اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال ( ۱۶ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال پذیرش، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها و ممنوعیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

تصویب قانون تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور

السالوادور رسماً اولین کشور در جهان است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی تصویب می‌کند. این قانون با ۶۲ رأی از ۸۴ رأی تصویب شد.

طبق گفته نایب بوکلی (Nayib Bukele) رییس جمهور السالوادور، دولت ۹۰ روز برای ایجاد زیرساخت‌ها فرصت می‌دهد، “سپس این قانون بلافاصله عملی می‌شود.”

طبق قانون به اصطلاح بیت کوین، بازرگانان باید هم بیت کوین و هم دلار آمریکا را بپذیرند. انتظار می‌رود قیمت کالاها و خدمات با هر دو ارز قابل پرداخت باشد. دولت قصد دارد کیف پول ارز دیجیتال رسمی را منتشر کند.

در این لایحه پیشنهاد می‌شود هر کسی که ۳ بیت کوین در این کشور سرمایه گذاری کند رسماً به عنوان اقامت دائم شناخته شود. در مورد استخراج بیت کوین، بوکلی در رسانه‌ها اشاره کرده است که به برنامه استخراج با حمایت دولتی فکر نکرده است و بیشتر به ایده استخراج بیت کوین و استفاده مسئولانه از انرژی‌های تجدیدپذیر گرایش داشته است.

جای تعجب نیست که واکنش تنظیم کننده‌ها خیلی مثبت نبوده است. یکی از مدیران در بانک برای تسویه حساب‌های بین المللی اقدام السالوادور را “یک تجربه جالب” خوانده است، اما هشدار داد که بیت کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت قبول ندارد صندوق بین المللی پول همچنین هشدار داده است که این تصمیم می‌تواند از نظر حقوقی و مالی قابل توجه باشد.

گزارش جدید: در حال حاضر پامپ بیت کوین السالوادور در جذب پول هوشمند موفق نبود

السالوادور اولین بار در کنفرانس Bitcoin 2021 در میامی در مورد برنامه‌هایش صحبت کرد، اما ظاهراً بازار‌ها توجهی به این برنامه‌ها نداشته‌اند.

روز چهارشنبه در تاریخِ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ همه چیز تغییر کرد، روزی که کنگره قانون را تصویب کرد. بیت کوین از ۸ فوریه ۲۰۲۰ بهترین عملکرد روزانه خود را ثبت کرده است، روزی که تسلا اعلام کرد ۱/۵ میلیارد دلار بیت کوین را به موجودی خود اضافه کرده است.

اگرچه دلایلی برای شادی وجود دارد، لنارد نئو (Lennard Neo)، رئیس تحقیق Stack Funds، هشدار داد که واکنش‌های سرسختانه سرمایه گذاران به اصطلاح “هوشمند” بسیار کم است.

لنارد نئو با اشاره به تغییر روند صعودی به نزولی، هشدار داد: “ما نباید انتظار داشته باشیم كه بیت کوین برای كشوری با سرانه تولید ناخالص داخلی كمتر از ۷٪ تأثیر قابل توجهی داشته باشد. در حالی كه اقتصاد این كشور در دهه‌های گذشته بدترین سقوط را داشته است. “

بالاترین قیمت بیت کوین در طی هفته ۳۸/۳۳۴ دلار است.

میکرواستراتژی ۱/۶ میلیارد دلار سفارش برای ارائه اوراق دریافت می‌کند

میکرواستراتژی در پیشنهاد اخیر اوراق قرضه ۱٫۶ میلیارد دلار سفارش جذب کرده است، تقریباً چهار برابر بیشتر از آنچه در ابتدا این شرکت نیاز داشت.

اوراق قرضه‌ی پربهره ولی کم‌اعتبار قرضی است که توسط شرکت‌های فاقد رتبه بندی در اعتبار سرمایه گذاری پیشنهاد می‌شود و به طور معمول بازده بالاتری را در عین داشتن ریسک بالاتر به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد.

این چند روز پس از اعلام شرکت سهامی عام، که صاحب ۹۲/۰۷۹ بیت کوین با ارزش بازار فعلی ۳/۲ میلیارد دلار است، اعلام کرد قصد دارد دارایی‌های دیجیتال خود را به یک شرکت استارتاپ جدید به نام MacroStrategy LLC اختصاص دهد.

زنگ‌های هشدار پس از اعلام پیشنهاد اوراق بهادار به صدا در می‌آید، حداقل بدهی برای خرید بیت کوین بیشتر، افزایش یافت. سهام MSTR پس از انتشار خبر سقوط کرد.

سهام شرکت میکرواستراتژی با قیمت ۵۱۶/۴۴ دلار هفته را به پایان رساند که در مقایسه با قیمت ۱۳۱۵ دلار در فوریه در بالاترین ارزش خود قرار دارد.

در مقاله اخیر، تحلیلگر خوان د لا هوز (Juan de la Hoz) گفت: اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، میکرواستراتژی در معرض ورشکستگی قرار خواهد گرفت ، و افزود: “میکرواستراتژی یک فرصت سرمایه گذاری با پاداش کم، ریسک بالا و فروش قوی است.”

آزمایشات مثبت کووید۱۹ شرکت کنندگان در کنفرانس Bitcoin 2021 همگانی می‌شود

آزمایش برخی از کسانی که در Bitcoin 2021 در میامی شرکت کرده اند از نظر کووید ۱۹۹ مثبت بوده و منجر به ایجاد موجی از نظرات منفی رسانه‌ها و گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه این یک “رویداد فراگیر” بوده است.

هزاران نفر در این رویداد دو روزه شرکت کردند که نیازی به اثبات واکسیناسیون یا اعمال ماسک نداشتند. از آنجا که مردم در سالن‌های شلوغ تماشاگران جمع می‌شدند، فاصله استاندارد اجتماعی وجود نداشته است.

آقای وال (Whale)، یک کاربر توییتر تأثیر گذار ، تخمین زده است که بیش از ۵۰ هزار بازدید کننده در این رویداد حضور داشتند. وی خاطرنشان کرد که این اولین کنفرانس بزرگ حضوری از زمان ابتلا به همه گیری است و گفت: جواب تست کرونا‌ی بسیاری از این افراد مثبت بوده است.

کسب درآمد ۴/۳ میلیون دلاری ویتالیک بوترین از دوج کوین ۴/۳

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم، اعلام کرد: او در سال ۲۱۰۱۶ حدود ۲۵ هزار دلار در دوج کوین سرمایه گذاری کرده است.

اولین نگرانی او این بود که چگونه این موضوع را به مادرش بگوید مخصوصاً که”تنها نکته جالب این رمز ارز نماد یک سگ بر روی آن است.”

بوترین به پادکست لکس فریدمن گفت: او به دلیل علاقه و توییت ایلان ماسک (Elon Musk)، نسبت به این کوین به سمت دوج کوین جذب شده است.

او به یاد آورد زمانی که در سنگاپور در حبس امنیتی بود، قیمت دوج کوین در طی یک روز از ۰/۰۰۸ دلار به ۰/۰۷ دلار رسید و در طی یک روز ۷۷۵% افزایش یافت. سپس با خود فکر کرد:” وای خدای من! دوج کوین‌های من چه ارزشی پیدا کردند!”

بوترین افزود: “من نیمی از دوج کوین را فروختم و ۴/۳ میلیون دلار به دست آوردم، سود را به GiveDirectly اهدا كردم و چند ساعت پس از انجام این كار، قیمت از حدود ۰/۰۷ دلار به ۰/۰۴ دلار کاهش یافت.”

با فرض اینکه ۵۰٪ باقیمانده سهام دوج کوین خود را حفظ کند، اکنون با ده‌ها میلیون دلار سود کاغذی روبرو خواهد شد.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

آمریکا میلیون‌ها دلار باج را از هکرها پس گرفت

آمریکا میلیون‌ها دلار باجی که در قالب رمزارز به عاملان حمله سایبری ماه گذشته به شرکت کلونیال پایپ لاین پرداخته شده بود را پس گرفته است.

گروه دارک‌ساید (DarkSide) از شرکت کلونیال ۶۳/۷ بیت کوین معادل ۴/۴ میلیون دلار باج گرفته بود.

دادگستری آمریکا از اقدام موفقیت‌آمیز برای پس گرفتن بخش عمده‌ای از باج پرداخت شده به‌ هکرهای روسی خبر داد.

گروه هکرهای «دارک‌ساید» در ماه آوریل خط‌لوله کلونیال را در آمریکا هدف گرفتند. این خط لوله حدود نیمی از سوخت مورد نیاز شرق آمریکا را تامین می‌کند.

آنها تهدید کردند که در صورتی که باج مورد نظرشان از طریق رمزارز پرداخت نشود، اطلاعات به سرقت رفته را افشا می‌کنند. این حمله سایبری خط لوله کلونیال را برای پنج روز از کار انداخت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اف‌بی‌آی به رمز عبور یکی از کیف‌های بیت‌کوین این گروه دسترسی پیدا کرده است.

ماتی گرینسپن (Mati Greenspan)، بنیانگذار Quantum Economics، گفته است که باج بازیابی شده یاعث روند صعودی برای بیت کوین شده است؛ زیرا بسیاری انتظار داشتند سیاستمداران ایالات متحده از رمزنگاری برای حمله و استفاده از برخی مقررات سنگین استفاده کنند.

اجازه فعالیت استخراج سبز در نیویورک!

سناتورهای نیویورک در تلاشند تا شرایط منع استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال را که قبلاً پیشنهاد شده بود، آرام کنند.

قابل به ذکر است که این لایحه در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۸ خرداد ۱۴۰۰) در مجلس سنا تصویب شد و اکنون به مجمع ایالتی ارجاع شده است. اگر این لایحه در مجمع تصویب شود، به فرماندار اندرو کوومو (Andrew Cuomo) تحویل داده خواهد شد تا قانون پیشنهادی را تصویب و یا وتو کند.

باید اشاره کرد که لایحه اولیه ۶۴۸۶A مجلس سنا در نیویورک تلاش داشت تا استخراج رمزارزها را به مدت سه سال متوقف کند تا بر روی پیامدهای زیست‌محیطی عملیات استخراج در این منطقه سه ایالتی بررسی انجام شود.

با این حال، این لایحه در مجلس سنا اصلاح شد و لایحه تجدیدنظر شده ۶۴۸۶B اکنون فقط بر روی شرکت‌هایی متمرکز است که از منابع سوختی بر پایه کربن برای تأمین برق عملیات ماینینگ اثبات کار استفاده می‌کنند.

قربانیان ۳/۶ میلیارد دلار رمز ارز پانزی معتقدند که مبادله قانونی است

گفته می‌شود که قربانیان ۳/۶ میلیارد دلار رمز ارز طرح پانزی در کره جنوبی مانع پیشرفت تحقیقات پلیس و یک دادخواست مشترک می‌شوند؛ زیرا آنها هنوز به این پروژه اعتقاد دارند و امیدوارند که بتوانند سرمایه خود را بازیابی کنند.

وی گلوبال (V Global) متهم به کلاهبرداری از حدود ۶۹ هزار نفر از چهار تریلیون وون (۳/۶ میلیارد دلار) است، در حالی که همه به سرمایه گذاران قول می‌دهند سرمایه گذاری خود را سه برابر کنند.

اطلاعیه‌ای در وب سایت این شرکت این ادعای “نادرست” را به شدت رد می‌کند و شکایتی را برای “افترا و ممانعت از تجارت” به پلیس ارائه کرده است.

اگر وی گلوبال مقصر شناخته شود، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های مربوط به رمز ارز با نام پانزی (Ponzi) مانند طرح بدنام چند میلیاردی Ponzi از OneCoin در سال ۲۰۱۵ ثبت خواهد شد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *