اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال نوسانات، پیش‌بینی‌ها، افزایش و کاهش قیمت و کلاهبرداری‌ از رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

بیت کوین ناگهان به ۶۰ هزار دلار رسید؛ زیرا سطح مقاومت جدید باعث لیکویید شدن ۸۵۰ میلیون دلار شد.

به زبان ساده لیکویید به معنای از دست دادن کل سرمایه است. برای مثال فرض کنید شما بیت کوین را در قیمت ۳۱ هزار دلار می‌خرید و پیش بینی می‌کنید روند بازار صعودی است؛ اما بازار برخلاف پیش بینی شما کاهش پیدا می‌کند! در این حالت حتی اگر قیمت به ۲۹٫۹۹۹ دلار هم برسد باز شما لیکویید می‌شوید و کل سرمایه‌ی شما از بین می‌رود.

نوسان بازار ارز های دیجیتال باعث شد قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ به ۶۱۲۷۶ دلار برسد.

در نتیجه یک فشار ناگهانی، بیت کوین در ساعات اولیه صبح شنبه ۲۱ فروردین ماه از نوسان در ۵۰ هزار دلار عبور کرد. این روند در ماه مارس ۲۰۲۱ همچنان داشت و ارز دیجیتال بیت کوین در تلاش بود تا از ۶۰ هزار دلار عبور کند، اما هنوز هم (۲۲ فروردین ۱۴۰۰) موفق نشده است.

لکس مسکوفسکی (Lex Moskovski) یک تحلیلگر گفت: در حال حاضر بیت کوین در بالاترین قیمت ممکن قرار دارد، همچنین ادامه داد: “آغاز بازار خرسی (Bear Market) بسیار گران تمام خواهد شد.”

اما مشخص نیست که این افزایش قیمت چقدر قدرت ماندن دارد و همانطور که در ماه های اخیر دیده ایم، نوسان نامنظم بازار در تعطیلات آخر هفته دوام ندارند.

شرایط مطلوب بازار منجر به افزایش قیمت ارز دیجیتال اتریوم و بایننس کوین (BNB) در روز شنبه (۲۱ فروردین ۱۴۰۰) شد.

ارزش ریپل برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ از ۱ دلار عبور می‌کند. علت این افزایش قیمت چیست؟

این هفته، روزهای بسیار مهمی برای رمز ارز ریپل (XRP) بود. قیمت این رمز ارز در طی هفت روز گذشته تقریباً دو برابر شده است.

در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ارزش آلت کوین ریپل برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ از ۱ دلار عبور کرد و ارزش آن در روز‌های بعد افزایش یافت.

در حال حاضر (۲۲ فروردین ۱۴۰۰) ارز دیجیتال ریپل با قیمت ۱/۴۰ دلار معامله می‌شود و همین امر باعث جلب توجه سرمایه گذاران بازار به این رمز ارز شد.

ریپل در چهارمین جایگاه از نظر ارزش بازار قرار دارد. افزایش حجم معاملات مربوط به اعلام خبر ریپل مبنی بر پرداخت برون مرزی است.

در این هفته اخبار خوبی نیز از دادگاه ریپل منتشر شده بود. به Ripple Labs اجازه داده شده به اسناد SEC “بیان تفسیرها یا دیدگاه های کمیسیسون SEC ” در مورد دارایی‌های دیجیتال دسترسی داشته باشد.

مطلب مرتبط: اولین پیروزی ریپل در برابر SEC

متیو سالومون (Matthew Salomon) مشاور ارشد شرکت ریپل معتقد است: اگر مدرکی مبنی بر اینکه SEC آنها را همانند بیت کوین و اتریوم در نظر گرفته پیدا کنند، ریپل در این پرونده پیروز خواهد شد.

دیوید شوارتز ( David Schwartz)، مدیر ارشد فن‌آوری Ripple Labs از قانونگذاران ایالات متحده خواست “با نگاه به بقیه جهان”، مراقب باشند که نسبت به بقیه‌ی کشور‌ها از نظر بلاک چین و دنیای رمز ارز‌ها عقب نمانند.

درآمد صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در سه ماهه سال ۲۰۲۱ به ۱٫۸ میلیارد دلار رسید

این هفته، روز های بسیار جالبی برای رمز ارز‌ها رقم خورد. ارزش کل بازار به ۲ تریلیون دلار رسید. به عبارت دیگر بازار رمز ارز‌ها اکنون ارزشی برابر با ارزش شرکت اپل دارد. یک اتفاق بزرگ و مهم دیگری رخ دارد؛ زیرا ۱۰۰ ارز دیجیتال برای اولین بار ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری خود را تأمین کردند.

همچنین مشخص شد که صنعت ارز های دیجیتال در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته، بودجه بیشتری دریافت کردند.

صرافی کوین بیس (Coinbase) هفته آینده (۲۵ فروردین ۱۴۰۰) در لیست بازار بورس سهام نزدک (Nasdaq) آمریکا قرار می‌گیرد. البته قبل از قرار گرفتن در لیست مشاهده کردیم که دارایی این صرافی از ژانویه تا مارس به ۱٫۸ میلیارد دلار رسیده است.

این اعداد کاملا درست و واقعی هستند. هیچ بازار گاو نری در ابتدای سال ۲۰۲۱ ایجاد نشده و این اعداد بدون اجرای گاو نر (Bull Market) بیان شده است. درآمد خالص برای این دوره (سه ماهه اول سال ۲۰۲۱) بین ۷۳۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده و با کاربران فعال ماهانه اکنون این عدد به بیش از ۶ میلیون دلار رسیده است.

دیوید ترنر (David Trainer)، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی سرمایه گذاری New Constructs، در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشت: “ارزیابی شرکت با توجه به افزایش رقابت در بازار ارز های دیجیتال، نوسانات بازار و مارجین (Margin) دشوار است.

پاریس هیلتون مقاله ای بروز درباره NFT‌ها را منتشر می‌کند

پاریس هیلتون (Paris Hilton) یک کارآفرین، مقاله ای هیجان انگیز درباره NFT‌ها (توکن‌های غیرمثلی) نوشت و اعلام كرد كه آنها را “آینده اقتصاد خالق ” می‌داند.

به نظر می‌رسد این کارآفرین قصد دارد خود را به عنوان مرجعی در فضای NFT، حداقل برای مخاطبان اصلی، قرار دهد. همچنین با تجلیل از نقش توکن‌های NFT در دنیای هنر و مد دیجیتال – بدون اشاره به نقش آن‌ها در تجارت – افزود:

“برخی از این برنامه‌ها حتی ممکن است شیوه زندگی ما را تغییر دهند. اگر بتوانیم از NFT به عنوان تضمین یا سرمایه اولیه اقلام فیزیکی استفاده کنیم یا به عنوان راهی برای تجارت، چه کاری باید انجام دهیم؟ “

هیلتون قبل از رسیدن به این نظر در سال ۲۰۲۱ اولین NFT خود را فروخت. NFT‌ او یک نقاشی گربه بود که ۱۷۰۰۰ دلار فروخته شد. او تمام درآمد خود را به امور خیریه اهدا کرد.

یک زوج با پرداخت ۵۸۷ دلار کامزد تراکنش در بلاکچین اتریوم ازدواج کردند.

ربکا رز (Rebecca Rose) و پیتر کاچرگینسکی (Peter Kacherginsky)، کارمندان کوین بیس با استفاده از بلاک چین اتریوم ازدواج کرده اند

علاوه بر یک مراسم عروسی سنتی، کاچرگینسکی یک قرارداد هوشمند اتریوم به نام Tabaat نوشت و از طریق NFT، “حلقه‌ها” را صادر کرد.

این مراسم خود شامل دو معامله انتقال “حلقه های” NFT از قرارداد به رز و کاچرگینسکی بود. در کل، این مراسم چهار دقیقه طول کشید تا از سوی اتریوم تأیید شود و ۵۰ دلار کارمزد ماینر را پرداخت کرد.

در مقابل، متوسط ​​عروسی حضوری در آمریکا تقریباً ۲۵ هزار دلار هزینه دارد.

NFT ها بصورت انیمیشن دو دایره بهم وصل می‌کنند تا یکی شوند و این کار توسط هنرمند کارل جان هاسلروت (Carl Johan Hasselrot) انجام شده است.

رز در توییتر خود نوشت:

بیشتر افراد در جاهایی مثل اماکن مذهبی، ساحل یا در کوه ها ازدواج می‌کنند. اما خب ما بیشتر افراد نیستیم. ما در بلاک چین ازدواج کردیم.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در این هفته

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری Ark Invest و جی پی مورگان (JPMorgan) انتظار دارند که بیت کوین به ۱۳۰ هزار تا ۴۷۰ هزار دلار برسد

جی پی مورگان انتظار دارد بیت کوین به ۱۳۰ هزار دلار برسد، در حالی که Ark Invest پیش‌بینی می‌کند، ارزش بازار بیت کوین از طلا فراتر برود.

پیش بینی این دو شرکت محبوبیت این رمز ارز را به عنوان یک دارایی مطمئن افزایش داده است.

دپارتمان تحقیقاتی سرمایه گذاری Bloomberg Intelligence همچنین امیدوار است که ارزش این ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به بیش از ۸۰ هزار دلار افزایش یابد.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

بیت کوین به صفر نزدیک می‌شود؟ خیر در حالی که کاربران برنامه ردیت (Redditors) 187 هزار دلار خرج کردند

مدت ها است که پیش‌بینی‌هایی مبنی بر اینکه ارزش ارز دیجیتال بیت کوین به صفر می‌رسد را مشاهده می‌کنیم، اما باید بدانید که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

یکی از کاربران ردیت نوشت: “بیت کوین در طول زندگی من هرگز به صفر نمی‌رسد؛ زیرا من مایل و قادر هستم تمام بیت کوین‌های استخراج شده در واحد یک سنت را خریداری کنم. “

امکان ندارد ارز دیجیتال بیت کوین به ۰/۰۱ دلار سقوط کند؛ زیرا این اتفاق تا زمانی که ۲۰ درصد از کل بیت کوین غیرقابل دسترس است، رخ نخواهد داد.

همچنین چانگ زائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) در ماه گذشته ( مارس ۲۰۲۱) به کاربران خود گفت: نباید نگران به صفر رسیدن بیت کوین باشند. وی نوشت: “تا زمانی که یک سنت برای من باقی مانده باشد، این اتفاق نخواهد افتاد.”

Paxful انتشار داده‌های غیرمجاز مشتریان را تکذیب می‌کند

یک منبع آنلاین ناشناس اخیراً در تلاش برای فروش اطلاعات مشتری خصوصی و کارمندی است که گفته می‌شود از صرافی ارز دیجیتال Paxful بدست آمده است.

با این حال، سخنگوی شرکت Paxful گفت: هیچ یک از اطلاعات مشتری به خطر نیفتاده است.

شخصی که قصد فروش اطلاعات را دارد، ادعا می‌کند دارای شماره تلفن، نام و آدرس و همچنین سایر اطلاعات خصوصی متعلق به کاربران است.

لجر (Ledger) با دادخواهی سنخی قربانیان کلاهبرداری فیشینگ روبرو می‌شود

دادخواهی سنخی: دعوی حقوقی و دادخواهی است که نتیجه ی آن مربوط به دسته‌ی بخصوصی از مردم می‌شود.

Ledger و Shopify با یک دادخواهی سنخی به دلیل نقض عمده داده‌ها که منجر به سرقت اطلاعات شخصی ۲۷۰ هزار کاربران این کیف پول در بین ماه‌های آوریل و ژوئن سال ۲۰۲۰ شد، رو به رو شدند.

جان چو ( John Chu) و ادوارد باتون ( Edward Baton) قربانیان کلاهبرداری فیشینگ روز سه شنبه در تاریخِ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در کالیفرنیا علیه شرکت ارائه دهنده کیف پول سخت افزاری لجر و شریک تجارت الکترونیکی آن Shopify شکایت کردند.

شاکیان ادعا کردند که شرکت ها “با سهل انگاری، اجازه داده تا اطلاعت آنها مورد حمله قرار گیرد و سپس عمداً درصدد” نقض داده ها هستند.

این داده ها هنگامی که کارمندان Shopify به پایگاه تجارت الکترونیکی و بازاریابی شرکت برای Ledger دسترسی پیدا کردند، به سرقت رفت. سپس هکرها داده ها را در دارک وب فروختند.

آنها ادعا می‌كنند: “اگر لجر احساس مسئولیت داشت، می‌توانست از بسیاری از این ضررها و حملات جلوگیری کند.”

چو ۲۶۷ هزار دلار بیت کوین و اتریوم و باتون ۷۵۵ دلار استلار (Stellar) را در کلاهبرداری فیشینگ از دست دادند.

حمله فیشینگ یا Phishing به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک آدرس سایت، ایمیل و مانند آن‌ها گفته می‌شود.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *