول کارت اعتباری ویزا اعلام کرد در حال اجرای برنامه ای است که به شرکای خود اجازه می‌دهد از بلاک چین اتریوم، برای حل معاملات فیات استفاده کنند.

ترید‌ها معتقدند روند اتریوم صعودی است و انتظار می‌رود در کوتاه مدت به ۲/۵۰۰ دلار افزایش یابد. می‌توانیم در ژوئن و ژوئیه انتظار داشته باشیم که در ژوئن و ژوئیه ی ۲۰۲۱ یک پیشنهاد اصلاح به نام EIP-1559 برای اصلاح ساختار کارمزد موجود اتریوم تنظیم شود.

با افزایش هزینه گًس ( gas:هزینه شبکه اتریوم)، خوشحالی پس از صعود اتریوم کاهش یافت. هزینه استفاده از بلاک چین اتریوم در روزهای اخیر ۷۷٪ افزایش یافته است و هزینه متوسط ​​به ۲۲٫۹۷ دلار رسید.

آیا روند قیمت ارز‌های دیجیتال در ۲۰۲۱ صعودی است؟
ممکن است بیت کوین در حال تلاش برای رسیدن به ۶۰ هزار دلار باشد که ممکن است ما نیزدر عملکرد این ارز دیجیتال در طی این سال‌ها نقش مهمی (۲۰۰۹-۲۰۲۱) داشته باشیم.

با وجود اینکه مارس یک ماه تاریخی تلخ و ناخوشایند است، اما بیت کوین در این دوره ۳۱ روزه، ۲۹/۸۴٪ سود بدست آورد. ماه آوریل شروع شد، جایی که بیت کوین در سال ۲۰۱۳ فقط دو بار بازده منفی داشته است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، بیت کوین نیز با ۱۰۳٪ افزایش بهترین عملکرد طی هشت سال گذشته (از ۲۰۱۳ تا‌کنون) را تجربه کرده است.

سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ بهترین زمان برای بیت کوین است. در حال حاضر گاوها قصد دارند از سود ۱۵۹ درصدی بین آوریل و ژوئن ۲۰۱۹ عبور کنند.

پی پال پرداخت با بیت کوین را در سراسر جهان فراهم می‌کند.
رشد دوباره بیت کوین از ۵۵ هزار دلار احتمالاً با اعلام پذیرفته شدن بیت کوین به عنوان گزینه پرداخت توسط پی پال (PayPal) تقویت شد.

پرداخت با کریپتو، به این معنی است که مشتریان ایالات متحده قادر خواهند بود “به طور یکپارچه” از دارایی‌های دیجیتال برای خرید استفاده کنند. پی پال همچنین از لایت کوین (Litecoin)، اتریوم (Ether) و بیت کوین کَش(Bitcoin Cash) پشتیبانی می‌کند.

رمز ارز‌ها به محض انجام معامله به فیات تبدیل می‌شود و پی پال می گوید: این امر “اطمینان از ارزش و بدون نیاز به پرداخت کارمز‌دهای اضافی” را ایجاد می کند.

دان شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل پی پال گفت: “فعال کردن ارزهای دیجیتال برای خرید در مشاغل در سراسر جهان، اتفاق بعدی هنگام همه گیری کرونا و استقبال گسترده ارزهای دیجیتال است.”

مشکلی که وجود دارد این است که چگونه کسانی که مالیات دریافت می‌کنند، سرویس درآمد داخلی، رمز ارز بیت کوین را به عنوان ارز در نظر می گیرد. این بدان معناست که می‌توان از بیت کوین که ارزش آن با زیاد شدن هزینه، افزایش یافته است، مالیات گرفت.

صرافی کوین بیس در ۱۴ آوریل در بورس آمریکا قرار می‌گیرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تأیید می کند که لیست جدید صرافی متمرکز کوین بیس در ۱۴ آوریل منتش خواهد شد که درشاخص نزدک (Nasdaq) با نماد COIN نشان داده می‌شود.

انتظار می‌رفت کوین بیس این خبر را در مارس ۲۰۲۱ اعلام کند، اما طبق گزارشات پس از پرداخت ۶/۵ میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب با کمیسیون تجارت آتی کالاها (Commodity Futures Trading Commission)، برنامه های این صرافی به تأخیر افتاد.

یکی از تحلیلگران بازار رمز ارز‌ها گفت: قرار گرفتن در لیست بورس می‌تواند باعث “نوسانات بیشتر” قیمت بیت کوین شود، به خصوص اگر کوین بیس بلافاصله اقدام به فروش کند.

مایکل جردن (Michael Jordan)، ستاره بسکتبال و ویل اسمیت ( Will Smith)، ستاره هالیوود حدود ۳۰۵ میلیون دلار در Dapper Labs سرمایه گذاری کردند

Dapper Labs همچنین بازی CryptoKitties را ایجاد کرد و یکی از اولین پروژه های NFT (توکن غیرمثلی) بود که محبوبیت زیادی در دنیای دیجیتال کسب کرد.

همچنین این شرکت گفت: به دنبال گسترش “همان پروژه” در سایر ورزش‌ها است. در فوریه سال ۲۰۲۰، Dapper Labs با ورزش‌های رزمی ترکیبی (UFC) قرارداد بست.

از سوی دیگر، توسعه دهندگان کاردانو (Cardano) راهی پیدا کرده اند که توکن‌های غیرمثلی bootleg را ایجاد کنند. با وجود این واقعیت که بلاک چین آن هنوز از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کند. در همین حال، The Weeknd اعلام کرد که اولین NFT خود با نام “موسیقی جدید و هنر محدود” را از طریق Nifty Gateway منتشر می‌کند.

برخی از اتفاقاتی را که در طول هفته افتاد مرور کردیم. اکنون در ادامه به پیش بینی قیمت بیت کوین با توجه به روند رمز ارز‌ها در طول هفته، می‌پردازیم.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در این هفته

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken) اعلام کرده بود: رمز ارز بیت کوین در آینده ارزش “بی نهایت” خواهد داشت .

در مصاحبه‌ای جسی پاول(Jesse Powell) مشتاق بود، گزینه هایی برای اندازه گیری ارزش بیت کوین نسبت به دلار ارائه دهد. این اندازه گیری‌ها از طریق مقایسه پرایس اکشن در آینده با اتومبیل های پیشرفته ورزشی، انجام می‌شود.

پاول گفت: یک بیت کوین که در حال حاضر به اندازه مدل ۳ تسلا ارزش دارد، می‌تواند به ارزش یک لامبورگینی تا پایان سال جاری و یک بوگاتی تا سال ۲۰۲۳ ارزش داشته باشد.

وی افزود: “رمز ارز بیت کوین می‌تواند سالانه ۱۰ برابر نسبت به دلار آمریکا ارزش داشته باشد، بنابراین اندازه گیری بیت کوین در برابر دلار واقعاً دشوار است.”

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

کاربر آیفون، اپل را مسئول سرقت ۶۰۰ هزار دلاری بیت کوین از طریق برنامه جعلی می‌داند
گزارش شده است که یک برنامه رمز ارز کلاهبرداری در App Store اپل ۱۷/۱ بیت کوین را از یک کاربر بی خبر کلاهبرداری کرده است.

فیلیپ کریستودولو (Phillipe Christodoulou) فکر کرده بود که نرم افزار رسمی Trezor را دانلود کرده است، با توجه به اینکه این مرورگر دارای امتیاز پنج ستاره است. او نمی‌دانست که این شرکت در حال حاضر چنین برنامه ای را ارائه نمی‌دهد.

کریستودولو گفت: پس از وارد کردن عبارت اصلی، وجوه وی به سرقت رفته است. ارزش ارز دیجیتال هنگم به سرقت رفتن وجوه ۶۰۰ هزار دلار بود، اما در حال حاضر، ارزش آن ۱ میلیون دلار است.

سایت خبری واشنگتن گزارش کرد: شخصی که از او سرقت شده به FBI گزارش کرده است، همچنین این قربانی گفت: “شرکت اپل به اعتمادی که من به آنها داشتم خیانت کرد. اپل مسئول این سرقت است.”

سخنگوی Trezor کریستینا مازانکووا ( Kristyna Mazankova) سخنگوی Trezor گفت: این شرکت سال‌ها با برنامه های جعلی مبارزه کرده است. اما قربانی ادعا کرد که شرکت کیف پول “هرگز هیچ پاسخی از طرف اپل یا گوگل دریافت نمی کند.”

بازدهی بهتر بیت کوین با هودل کردن آن

سبد سرمایه گذاری که در سال ۲۰۱۷ زمان توسط شبکه ماهواره‌ای CNBC حمایت می‌شد، دوباره ظاهر شده است. ۳۰٪ این سبد از بیت کوین و ۷۰٪ ازآلت کوین تشکیل شده بود.

کسانی که در ۲۰۱۷، ۱۰ هزار دلاردر بیت کوین سرمایه گذاری کردند حدود چهار سال بعد ۵۲۳۰۰ دلار درآمد بدست آوردند. اگر آنها فقط بیت کوین خریده بودند، در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار دلار درآمد داشتند.

دولت کره جنوبی ۱۰٫۵ میلیون دلار سود از جرم و جنایت چهار ساله بیت کوین کسب کرده است
دادستان های کره جنوبی سرانجام مقدار بیت کوینی را که در سال ۲۰۱۷ از یک کلاهبردار گرفته بودند، فروختند که ارزش این مقدار ۱۰٫۵ میلیون دلار بیشتر از زمان دستگیری است.

این اولین بار است که مقامات کشورکره جنوبی، بیت کوین مصادره شده را می‌فروشند. در زمان مصادره‌ی ارز دیجیتال بیت کوین، ارزش آن ۲۳۸هزاردلار بود.

در اواخر مارس ۲۰۲۱، دولت کره جنوبی برای اولین بار قوانین خاصی برایرمز ارز‌ها وضع کرد و فشار بیشتری به صرافی‌ها و ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی برای استفاده از حساب های تجاری به نام واقعی و گزارش فعالیت های خود به واحد اطلاعات مالی کره، وارد کرد.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *