اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۲ تا ۸ خرداد ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال نوسانات، پیش‌بینی‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

سیگنال‌های نزولی در بازارهای ارز دیجیتال در حال رشد هستند؛ زیرا ممنوعیت‌ها و نگرانی‌های زیست محیطی باعث روند نزولی بیت کوین شده است.

مروری بر اخبار این هفته ارز دیجیتال

با کاهش قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار، سیگنال‌های نزولی رشد می‌کنند

بیت کوین در حال حاضر در تلاش است. بزرگترین ارز دیجیتال جهان تا این هفته نتوانست خود را بالای ۴۰ هزار دلار نگه دارد؛ زیرا تریدر‌ها واکنش منفی نسبت به نگرانی‌های زیست محیطی و افزایش مقررات نشان می‌دهند.

طی دو هفته گذشته شاهد روند نزولی زیادی در بازار رمز ارز‌ها بوده‌ایم. اگرچه اکثر سرمایه گذاران نهادی قاطعانه عمل کرده و قول داده‌اند که همچنان دارایی دیجیتال خود را حفظ کنند، اما سرمایه گذاران کمی در هنگام سقوط خرید می‌کنند. این عوامل معامله گران خرده فروشی را نگران کرده که شاید بیت کوین با سقوط بیشتری روبرو شود.

در حال حاضر اندیکاتور ترس و طمع عدد ۱۸ را نشان می‌دهد که بیانگر ترس بیش از حد در بازار است.

داده ها نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند به ۲۰ هزار دلار کاهش یابد

هشدارهای نسبتاً شدیدی وجود دارد، اما تاریخ ۱۱ ساله بیت کوین به شما کمک می‌کند تا بینشی در مورد چگونگی قیمت بزرگترین ارز دیجیتال در جهان در زمان نزول بدست آورید.

قیمت بیت کوین به طور معمول با هنجارشکنی افزایش می‌یابد. سپس بیش از نیمی از سود را کاهش می‌دهد؛ زیرا تریدر‌های سودآور، رمز ارز خود را با قیمت بالاتر می‌فروشند. اما در عین حال، بازرگانانی که بیت کوین را در نزدیکی افزایش قیمت خریداری می‌کنند، متحمل ضررهای طولانی‌تر می‌شوند.

به طور کلی، قیمت بیت کوین همچنان روند صعودی دارد. ارز دیجیتال پس از افزایش قیمت به شدن کاهش می‌یابد و مجدداً شروع به تلاش می‌کند تا به بالاترین ارزش همیشگی برسد.

PlanB، خالق مدل سهام به جریان پیش بینی می‌کند بیت کوین تا سال ۲۰۲۴ به ۲۸۸ هزار دلار برسد و اخیراً بیان کرد: حتی یک سرمایه گذار که بیش از چهار سال بیت کوین را در دست داشته باشد، ضرر نکرده است.

بنیانگذار آرک اینوستمنت: متوقف کردن بیت کوین غیر ممکن است

با اعمال ممنوعیت استخراج بیت کوین از سوی چین ، دولت بایدن “شکاف” در تنظیم دارایی های دیجیتال را بررسی می‌کند. ایران استخراج بیت کوین را تا ماه سپتامبر برای حفظ برق ممنوع می‌کند و استرالیا هشدار می‌دهد که تریدر‌هایی که سود حاصل از رمز ارز‌ها را گزارش نمی‌کنند، منتظر عواقب آن باشند.

اما زمانی که صحبت از متوقف کردن بیت کوین می‌شود، کتی وود (Cathie Wood)، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری آرک اینوستمنت،معتقد است که این امر “غیرممکن” است.

کتی وود، دیدگاه خود درباره بیت کوین، مقررات آن و تأثیرات زیست محیطی را در کنفرانس Consensus 2021 روز پنجشنبه در تاریخِ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به اشتراک گذاشت.

مدیر عامل شرکت گفت که بیت کوین “متوقف کردن بیت کوین غیرممکن است.” وی افزود که تنظیم کنندگان “با گذشت زمان نسبت به بیت کوین دید بهتری خواهند داشت.”

با توجه به اینکه ماینر‌ها اکنون مایل به اولویت بندی منابع تجدیدپذیر انرژی برای استخراج بیت کوین هستند، وود گفت: “نیمی از راه حل درک مسئله است.”

مایکل سیلر: شورای استخراج بیت کوین برای مبارزه با دید بد دولت‌ها نسبت به بیت کوین است

به گفته مایکل سیلر (Michael Saylor)، مدیرعامل میکرو استراتژی، بخشی از این تلاش برای درک این مسئله شامل تشکیل شورای استخراج بیت کوین است.

این سازمان که در تاریخ ۲۵ می ۲۰۲۱ در پی یک نشست موفق بین ایلان ماسک (Elon Musk) و تعدادی از شرکت‌های برتر استخراج آمریکای شمالی تشکیل شد.

در جریان کنفرانس سیلر گفت: “معلوم شد که استخراج کنندگان بیت کوین در واقع انجمن خوبی برای برقراری ارتباط با نحوه تولید انرژی خود ندارند. ما در حال حاضر مدل استانداردی برای استفاده از انرژی بیت کوین نداریم.”

نیک کارتر (Nic Carter) از Castle Island Ventures مطمئناً طرفدار شفاف سازی امور است اما او اعتقاد دارد که ایلان ماسک فرد مناسبی برای رهبری این بحث نیست.

وی توضیح داد: “طرفداران بیت کوین هنوز به شدت به ماسک تردید دارند و با توجه به اینکه تجارت وی تا حدی با فروش خالص انجام می‌شود، باعث شک نسبت به او شده است.”

پی پال اجازه برداشت رمز ارز را به کاربران می‌دهد

پی پال (PayPal) غول پرداخت جهانی قصد دارد به کاربران خود اجازه دهد ارز‌های دیجیتال روی پلتفرم را به کیف پول‌های شخص ثالث منتقل کنند.

در همین حال، اپل اعلام کرد که به دنبال یک مدیر توسعه تجارت جدید است که در پرداخت‌های جایگزین از جمله ارز دیجیتال تخصص داشته باشد. این نشان می‌دهد که تولید کننده آیفون به سمت دارایی‌های دیجیتال گران می‌رود.

اپل تا حد زیادی در حاشیه صنعت ارز دیجیتال باقی مانده است و هنوز برنامه‌های قطعی برای گسترش به این بازار را اعلام نکرده است. جالب اینجاست که صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) اخیراً از تیک تاک به عنوان بیشترین برنامه بادانلود شده در اپل استور شناخته شده است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم و بیت کوین در این هفته

نوسانات ۳۰ روزه بیت کوین به بالاترین حد رسیده است که نشان می‌دهد رمز ارزهای برجسته همچنان در معرض خطر نوسانات شدید قیمت قرار دارند.

در مورد اتر اوضاع حتی آشفته تر است. داده‌های Skew نشان می‌دهد که نوسانات اتر در یک ماه اخیر به بالاترین حد نسبت به سال ۲۰۱۷ رسیده است.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

دولت آمریکا پنج نفر را در ارتباط با پروژه بیت کانکت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پنج نفر را در ارتباط با پروژه پانزی ۲ میلیارد دلاری بیت کانکت (Bitconnect) که در سال ۲۰۱۸ فروپاشید، متهم به فروش غیرقانونی اوراق بهادار کرد.

براساس پرونده شکایت SEC، بیت کانکت بدون آنکه خود را به‌عنوان کارگزار-معامله‌گر و محصول مورد عرضه را به‌عنوان اوراق بهادار نزد SEC ثبت کند، از حدود ژانویه ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ با استفاده از شبکه‌ای از تبلیغ‌کنندگان اقدام به عرضه و فروش اوراق بهادار به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار کرده است.

SEC در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که تبلیغ‌کنندگان سود سرمایه‌گذاری در برنامه وام‌دهی بیت کانکت را برای سرمایه‌گذاران احتمالی تبلیغ می‌کردند و یکی از روش‌هایشان استفاده از ویدئوهایی به سبک توصیه‌نامه و انتشار آن در یوتیوب بود.

لارا شالوف مهربان (Lara Shalov Mehraban)، دستیار منطقه‌ای مدیر دفتر SEC در نیویورک، گفت:

ما ادعا می‌کنیم که این متهمان با تبلیغ فعالانه برنامه وام‌دهی بیت کانکت برای سرمایه‌گذاران خرد، اقدام به فروش غیرقانونی اوراق بهادار دیجیتال ثبت‌نشده کرده‌اند. ما به دنبال پاسخگو کردن کسانی هستیم که با استفاده از علاقه عمومی به دارایی‌های دیجیتال به‌صورت غیرقانونی کسب سود می‌کنند.

قوانین تنظیم کننده انگلیس تبلیغات “زمان خرید” بیت کوین در یک صرافی ارز دیجتال را ممنوع کرد

پوسترهای لونو در اوایل سال ۲۰۲۱ کاملاً سر و صدا ایجاد کرده و در شبکه حمل و نقل مترو لندن و در اتوبوس ها چسبانده شده بودند. در یک آگهی آمده بود: “اگر بیت کوین را در زیز زمین و در ریل مترو مشاهده می‌کنید، زمان خرید فرا رسیده است.”

با این حال، سازمان استاندارد تبلیغات به این نتیجه رسید که این کمپین نتوانست خطر سرمایه گذاری در بیت کوین را نشان دهد. در این گزارش گفته شد: “ما در نظر گرفتیم كه مصرف كنندگان، عبارت “it’s time to buy” را به عنوان فراخوان تفسیر می‌كنند و سادگی این بیانیه این تصور را می‌دهد كه سرمایه گذاری بیت کوین ساده و قابل دسترسی است.”

آگهی‌های آینده باید یک هشدار مناسب برای ریسک سرمایه گذاری داشته باشند.

چین در لیست سیاه استخراج کنندگان بیت کوین در منطقه مغولستان داخلی قرار می‌گیرد

مجازات‌های جدیدی برای جلوگیری از استخراج بیت کوین در مغولستان داخلی در نظر گرفته شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که افراد سودجو اکنون در لیست لیست سیاه اعتبار اجتماعی قرار می‌گیرند، چیزی که مانع دسترسی آنها به وام یا حتی استفاده از شبکه حمل و نقل محلی می‌شود.

در قوانین جدید به ویژه از مراکز داده، پارک‌های صنعتی، شرکت‌های مخابراتی، شرکت‌های اینترنتی و حتی کافی نت ها اشاره شده است و خاطرنشان می‌شود که در صورت وجود مجرمی که در زمینه تجهیزات استخراج مجوز فعالیت خود را لغو می‌کنند، از طرح تجارت محلی برق خارج شده و حتی کارشان کاملاً تعطیل می‌شود.

عزم چین برای خلاص شدن از شر ماینرهای بیت کوین قبلاً تأثیر بدی داشته است. سه شرکت استخراج BTC.TOP ،Huobi و HashCow، اعلام کردند که اوایل این هفته فعالیت‌های خود را در چین تعطیل می‌کنند.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *