اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال ( ۳۰خرداد تا ۶ تیر ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال نوسانات، پیش‌بینی‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

جان مک آفی برنامه نویس کامپیوتر و طرفدار کریپتو در ۷۵ سالگی درگذشت

جسد جان مک آفی (John McAfee)، ساعاتی پس از تأیید حکم استرداد او به آمریکا از سوی دادگاه اسپانیا، در سلول زندان کشف شد. او ۷۵ ساله بود.

مک آفی به دلیل ساخت برنامه‌های نرم افزاری آنتی ویروس در جهان شهرت پیدا کرده است. این کارآفرین همچنین در جولای ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد و اخبار مربوطه را در دنیای کریپتو و رسانه‌های اصلی منتشر کرد.

مقامات اسپانیایی احتمال کشته شدن مک آفی را رد نکرده‌اند.

ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، کارمند سابق NSA، در توئیتر خود نوشت: “اروپا نباید متهمان جرائم غیر خشونت آمیز را به یک دادگاه ناعادلانه و یک زندان بسیار ظالمانه،” استرداد کند.

چارلز هوسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، مک آفی را “فردی کاملاً مضطرب” توصیف کرد، اما او را به عنوان “یکی از جالب ترین افراد در فضای کریپتو و تاریخ محاسبات” ستایش کرد.

السالوادور به هر شهروند بزرگسال، ۳۰ دلار بیت کوین پاداش می‌دهد

لایحه رییس جمهور السالوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی در بامداد روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ به تصویب کنگره رسید.

در این هفته، بوکله اعلام کرد: دولت ۳۰ دلار بیت کوین به شهروندانی که کیف پول رمز ارز ارائه شده دولت را دانلود کنند، پاداش می‌دهد. وی در ادامه تأیید کرد که بیت کوین در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ رسماً قانونی می‌شود.

این اعلامیه با استقبال بیت کوین روبرو شد؛ زیرا اینفلوئنسر‌ها حدس می‌زنند که دولت السالوادور نیاز به خرید بیت کوین برای توزیع دارد. یعنی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به فشار خرید بازار اضافه می‌شود.

ویلی وو (Willy Woo)، یک تحلیلگر، در توئیتر خود اعلام کرد که اگر رئیس جمهور سالوادور تمام ۴/۵ میلیون شهروند السالوادور واجد شرایط دریافت بیت کوین باشند، تعداد کاربران جهانی بیت کوین ۲/۵ درصد رشد خواهد کرد.

با سقوط بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار خطر بزرگی آلت کوین‌ها را تهدید می‌کند

بیت کوین پس از رسیدن به ۳۶۵۵۹/۴۸ دلار در اوایل هفته، مجدداً اصلاح شد.

طبق گفته Flibflib، یک تحلیلگر، اگر بزرگترین ارز دیجیتال جهان به زیر ۳۰ هزار دلار برسد، معامله گران و سرمایه گذاران آلت کوین‌ها ضرر زیادی می‌کنند.

در توئیتی که اواخر جمعه منتشر شد، آنها گفتند که سقوط ۳۰ درصدی در بازار بیت کوین می‌تواند باعث شود تا آلت کوین‌ها دو برابر افت کند.

در زمان نوشتن خبر، بیت کوین در هفته ۱۴٪ کاهش یافت، اما آلت کوین‌های با ارزش بازار کمتر عملکرد بدی نشان دادند. اتریوم ۲۱٪، بایننس کوین ۲۰٪، دوج کوین ۱۹٪ و ریپل ۲۵٪ سقوط کرده است.

بیت کوین در وضعیتی مانند سال ۲۰۱۸ قرار دارد

بیت کوین آماده است تا روندی را همانند یا بدتر از روند سال ۲۰۱۸ شروع کند.

بیت کوین در حال حاضر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۴۷ درصد کاهش یافته است، در حالی که در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داد، به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ وضعیت بدتری نسبت به ۲۰۱۸ باشد.

SEC طرفداران XRP را به صدور “بیانیه های دروغین” علیه رهبر کمیسیون بورس اوراق بهادار امریکا متهم می‌کند

دارندگان XRP متهم به صدو بیانیه‌های دروغین علیه رهبر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

SEC در ماه دسامبر ۲۰۲۰ شکایتی علیه ریپل تشکیل داد و ادعا کرد که مدیر عامل شرکت براد گارلینگهاوس و بنیانگذار آن کریس لارسن در حال فروش XRP به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده هستند.

در پاسخ به دادخواست SEC، ریپل ادعا کرد: ریپل به بیت کوین یا اتریوم شباهت دارد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در این هفته

پلن بی (PlanB): قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ می‌تواند به ۴۵۰ هزار دلار برسد و در بدترین حالت به ۱۳۵ هزار دلار می‌رسد

از جمله کسانی که از آینده و روند قیمت بیت کوین نا امید نیستند، می‌توان پلن بی را نام برد. پلن بی خالق مدل سهام به جریان است.

PlanB: بیت کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۴۵۰ هزار دلار برسد و ۱۳۵ هزار دلار بدترین حالت خواهد بود.

حتی در شرایطی که بیت کوین از چند ماه گذشته همچنان اصلاح می‌شود، این تحلیلگر گفت آینده بزرگترین رمز ارز جهان روشن است.

در حال حاضر بدترین پیش‌بینی برای بیت کوین این است که در ماه آگوست با قیمت ۴۷ هزار دلار معامله شود. به نظر می‌رسد هدف بیت کوین در ماه سپتامبر سطح ۴۳ هزار دلار و در ماه اکتبر ۶۳ هزار دلار باشد.

اوضاع سپس دوباره داغ می‌شود و در ماه نوامبر شاهد بیت کوین ۹۸ هزار دلاری خواهیم بود و در پایان سال قیمت این رمزارز به ۱۳۵ هزار دلار میرسد!

PlanB گفت که از پیش‌بینی خود به دلیل روند نزولی اخیر در بازارها “ناراحت” نیست. در نظرسنجی اخیر او در توییتر، ۴۱٪ از پاسخ دهندگان گفتند که آنها فکر می‌کنند بیت کوین در سال ۲۰۲۱ زیر ۱۰۰ هزار دلار خواهد ماند که پیش‌بینی او را را بی اعتبار می‌کند.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

بیت کوین در روند صعودی است، شاید هرگز نتواند بازار طلا را شکست دهد

توماس فارلی (Thomas Farley)، رئیس سابق بورس اوراق بهادار نیویورک، بازار خرسی را برای بیت کوین مشاهده می‌کند. با یک هشدار جدی باعث کاهش علاقه‌ی طرفداران کریپتو شد.

اگرچه او معتقد است که بیت کوین می‌تواند در بلند مدت افزایش یابد، اما در مورد این که بیت کوین “طلای دیجیتال” است ابراز تردید کرد.

فارلی گفت: “در مورد اینکه روزی ارزش بیت کوین از طلا بیشتر و به عنوان ارز پذیرفته شود، مطمئن نیستم.”

برای شکست ارزش طلا، بیت کوین با قیمت ۵۳۳ هزار دلار معامله شود.

قاضی نیویورک مانع فروش اولین آلبوم Jay-Z و حق چاپ آن به عنوان NFT می‌شود

قاضی نیویورک برای جلوگیری از تلاش ادعا شده از سوی بنیانگذار Roc-A-Fella Records Inc (RAF) دایمون دش (Damon Dash) برای فروش نسخه توکنیز شده از اولین آلبوم Jay-Z با نام “Reasonable Doubt” به همراه حق چاپ آن، قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

با این حال دش ادعا کرد که او فقط سعی در فروش سهام خود در RAF داشته است. جی زی در سال ۱۹۹۵ با دایمون دش و کریم بورکی (Kareem Burke)، RAF را تاسیس کرد.

این برند موسیقی بین این سه نفر تقسیم شده است و کپی رایت کامل آلبوم مورد نظر از سوی این شرکت است.

شکایتی که در ۱۸ ژوئن ثبت شد، نشان می‌دهد دش امانتداری خود را نقض کرده است.

قاضی موافقت کرده است که فروش NFT را متوقف کند و دش را از فروش حق چاپ آلبوم حداکثر تا اول ژوئیه ۲۰۲۱ منع کرده است.

مجری CNBC بیت کوین خود را در بازار خرسی فروخته است

جیم کرامر (Jim Cramer) تقریباً تمام دارایی‌های بیت کوین خود را نقد کرد.

کرامر در ۲۱ ژوئن ادعا کرد که بیت کوین “به دلایل بنیادی افزایش نمی‌یابد” و بر قانون نظارتی چین تاکید کرد.

کرامر اظهار داشت که دولت مرکزی چین، بیت کوین را “تهدید مستقیم” برای سازمان و ظرفیت آن برای کنترل جریان‌های پولی در داخل کشور در نظر می‌گیرد و رمزارزها را “به عنوان سیستمی خارج از کنترل دولت” توصیف کرد.

افزایش ممنوعیت استخراج رمز ارز در چین باعث شد که نرخ هش بیت کوین به پایین ترین سطح هشت ماهه برسد؛ زیرا استخراج بیت کوین در چین یا متوقف شد و برخی به خارج از کشور مهاجرت کردند.

مطلب مرتبط: ممنوعیت استخراج بیت کوین از طرف دولت چین

کرامر همچنین استدلال کرد که کاهش نرخ هش بیت کوین باعث افزایش قیمت این دارایی می‌شود. هنگامی که استخراج بیت کوین سخت شود و موارد نظارتی و قانونی نیز بیشتر شود، قیمت کاهش یافته و برخی به دنبال استفاده و فروش دارایی هستند. همچنین در ادامه افزود:

تقریباً تمام بیت کوین من فروخته شد، نیازی به آن نیست.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *