اخبار ارز دیجیتال

دومین صرافی ارز دیجیتال ترکیه (Vebitcoin) تعطیل شد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

Vebitcoin دومین صرافی ارز دیجیتال ترکیه است که به دلیل مشکلات مالی ناگهان در این هفته (۳۱ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) فعالیت خود را متوقف کرد.

چکیده

  • صرافی Vebitcoin امروز در تاریخِ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از تعطیلی صرافی Thodex، معاملات خود را متوقف کرد.
  • این صرافی رابطه نامشخص با BitGo داشته است.

وبسایت Vebitcoin اعلام کرد: “به دلیل علاقه مندی‌های اخیر به رمز ارز، حجم معاملات بیش از حد بوده است.” ” این وضعیت ما را از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار داد.”

این صرافی گفت که معاملات را متوقف کرده است تا بتواند “به حقوق مدعیان احترام بگذارد” و افزود که اطلاعات بیشتر به زودی ارائه خواهد شد.

Vebitcoin دومین صرافی ترکیه است که در این هفته پس از توقف معاملات Thodex در روز چهارشنبه در تاریخِ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعطیل شد. در ابتدا دلیل تعطیلی را سرمایه گذاری خارجی و سپس حملات سایبری عنوان کرد.

Vebitcoin یکی از صرافی‌های کوچک در کشور ترکیه است. روز گذشته حجم معلملات روزانه آن ۶۰ میلیون دلار بود.

حجم معاملات روزانه Thodex در آخرین روز قبل از تعطیلی ۵۸۵/۵ میلیون دلار بود. Paribu، یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال کشور ترکیه، امروز حجم معاملات را ۱ میلیارد دلار ثبت کرده است.

معاملات بیت کوین دیروز ۵۶٪ از حجم معاملات روزانه Vebitcoin را تشکیل می‌داد و پس از آن ۱۰٪ برای ریپل و ۶٪ برای استلار ثبت شد. میزان بودجه قفل شده در صرافی هنوز مشخص نیست.

اندکی پس از اعلام این خبر، سازمان نظارت بر جرایم مالی ترکیه کلیه حساب‌های بانکی کشور مرتبط با وبیت کوین را مسدود کرد و تحقیقات در مورد این شرکت و مدیران آن را آغاز کرد. مرتکان بایراکتار (Mertcan Bayraktar)، که وکالت هفت نفر در پرونده صرافی Thodex را بر عهده دارد گفت: مسدود کردن حساب های بانکی اولین قدم ضروری برای محافظت از مدعیان شرکت است. وی افزود: “این یک هفته غم انگیز برای ارز دیجیتال ترکیه بوده است.”

Thodex و Vebitcoin دو صرافی از ۳۱ صرافی ارز دیجیتال در ترکیه هستند.

Vebitcoin خود را در وبسایت شرکت به عنوان “شریک BitGo”، شرکت امنیت دارایی های دیجیتالی مستقر در کالیفرنیا معرفی کرد. این شرکت گفت: “تمام محصولات موجود در صرافی که شریک Bitgo است، تحت پوشش بیمه هستند”.

در توئیتی از ۴ ژوئن ۲۰۲۰ گفته شده بود: “Vebitcoin شریک ترکی BitGo، مهمترین بانک رمز ارز ذخیره سازی در جهان است”

اما سخنگوی BitGo اعلام کرد: Vebitcoin تنها مشتری کیف پول داغ آن بوده است و مطمئنا شریک آن به حساب نمی‌آید.

با این وجود، سایت‌های رمز ارز محبوب ترکیه رابطه Vebitcoin با BitGo را تأیید کردند.

Coinbalina، یک سایت معروف ارز دیجیتال ترکیه، در آگوست ۲۰۱۹ نوشت: “دارایی دیجیتال در Vetbitcoin به دلیل مشارکت با BitGo، شرکت امنیتی بلاک چین که گسترده ترین پوشش بیمه را از طریق Lloyd’s London ارائه می‌دهد ، تا ۱۰۰ میلیون دلار بیمه می‌شود.”

Uzmancoin سایت محبوب دیگر در سپتامبر سال ۲۰۲۰ گفت: “تمام محصولات و دارایی‌های صرافی Vebitcoin از طریق مشارکت با BitGo بیمه می‌شوند.”

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *