اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۲۹ فروردین تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال نوسانات، پیش‌بینی‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

بیت کوین در عرض ۱۲ ساعت ۱۰٪ سقوط کرد و برای اولین بار از اول ماه مارس به زیر ۵۰ هزار دلار رسید.

به دنبال اصلاح سریع و ناگهانی آخر هفته گذشته، اوضاع برای بیت کوین ناخوشایند به نظر می‌رسید که باعث شد این رمز ارز در یک ساعت ۲۰٪ سقوط کند.

۶۰ هزار دلار به یک ارزش تاریخی تبدیل شد. ارزش بازار ۱ تریلیون دلار بیت کوین نیز از بین رفت و به نقطه عطفی که از سال ۲۰۱۸ دیده نشده، رسید.

اما در ساعات اولیه روز جمعه، با افزایش فشار فروش بزرگترین ارز دیجیتال در جهان سقوط کرد و برای اولین بار از مارس به زیر ۵۰ هزار دلار رسید.

مطلب مرتبط: چرا قیمت بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد؟

اتریوم هم که در ساعات قبل از سقوط موفق شده بود به بالاترین ارزش روزانه یعنی ۲/۶۴۱۰۹ دلار برسد از فشار فروش در امان نبود.

حجم نقدینگی بالا، بازار آتی بیش از حد گرم، کاهش شاخص کیمچی پرمیوم، فروش نهنگ‌ها و نگرانی در مورد برنامه‌های مالیاتی رئیس جمهور جو بایدن (Joe Biden)، همگی از عوامل اصلاح بوده‌اند.

کیمچی پرمیوم: یک شاخص مشهور در بازار بیت کوین است که نشان دهنده آشفتگی خرده فروشان در کره جنوبی است و معمولاً در هنگام اوج گرفتن قیمت مشاهده می‌شود. همچنین نشان دهنده‌ی تفاوت قیمت بیت کوین در صرافی‌های کره جنوبی و نرخ در سایر مراکز تجارت جهان است.

PlanB حدس می‌زند که سقوط بیت کوین به معنای پایان آن نیست.

هیچ گونه واکنشی نسبت به کاهش قیمت بیت کوین وجود ندارد. تحلیلگر PlanB با توجه به الگوریتم پیش‌بینی انباشت به جریان (stock-to-flow) گفت: سقوط زیر ۵۰ هزار دلار به معنای تمام شدن روند فعلی گاو نر نیست. این تحلیلگر با اشاره به این که هیچ چیز در یک روند و خط مستقیم به سمت بالا حرکت نمی‌کند در توییتر خود نوشت:

بیت کوین ۶ ماه متوالی روند صعودی داشته است و به نظر می‌رسد این کاهش قیمت مشابه با سقوط ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در روند صعودی است.

الگوریتم stock-to-flow: بیانگر مقدار منبع ذخیره شده نسبت به مقدار منبع تولید شده به صورت سالانه است که با استفاده از این الگوریتم پیش‌بینی قیمت بیت کوین امکانپذیر می‌شود.

الی لو رست (Élie Le Rest) از ExoAlpha معتقد است: دلایل زیادی برای خوش بینی وجود دارد و می گوید: “این نوع اصلاح بازار بسیار سالم است؛ زیرا به کاهش قدرت فعالان بازار کمک می‌کند و زمینه را برای رشد ایجاد می‌کند.”

حرکت بعدی قیمت بیت کوین تعیین کننده خواهد بود و به ما کمک می‌کند تا تعیین کنیم آیا این صرفاً اصلاح است یا ورود به بازار خرس.

پیتر برانت (Peter Brandt)، تحلیلگر محبوب و مشهور نوشت: آیا می‌خواهید اصلاح به پایان برسد؟ دید خود را عوض کنید.

کارمزدهای تراکنش بیت کوین به دلار آمریکا

یکی از مواردی که در حال تکرار است، کارمزد تراکنش‌های بیت کوین است که با دلار آمریکا اندازه گیری می‌شوند و به بالاترین میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۷ نزدیک شده است.

داده‌های Blockchair نشان می‌دهد که متوسط کارمز یک تراکنش بیت کوین در روز سه شنبه ۵۸ دلار بوده است.

آخرین افزایش کارمزد‌های تراکنش همزمان با کاهش عمده هش ریت اتفاق افتاد. این هزینه‌ها با قطع برق در مرکز استخراج چین از سین کیانگ افزایش یافته است.

همچنین این افزایش کارمزد‌ها باعث شد تا برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز به سرعت راه‌های کم هزینه‌تری برای انتقال بیت کوین ارائه دهند.

صرافی OKEx اکنون شبکه لایتنینگ (Lightning) را یکپارچه کرده است.

در حالی که برنامه Square Cash حداقل برداشت بیت کوین را به ۰٫۰۰۱ بیت کوین تا ۱۰۰ هزار ساتوشی افزایش داده است.

ایلان ماسک (Elon Musk) و جک دورسی (Jack Dorsey) گفتند: “بیت کوین مشوق انرژی پاک است.”

در حالی که معامله گران با کندل‌های قرمز روبه رو می‌شدند، سرمایه گذاران صنعت بر روی چگونگی سبز شدن کندل‌ها متمرکز بودند.

روز زمین پاک ۲۰۲۱ در این هفته بود و همزمان با بیت کوین که مرتباً به دلیل بالا بردن انرژی لازم برای حفظ امنیت شبکه مورد سرزنش قرار می‌گرفت، برخی از حامیان ارز دیجیتال در مورد انرژی پاک بیت کوین صحبت کردند.

گزارش جدیدی که از سوی The Bitcoin Clean Energy Initiation تألیف شده استدلال می‌کند: استخراج بیت کوین باعث ایجاد انگیزه در تولید برق “از منابع تجدید پذیر بدون کربن” می‌شود.

تتر در Coinbase Pro لیست شد.

Coinbase Pro اعلام کرده است که تتر را در پلتفرم خود لیست می‌کند و زمینه را برای جفت ارز معاملاتی ایجاد می‌کند که نسخه ERC-20 را با بیت کوین، اتریوم، استیبل کوین، یورو، پوند انگلیس و دلار آمریکا مرتبط می‌کنند.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری Bitfinex گفت: “ما از تصمیم صرافی ارز دیجیتال کوین بیس برای افزودن توکن‌های تتر در ERC-20 به پلتفرم Coinbase Pro خوشحالیم. این در حالی اتفاق می‌افتد که نزدیک به سرارزش بازار ۵۰ میلیارد دلاری هستیم و با گسترش جامعه، گامی دیگر به جلو بر می‌داریم. “

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در این هفته

مدیر ارشد سرمایه گذاری گوگنهایم پیش‌بینی قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین را تکرار می کند.

سکات مینرد (Scott Minerd)، مدیر ارشد سرمایه گذاری گوگنهایم هشدار خود را مبنی بر سقوط بیت کوین تا ۲۰ هزار دلار تکرار کرده است.

مینرد در گفتگو با CNBC گفت: “با توجه به روند بیت کوین در کوتاه مدت اوضاع بسیار ناخوشایند است و فکر می‌کنم که باید شاهد اصلاحات اساسی در بیت کوین باشیم.”

شایان ذکر است که مینرد قاطع است که بیت کوین در طولانی مدت می تواند ۴۰۰ هزار دلار برسد. وی گفت: “فکر می‌کنم ما می‌توانیم با بیت کوین به ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار بازگردیم که با ۵۰٪ کاهش همراه خواهد بود، اما نکته جالب در مورد بیت کوین این است که قبلاً شاهد این نوع کاهش ها بوده‌ایم.”

بسیاری از طرفداران بیت کوین با اشاره به ترکیبی از عوامل از جمله شاخص‌‌ها پیشنهادات اجتناب ناپذیر از ضررهای عمیق تر را رد کردند. مینرد قبلا هم اشتباه کرده بود. در ژانویه او گفت: بیت کوین برای سال ۲۰۲۱ قیمت بالاتری در نظر گرفته است و از آن زمان به بعد بیش از دو برابر افزایش یافته است.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

هشدار تریدرها؛ افزایش قیمت Safemoon پایدار نیست.

یک توکن بر روی زنجیره هوشمند بایننس در TikTok مورد توجه علاقمندان ارز دیجیتال قرار گرفته است، اما هشدارهایی مبنی بر عدم پایداری افزایش اخیر قیمت آن وجود دارد.

قیمت SafeMoon تنها طی سه هفته از ۰/۰۰۰۰۰۰۲۹ دلار به ۰/۰۰۰۰۰۷۴ دلار افزایش یافت. سپس این آلت کوین در طی دو روز به میزان ۵۰٪ کاهش پیدا کرد.

روند قیمت SafeMoon را پس از آنکه در مدت کوتاهی در ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۶۵٪ کاهش یافت.

یکی دیگر از بانک‌های انگلیس که مخالف ارائه ارز دیجیتال است به مشتریان اخطار داد.

بانک انگلیسی NatWest گفته است که از ارائه خدمات به مشتریانی که پرداخت ارزهای دیجیتال را قبول دارند، خودداری خواهد کرد.

مورتن فریس (Morten Friis)، رئیس هیئت ریسک بانک، اظهار داشت: “ما تمایلی برای معامله با مشتریان نداریم، چه آنها را به عنوان مشتری جدید قبول کنیم و چه رابطه مستمری با افرادی داشته باشیم.”

نظرات فریس همان احساساتی است که اخیراً به HSBC یکی دیگر از بانک های انگلیس نسبت داده شده است. این بانک در اعلامیه‌ای تصمیم خود مبنی بر منع خرید مشتریان از سهام میکرواستراتژی (MicroStrategy)، را بیان کرد. موضع مخالف HSBC نسبت به رمز ارز‌ها همچنین باعث شد بانک از اجازه دادن به دارندگان حساب برای واریز سود از صرافی‌های ارز دیجیتال در اوایل سال امتناع کند.

دولت‌ها می‌توانند با تعطیل کردن استخراج، بیت کوین را متوقف کنند.

کورتیس اسپنسر (Curtis Spencer)، بنیانگذار و شریک الکتریک سرمایه گفت: شبکه بیت کوین ادامه حیات خود را مدیون لطف دولت‌های جهانی است.

روز سه شنبه در تاریخِ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، در یک وب کنفرانس گفت: قانونگذاران با عدم اعمال محدودیت‌های شدیدتر در عملیات استخراج در کشورهایی که فرصت رشد را به بیت کوین می‌دهند، رو برو هستند.

وی استدلال کرد: “آیا بیت کوین می‌تواند از سوی دولت متوقف شود؟ در واقع فکر می‌کنم شاید اینطور باشد. اگر به هزینه شبکه فکر می‌کنید، کاری نیست که دولت‌های ملی بتوانند انجام دهند.”

اسپنسر سپس به آنچه در سین کیانگ رخ داد، اشاره کرد به جایی که قطع برق به طور چشمگیری بر میزان هش ریت بیت کوین تأثیر گذاشت.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *