اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال ( ۶ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال پیش‌بینی‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها، اقدامات قانونی و نظارتی کشور‌ها در مورد ارز‌های دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

آیا کاهش ۲۸ درصدی سختی استخراج بیت کوین در قیمت آن تأثیر دارد؟

کاهش ۲۸ درصدی سختی استخراج بیت کوین نشان می‌دهد که تا اکتبر ۲۰۲۱ قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد.

این کاهش در پاسخ به مهاجرت ماینرها به خارج از چین و از دست رفتن نرخ هش است که می‌تواند باعث افزایش سود برای ماینر‌هایی که در حال فعالیت هستند، شود.

بیت کوین اکنون سومین نمودار شمعی قرمز رنگ خود را ایجاد کرد، به این معنی که بیت کوین تقریباً بیش از دو سال با پیش‌بینی سهام به جریان خود فاصله دارد. طبق داده‌ها قیمت بیت کوین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، ۴۰٫۳۶٪ کاهش یافته که بزرگترین سقوط این رمز ارز در طی سه سال گذشته است.

پلن B گفت: شش ماه آینده با توجه به مدل سهام به جریان، سرنوشت بیت کوین “صعود یا شکست” خواهد بود. همچنین افزود: “برای من حتی زمانی که قیمت بیت کوین کمی از پیش‌بینی مدل سهام به جریان پایین باشد، ناخوشایند است.”

بایننس با یک تحول نظارتی روبرو می‌شود

صرافی ارز دیجیتال بایننس با مشکلات نظارتی روبرو می‌شود. ژاپن صرافی بایننس را به ثبت نکردن اطلاعات دقیق متهم کرد. اقدامات سختگیرانه در استان انتاریو كانادا باعث شد صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کند که قصد دارد تمامی فعالیت‌های خود در این استان را متوقف کند.

روز دوشنبه در تاریخِ ۷ تیر ۱۴۰۰ صرافی آنلاین بایننس استفاده از Faster Payments در انگلیس را به حالت تعلیق درآورد، به این معنی که برداشت پوند از صرافی برای مشتریان انگلیسی زمان بر است. این امر چند روز پس از آن صورت گرفت که سازمان امور مالی به صرافی بایننس گفت تا تمام فعالیت‌های تحت نظارت در کشور را متوقف کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند و سازمان پول جزایر کیمن آخرین نهادهای نظارتی مالی هستند که قوانین نظارتی برای صرافی آنلاین بایننس را اعلام کردند.

به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال بزرگ در جهان، بایننس در تلاش است تا صلاحیت صحیح فعالیت خود را پیدا کند.

پلتفرم استرایک در پی راه اندازی تجارت بیت کوین”بدون کارمزد”

پلتفرم پرداخت استرایک (strike) اعلام کرده است که از امروز به مشتریان ایالات متحده امکان خرید و فروش بیت کوین را با استفاده از صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، اسکوئر و پی پال می‌دهد که تقریباً هیچ کارمزد معاملاتی ندارد.

جک مالرز (Jack Mallers)، بنیانگذار و مدیرعامل استرایک، گفت: پلتفرم او “ارزان‌ترین و آسان‌ترین مکان برای خرید بیت کوین” است.

مالرز مستقیماً صرافی ارز دیجیتال کوین بیس را هدف قرار داد و هزینه‌های معاملاتی در صرافی آنلاین کوین بیس را “احمقانه” توصیف کرد. او افزود: “اشتباه نکنید! وقتی در صرافی آنلاین کوین بیس بیت کوین می‌خرید در واقع از شیت کوین حمایت می‌کنید.”

همچنین کوین بیس اعلام کرد: قصد دارد رمز ارز‌ها را هر چه سریع‌تر در صرافی خود لیست کند. این صرافی در حال تقویت خود در جهان است. این شرکت “Bitcoin Tab” را راه اندازی کرده است که توانایی خرید بیت کوین در استرایک را بدون “هیچ کارمزدی خارج از گسترش بازار” فراهم می‌کند.

در همین حال، پلتفرم معاملاتی رابین هود (Robinhood) درخواست پیشنهادی عمومی را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کرده است. این برنامه یک روز پس از آنکه ناظران دستور پرداخت ۷۰ میلیون دلار جریمه به شرکت داده‌اند، در میان ادعاهایی که باعث “آسیب گسترده و قابل توجه” به هزاران کاربر ارائه شد.

آخرین تلاش ایلان ماسک برای پامپ دوج کوین منجر به شکست شد

قیمت دوج کوین پس از تأیید دوباره ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در روز پنجشنبه در تاریخِ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ افزایش یافت اما سر به فلک نکشید.

اولین توییت ماسک با عنوان “Doge را آزاد کنید!” باعث رساندن قیمت دوج کوین از ۸/۴۲٪ به ۰/۲۶۱ دلار شد. فروش پس از آن نیز باعث کاهش دوج به ۰/۲۴۷ دلار شد.

کمتر از یک ساعت بعد، ماسک پیامی کاملا غیرمعمول را اینگونه توییت کرد:

توییت ایلان ماسک درباره دوج کوین

پس از انتشار توییت دوم، دوج با ۵٫۲۲٪ افزایش به ۰/۲۶ دلار رسید.

در مقایسه با تأثیر توییت‌های قبلی ایلان ماسک این دو توییت تأثیر چندانی در قیمت دوج کوین نداشتند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در این هفته

۴۴% سرمایه گذاران انتظار دارند بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به زیر ۳۰ هزار دلار کاهش یابد

نظرسنجی CNBC نشان می‌دهد ۴۴ درصد از مدیران سهام و استراتژیست‌ها فکر می‌کنند که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ زیر ۳۰ هزار دلار می‌رسد.

از ۵۶ درصد باقیمانده، ۲۵% پیش‌بینی کردند قیمت تا ۴۵ هزار دلار افزایش یابد، در حالی که ۲۵% دیگر پیش‌بینی می‌کنند که بتوانیم شاهد افزایش قیمت بیت کوین تا ۵۵ هزار دلار باشیم.

تنها ۶٪ گفتند که بیت کوین می‌تواند به ۶۰ هزار دلار یعنی نزدیک به ۶۵ هزار دلار در آوریل ۲۰۲۱، بازگردد.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

 NYU: بیت کوین به عنوان یک ارز، کاملا شکست خورده است

آسواش داموداران (Aswash Damodaran)، استاد امور مالی در دانشگاه نیویورک، بار دیگر بیت کوین را مورد حمله قرار داد.

استاد امور مالی در دانشگاه نیویورک گفت: “از نظر من، ارز خوب ارزی است که برای خرید قهوه، خرید خانه، خرید ماشین استفاده شود و با این حساب، بیت کوین شکست خورده است؛ و نه نتها شکست خورده است، بلکه با بدبختی هم شکست خورده است. “

وی با بیان اینکه شهرت بیت کوین در بازدهی کسب شده از سوی سرمایه گذاران اولیه است، افزود: وقتی من با علاقه مندان به بیت کوین روبرو می‌شوم، آنها این مفهوم را که بیت کوین یک ارز عالی است تکرار می‌کنند، زیرا آنها پول زیادی در این زمینه بدست آورده‌اند.”

در می ۲۰۲۱، داموداران ادعا کرد که اتر نسبت به بیت کوین شانس بیشتری برای تبدیل شدن به ارز رایج دارد.

بانک NatWest انگلیس انجام تراکنش در صرافی‌های رمز ارز را محدود می‌کند

با ادامه محدودیت رمز ارز‌ها در بریتانیا، یکی دیگر از بانک NatWest تلاش‌های خود را برای محدود کردن استفاده مشتریان از دارایی‌های دیجیتال شدت بخشیده است.

محدودیت معاملات NatWest با هدف کنترل کلاهبرداری‌ها و طرح‌های متقلبانه در کشور انجام می‌شود. این بانک معتقد است که از مبادلات رمزنگاری می‌توان برای کلاهبرداری از مشتریان استفاده کرد. با این حال برای فیات محدودیتی اعمال نکرده است.

بانک NatWest اعلام کرد: محدودیت‌ها به صورت موقتی است و در برخی موارد اگر شاهد اممور کلاهبرداری یا متقلبانه در پرداخت صرافی‌ها باشیم، آنرا مسدود خواهیم کرد.

رئیس بانک فرانسه: “زمان زیادی برای تنظیم مقررات برای رمز ارز‌ها نداریم”

فرانسیس ویلروی دو گالهاو (Francois Villeroy de Galhau)، رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت: اروپا باید تنظیم مقررات رمز ارز را در اولویت قرار دهد و یا این ریسک را بپذیرد که دارایی‌های دیجیتال حاکمیت پولی‌اش را به خطر بیندازد.

همچنین هشدار داد که اتحادیه اروپا فقط “یک یا دو سال” فرصت دارد تا یک چارچوب نظارتی برای رمز ارز‌ها ایجاد کند.

ویلروی گفت: باید در اینجا فوریت را تأکید کنم که وقت زیادی نداریم و تنها یک یا دو سال زمان برایمان باقی‌مانده است. هم در ارزهای دیجیتال و هم در پرداخت‌ها، ما در اروپا باید هرچه سریع‌تر اقدام کنیم.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *