آموزش صرافی ها

معرفی بهترین صرافی غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۱

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

اگر با رمز ارز‌ها ترید می‌کنید، احتمالاً از صرافی‌های متمرکز مانند بایننس و بیترکس استفاده کرده‌اید. استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) اولین گزینه برای اکثر مردم نیست، اما با این حال برخی از افراد به دنبال صرافی‌های دیگر با مزایای متفاوت هستند. نظر شما درمورد بهترین صرافی غیرمتمرکز چیست؟

در صرافی غیرمتمرکز (DEX)، بدون واسطه و به‌صورت همتا به همتا (P2P) معامله کنید. جامعه ارز دیجیتال طی چندین سال گذشته بارها و بارها متوجه شده سرویس‌های شخص ثالث می‌توانند هک یا فراموش شوند که در این صورت سرمایه‌ی کاربران از دست می‌رود.

قول غیر قابل اجرا صرافی‌های غیر متمرکز بدلیل وجود اتوماسیون، باعث حذف واسطه‌ها شد. معاملات چند امضایی و توکن‌های پروکسی تنها چند مورد از راه های دستیابی به این واسطه هاست.

برای معرفی برخی از صرافی های غیرمتمرکز رایج و برخی از مواردی که در معاملات سطح بالا این صرافی قرار دارد، ابتدا مطالبی را مرور خواهیم کرد.

Altcoin.io

این صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز دارای قابلیت Atomic Swaps (تبدیل ارز های دیجیتال به همدیگر بدون نیاز به واسطه های متمرکز) است. “Altcoin.io چگونگی پرداخت صورتحساب در صرافی غیرمتمرکز جدیدی را که امسال راه اندازی می‌شود، ارائه خواهد داد. اکنون می‌توانید در کیف پول های با قابلیت اتمیک سواپ ثبت نام کنید، هنگامی که فعال شد به شما اطلاع داده می‌شود.

Altcoin.io

Shapeshift.io

Shapeshift بدون شک رایج ترین صرافی غیرمتمرکز است که برای معامله در همه جای دنیا به جز ایالت نیویورک با نام “Hermit Kingdom” و کره شمالی در دسترس است.

Shapeshift.io

در Shapeshift هیچ دلار، یورو یا پوندی وجود ندارد. این صرافی خصوصی است و در آن معاملات ارز دیجیتال همتا به همتا انجام می‌شود. هنگام استفاده از این صرافی غیرمتمرکز، می‌توانید معاملات اصلی “سریع” یا “دقیقی” را تنظیم کنید.

با افزایش نقدینگی، انتخاب کوین و توکن هفته به هفته متفاوت است. بیشتر اوقات، در تمام پروژه های برتر کریپتو ذخیره می‌شوند. علاوه بر این، موارد جدید را به عنوان نقدینگی پروژه های جدید لیست می‌کنند.

Changelly

Changelly یکی دیگر از رایج ترین صرافی های غیرمتمرکز ارز های دیجیتال است. سیستم خودکار Changelly بسیار جالب است به این صورت که قیمت دارایی های دیجیتال را از صرافی های مختلف جمع می‌کند و سپس میانگین را برای تریدر های این پلتفرم فهرست می‌کند.

Changelly

ویژگی قابل توجه دیگر Changelly، کارمزد آنهاست. آنها در پرداخت کارمزد سختگیر هستند. آنها از هر معامله ای که انجام می‌دهند، ۰/۵ درصد از نرخ ثابت را به عنوان کارمزد کم می‌کنند. این کارمزد در تمام ارزهای دیجیتال که در Changelly نقدینگی دارند، ثابت است.

Changelly دارای API های تجاری است که اجازه می‌دهد وبسایت ها، معاملات ارز دیجیتال را از طریق ویجت آسان کنند.

Waves

Waves

هنگام راه اندازی در آوریل ۲۰۱۷، پلتفرم ارز دیجیتال Waves اعلام کرد که صرافی غیرمتمرکز Waves به عنوان معکوس کننده ی “توکن های بلاک چین غیرمتمرکز در صرافی های بسیار متمرکز”، عمل می‌کند.

صرافی غیرمتمرکز Waves مزایای صرافی های متمرکز را بدون هیچ ریسکی ارائه می‌دهد. به دلیل” تطبیق سفارش به صورت متمرکز و به بیان ساده، سروری هست که با سفارشات ورودی مطابقت دارد، اما به بودجه شما دسترسی ندارد.”

استفاده از صرافی Waves، آسان و راحت است. امنیت و حریم خصوصی حاصل از عدم تمرکز توسط یک سرور متمرکز اراِئه می‌شود.

EtherDelta

EtherDelta

EtherDelta جای خود را دارد، زیرا برخی از کاربران برای دریافت توکن های ERC20 مبتنی بر اتریوم که هنوز در جای دیگری فهرست نشده اند، از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، در هفته های اخیر EtherDelta دارای توکن جدیدی بود که بلافاصله پس از ICO در بورس خرید و فروش می‌شد و به ایجاد اولین بازارهای این توکن کمک می‌کرد.

بر این اساس، یک صرافی غیرمتمرکز است و باید آینده را در نظر بگیرد.

IDEX

IDEX که به عنوان “ارز غیر متمرکز دارایی اتریوم” شناخته می‌شود، یک زمینه ای برای ایجاد صرافی های غیرمتمرکز در نظر گرفته می‌شود.

IDEX

مانند IDEX، EtherDelta نیز در معاملات همتا به همتای توکن های ERC20 متمرکز شده است. شما باید کوین ها را در صرافی واریز کنید که این نیز مانند EtherDelta است اما بر خلاف سایر سرویس های صرافی های غیر متمرکز مانند Changelly و Shapeshift است. از این نظر، IDEX مانند یک صرافی متمرکز است.

در زمان نوشتن مقاله، IDEX تازه از نقطه عطف حجم معاملات روزانه ۱،۰۰۰،۰۰۰ دلار عبور کرده بود. این نشانه خوبی است و نشان می‌دهد که این صرافی می‌تواند در ماه های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

صرافی BitShares و OpenLedger 

با پشتیبانی از بلاکچین Asset Exchange، صرافی BitShares یکی دیگر از صرافی های ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است، زیرا در صفحه اول این پلتفرم اشاره شده است ” زمانی که سفارشات خود را ارسال می‌کنید، صرافی می‌تواند حجم معاملات NASDAQ را کنترل کند.”

BitShares و صرافی غیرمتمرکز OpenLedger

صرافی غیرمتمرکز OpenLedger نیز در صدر بلاک چین BitShares ساخته شده است و به کاربران اجازه می‌دهد از SmartCoins برای برداشت “مستقیم پول نقد از طریق کارت نقدی یا انتقال پول در OpenLedger و امکانات ریپل (XRP) و پی پال که در آینده به آن اضافه می‌شود، استفاده کنند.” با OpenLedger می‌توانید مانند مؤسسات “حساب” یا “حساب ها” ی اصلی داشته باشید.

صرافی غیرمتمرکز Counterparty 

صرافی غیرمتمرکز Counterparty با بلاک چین بیت کوین همکاری می‌کند تا معامله غیر متمرکز همتا به همتا ارزهای دیجیتال را تسهیل کند.

Counterparty

Counterparty به عنوان “پلتفرم مالی” معرفی شده است و صرافی غیر متمرکز این پلتفرم برای توسعه اکوسیستم از برنامه های همتا به همتای بیت کوین است.

اکوسیستم Counterparty امکان ایجاد ارز های دیجیتال جدید را فراهم می‌کند و این دارایی های جدید آزادانه در صرافی غیر متمرکز Counterparty معامله می‌شوند.

هنگام معاملات همتا به همتا در Counterparty، دو سفارش مربوطه توسط پروتکل هماهنگ می‌شود.

CryptoBridge

CryptoBridge از نظر صرافی غیرمتمرکز بودن، داینامیک است. به این دلیل که دارندگان BridgeCoin با پاداش دادن از طریق کارمزد های معاملاتی صرافی Cryptobridge انگیزه می‌گیرند.

پست CryptoBridge:

“۵۰٪ از کل سود حاصل از صرافی غیرمتمرکز بین دارندگان BridgeCoin توزیع می‌شود. BridgeCoin یک کوین سازگار با ارز دیجیتال است و در ژوئیه ۲۰۱۷ به منظور تأمین مالی توسعه صرافی های غیرمتمرکز ایجاد شد. “

CryptoBridge کاملاً امن است، زیرا تریدر ها می‌توانند همواره کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنند. در هیچ مرحله ای از کار، کارمندان CryptoBridge به پول شما دسترسی ندارند.

Bisq

تمام صرافی های غیرمتمرکز خصوصی هستند. Bisq با نام تجاری خود به عنوان حریم خصوصی، همه کار را انجام می‌دهد.

Bisq

همانطور که وبسایت شبکه Bisq بیان می‌کند:

“Bisq برای کسانی است که نمی‌خواهند در معامله، حریم خصوصی آنها توسط هیچ مرکز و شخصی کنترل شود. ما معاملات مالی را نوعی گفتار خصوصی می‌دانیم و نباید توسط بانک ها، دولت ها و سایر موسسات کنترل شود. “

تریدر ها آنچه را که با Bisq تجربه می‌کنند، دوست دارند. اینکه Bisq صرافی غیرمتمرکز شبیه به بقیه باشد یا یک تجربه، به تصمیم شما بستگی دارد.

صرافی غیر متمرکز Oasis 

شما فقط می‌توانید از طریق خط اتصال متاماسک یا با استفاده از python ،solidity یا web3 با صرافی Oasis ارتباط برقرار کنید، بنابراین باز کردن و شروع تجارت کافی نیست، بلکه مراحل بیشتر و اجرای یکسری برنامه ها هم نیاز است.

این پروژه خود را به عنوان “یک استخر نقدینگی در بلاک چین اتریوم توصیف می‌کند. Oasis ’native در قراردادهای هوشمند Simple Market و Matching Market امکان اتمیک سواپ توکن های ERC20 بدون واسطه را فراهم می‌کند.”

Oasis به یک روند رو به رشد در صرافی هایی که به طور خاص برای تسهیل معامله بین توکن های ERC20 مبتنی بر اتریوم تهیه می‌شوند، می‌پیوندد.

AirSwap

استفاده از “پروتکل Swap” برای AirSwap مانند Oasis و دیگران است و معاملات ERC20 متمرکز را آسان می‌کند. بنابراین اتریوم باید مقیاس بندی شود.

AirSwap یک تجربه بهینه شده به تریدر ها ارائه می‌دهد. از این رو وبسایت AirSwap اینطور منتشر کرد که “بسیاری از صرافی ها از شرایط قبل و هنگام رقابت رنج می‌برند. AirSwap این موارد را در نظر گرفته و اصلاح می‌کند. “

در این مرحله، تجارت صرافی ارز دیجیتال با توکن های ERC20 که کمی زیاد شده اند، متمرکز می‌شود. این سرمایه گذاری برای شماست. اگر AirSwap بخواهد جایگاه جدی برای رقابت پیدا کند، باید به قول های خود عمل کند. این پروژه می‌تواند این کار را با حمایت از معروفترین مجری Blockchain ConsenSys انجام دهد.

شبکه Kyber و پروتکل Bancor 

شبکه Kyber و پروتکل Bancor

شبکه Kyber قصد دارد “نسل بعدی صرافی های غیرمتمرکز” باشد. یک صرافی غیر متمرکز ERC20 است که از قبل در شبکه آزمایشی Ropsten در اتریوم فعال است. این شبکه برای تسهیل معاملات از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

Bancor قرار است پلتفرم دیگری باشد که بر اساس آن می‌توان توکن های تولیدی کاربران را معامله کرد. بنابراین این یک پروژه صرافی غیرمتمرکز دیگر است که باید مراقب باشد زیرا در هفته های آینده تحولات بیشتری ایجاد می‌کند.

در حال حاضر توکن ها رایج هستند.

نگاه به آینده: پروژه ZRX) 0x)

پروژه ی ۰x به کل بازی را در زمینه صرافی غیرمتمرکز عوض می‌کند و در آینده ای نزدیک وارد عرصه می‌شود.

پروژه ZRX) 0x)

به این دلیل که پروژه ۰x یک پروتکل مجاز است و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد صرافی غیرمتمرکز خود را برای مبادلات این توکن ها ایجاد کنند. پس منطقی نیست که فکر کنیم قصد ZRX افزایش صرافی های غیرمتمرکز است.

این پروژه چگونه کار خواهد کرد؟ “Relayer ها” مسئول میزبانی دفتر های سفارشات برون زنجیره ای خواهند بود. این Relayer در توکن ZRX، ERC20 پرداخت می‌شوند.

ZRX بسیار مهم خواهد بود، زیرا برای مدیریت حاکمیت و هزینه های پروتکل ۰x استفاده می‌شود.

بنابراین به عنوان تولید کننده DEX ها، کل اکوسیستم پروژه ۰x در آینده رواج بیشتری می‌یابد. باز هم، همه چیز به این بستگی دارد که آیا اتریوم در زمان مناسب مقیاس بندی شود یا خیر. هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنید اتریوم در هنگام مقیاس بندی با مانع مواجه می‌شود، اما پروژه ها می‌توانند قبل از آن اجرا شوند. هرچند فعلاً اینطور نیست.

نگاه به جلو: Atomic Swaps

Atomic swaps “آینده معاملات ارز دیجیتال” نامیده می‌شود. اگرچه مبادله های اتمیک خود صرافی غیرمتمرکز نیستند، اما می‌توانند صرافی های غیرمتمرکزها را قادر به عملکرد کارآمدتر از عملکرد فعلی کنند.

چنین مبادلاتی به کاربران اجازه می‌دهد تا از قابلیت هش برای جابجایی فوری ارزهای دیجیتال سازگار بین بلاک چین ها استفاده کنند. ما قبلاً به عملکرد صرافی های غیرمتمرکز اشاره کردیم زیرا آنها به سیستم های خودکار متکی هستند. در آینده، اتوماسیون صرافی های غیرمتمرکز ممکن است به فن‌آوری اتمیک سواپ متکی شوند.

صرافی غیرمتمرکز مانند هر چیز دیگری معایب و مزایای خود را دارند. صرافی‌های غیرمتمرکز با مواردی از قبیل موارد زیر مواجه هستند:

  • کمبود نقدینگی
  • پشتیبانی کم مشتری

اما برای بسیاری از افراد، این مسائل و مشکلات وجود ندارد. هرچه این صرافی‌های غیرمتمرکز بهتر شوند، تریدرها نیز بیشتر به صرافی های غیرمتمرکز بدلیل عدم ارائه ی مزایا توسط شرکت های متمرکز، جذب می‌شوند.

معاملات بدون واسطه برای جامعه ی ارز های دیجیتال خیلی مهم است. مهمترین چیز این است که ما این فرصت را داریم که “از ابتدا با آن باشیم و از مزایای آن برخوردار شویم” با صرافی های غیر متمرکز آشنا شوید قبل از اینکه ارز های دیجیتال جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.

بهترین پلتفرم برای کاربران ایرانی

البته کاربران ایرانی که قصد خارج کردن سرمایه از کشور را ندارند و می‌خواهند به سرعت و به سادگی وارد بازار رمز ارز‌ها شوند، می‌توانند از بازار معاملاتی پینگی استفاده کنند.

پینگی یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است که تبادل، خرید و فروش رمز ارز‌ها را در سریع ترین زمان ممکن و با کارمزد پایین را امکانپذیر می‌کند.

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که مزایای صرافی آنلاین پینگی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بازار معاملاتی رمز ارز پینگی یکی از محصولاتی است که با نوآوری و استفاده از فن‌آوری بلاک چین در عرصه کسب و کارهای اینترنتی قدم برداشته است. از بازار آنلاین مبادله رمز ارز پینگی در حضور مسئولین و مدیران شرکت در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ رونمایی شد.

مزایای پینگی نسبت به رقبا

  • احراز هویت سریع
  • پشتیبانی ۷/۲۴
  • ذخیره سازی سرد دارایی ها و اطلاعات مهم
  • دریافت حداقل کارمزد با سیستم محاسبه هوشمند
  • ارائه رمز عبور دوعاملی
  • امکان ورود و ثبت نام در سیستم با ایمیل
  • استفاده از فول نود اختصاصی
  • پشتیبانی از انواع سفارش محدود، سریع، Stop-Limit و OCO

با ورود پینگی به عرصه مبادلات رمز ارزها، خیال کاربران ایرانی از بابت امنیت سیستم و حفظ ارزش دارایی راحت می‌شود.

جمع بندی

کل فضای صرافی غیرمتمرکز جدید است. لیست کاملی از بهترین صرافی غیرمتمرکز وجود دارد که می‌توانید هر یک از آنها را به دلخواه امتحان کنید. از آنجایی که بسیاری از آنها متن باز هستند و باعث می‌شوند کاربران به پروتکل‌های همتا به همتا اعتماد کنند. با وجود بسیاری از پروژه‌ها و بسیاری از مردم که تمایل زیادی به استفاده از فضای غیرمتمرکز دارند، ممکن است به زودی شاهد دنیای مالی جدید و غیرمتمرکز باشیم.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *