اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال (۱۷ تا ۲۴ اسفند ۱۳۹۹)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال خلاصه ای از آنچه که در این هفته برای رمز ارز‌ها و بازار آنها اتفاق افتاده را بررسی می‌کنیم.

قیمت بیت کوین روز شنبه در تاریخِ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ به ۶۱ هزار دلار رسید. همانطور که انتظار داشتیم، هفته شلوغی برای صنعت ارز‌های دیجیتال بود.

توکن NFT و تأثیر آن در این هفته

توکن NFT یا توکن غیرمثلی یک دارایی دیجیتال کمیاب است که مانند رمز ارزها، در بلاک چین ذخیره و جا به جا می‌شود، به بیان ساده تر ممکن است دو توکن مشابه به نظر برسند، اما هرکدام دارای اطلاعات خاص خود هستند که معاوضه و تبادل آن را غیرممکن می‌سازد.

بیپل (Beeple) یک هنرمند طرفدار ارز‌های دیجیتال، هنگامی که مجموعه ای از هنر خود را با توکن NFT به قیمت ۶۹٫۵ میلیون دلار به Metakovan فروخت، باعث افزایش قیمت بیت کوین شد.

اتریوم و تغییرات شبکه

COTI (پلتفرم پرداخت) سال گذشته شاخص Crypto Volatility (CVI) را به عنوان اولین “شاخص ترس بازار” در جهان ایجاد کرد تا به تریدر‌ها اجازه دهد نوسانات بیت کوین را پیش بینی کنند. اکنون این پلتفرم اتریوم را به اکوسیستم خود افزوده است.

 Fear Index یا شاخص ترس، نشان دهنده احساسات بازار است.

جدیدترین پیشنهاد EIP 1559 (پیشنهاد بروز رسانی اتریوم) در مورد بلاکچین اتریوم با توجه به اسناد موجود در دسترس عمومی تأیید شده است. EIP 1559 مشکل هزینه گَس (gas: هزینه شبکه اتریوم) در بلاکچین اتریوم را حل می کند. این به روزرسانی احتمالاً قبل از سه ماهه سوم ۲۰۲۱ اجرا خواهد شد.

فروش اولیه TIDAL در پولکادات

Tidal Finance (یک پلتفرم موزیک) شبکه پولکادات (Polkadot) اعلام کرد: فروش اولیه TIDAL را آغاز می‌کند و ماه آینده بازار بیمه غیر متمرکز این شبکه راه اندازی می‌شود.

سامیلر(Sommelier ) نسخه اصلی شبکه پردازنده اتریوم را با پشتیبانی یک صندوق سرمایه گذاری ۳٫۵ میلیون دلاری به رهبری Standard Crypto منتشر کرد. این صندوق با مشارکت Multicoin Capital Alameda Ventures ،Proper Cygni و Power Planet Holdings راه اندازی شد.

کسب و کارها در این هفته از بازار ارز‌های دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken) اخیراً اعلام کرد: مشتریانش بیش از ۷۲۵ میلیون دلار FLOW به دست آورده‌اند. FLOW پروتكلی است كه به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد توکن‌ NFT را استفاده كنند. این پروتکل از سوی Dapper Labs ساخته شده است. Dapper Labs شرکتی است که CryptoKitties (یک بازی در بستر بلاک چین) را راه اندازی کرد.

ریور فایننشال (River Financial)، ارائه دهنده خدمات مالی بیت کوین، ۱۲ میلیون دلار در بودجه سری A خود با هدایت Goldcrest Capital و با مشارکت Polychain Capital ،Craft Ventures ،M13 Castle Island و The Kraft Group جمع آوری کرد.

در این هفته آلت کوین‌ها چه تغییری کردند؟

جک لو ( Jack Lu)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Wanchain، در توییتر اعلام کرد: اولین پل غیرمتمرکز بین بیت کوین و اتریوم در حال اجرا است.

قوانین و مقررات بازار در این هفته

سازمان خدمات مالی سیشل (FSA) اخطار نظارتی علیه Huobi، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال چین صادر کرده است. FSA اظهار داشت: Huobi ادعا می‌کند که تحت شرکت بین المللی تجارت (IBC) فعالیت می‌کند و همچنین توضیح داد: آنها هرگز پلتفرم صرافی را برای داشتن چنین مجوزی تنظیم نکرده اند.

همکاری ریپل (Ripple) با شرکت خدمات مالی مانی گرام (Moneygram ) رسماً پایان یافت. مانی گرام در حال چالش با دادخواست مربوط به استفاده از XRP است .

ریپل هم در حال مبارزه با کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دلیل فروش غیرقانونی اوراق بهادار ثبت نشده است.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته‌ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *