اخبار ارز دیجیتال

الساوادور در ریزش ۲۰ درصدی بلک فرایدی ۱۰۰ بیت کوین دیگر خرید

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

پس از ریزش ۲۰ درصدی بازار در روز بلک فرایدی، السالوادور ۱۰۰ بیت کوین دیگر به دارایی خود اضافه کرد. در حال حاضر السالوادور دارای ۱۲۲۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۶۶٫۳ میلیون دلار است. السالوادور زمانی که قیمت بیت کوین به ۵۴ هزار دلار رسید، ۱۰۰ رمز ارز بیت کوین خرید.

نایب بوکله، رئیس جمهور سالوادور، دوباره در افت قیمت بیت کوین به مبلغ بیش از ۵ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد؛ زیرا قیمت این ارز دیجیتال در روز جمعه در تاریخِ ۵ آذر ۱۴۰۰ به بیش از ۵۴ هزار دلار کاهش یافت.

رئیس جمهور السالوادور روز جمعه در توییتی گفت که در پی فروش جهانی در بازار جهانی در پاسخ به نوع جدیدی از کووید-۱۹ کشف شده در آفریقای جنوبی، ۱۰۰ بیت کوین (BTC) خریداری کرده است. طبق داده‌های کوین مارکت کپ، در روز جمعه ارزش بیت‌کوین نسبت به ۱۰ نوامبر که به ۶۹ هزار دلار رسیده بود، بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت و در زمان انتشار خبر (۶ آذر ۱۴۰۰) به ۵۴٫۳۹۱ دلار رسیده بود.

بوکله اولین خرید خود را در زمان قانونی شدن بیت کوین به عنوان پول کشور در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱، زمانی که قیمت بیت کوین ۵۲ هزار دلار بود، خرید؛ این بزرگترین خرید بوکله بود. او در توییتر بارها اعلام کرد که دارایی‌های خود را در زمان کاهش قیمت خریداری کرده است. بر اساس آخرین خبر در حال حاضر السالوادور ۱۲۲۰ بیت کوین در اختیار دارد.

مطلب مرتبط: تصویب قانون تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور

از زمانی که السالوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی کشور پذیرفت، اقدامات زیادی در مورد پذیرش و استخراج این رمز ارز انجام داده است. همچنین دولت السالوادور اقدامات متعددی برای حمایت از Chivo، کیف پول دولتی بیت‌کوین آغاز کرده است.

بسیاری از مردم السالوادور از اقدامات انجام شده در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال حمایت نکردند. در سپتامبر ۲۰۲۱، مردم با شعارهای ضد بیت کوین شروع به تخریب این ارز دیجیتال کردند و حتی گروه‌هایی را برای مخالفت با بوکله و بیت کوین تشکیل دادند.

با این که ارز دیجیتال بیت کوین همچنان با نوسان همراه است، اما بسیاری از افراد مشهور و ثروتمند همواره نسبت به این ارزدیجیتال امیدوار هستند و مردم را تشویق به حمایت و خرید از رمز ارز بیت کوین می‌کنند.

سومین فرد ثروتمند مکزیک: همین الان بیت کوین بخرید

سالیناس پلیئگو (Salinas Pliego) معتقد است که آمریکا به دلیل سیاست‌های چاپ انبوه خود مانند یک “کشور جهان سوم غیرمسئول” به نظر می‌رسد، اما بیت کوین می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

ریکاردو سالیناس پلیگو، سومین فرد ثروتمند مکزیک، به حمایت خود از بیت‌کوین ادامه می‌دهد و از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که پول خود را در آن سرمایه گذاری کنند. در مقایسه با طلا اولویت او بیت کوین است.

این ثروتمند مکزیکی برای سال‌ها مدافع بیت کوین بوده و اعلام کرد که اولین در بیت کوین در سال ۲۰۱۶ زمانی که قیمت بیت کوین ۸ هزار بود، سرمایه گذاری کرد.

سومین فرد ثروتمند مکزیک: همین الان بیت کوین بخرید

در ژوئن ۲۰۲۱، سالیناس پلیئگو اظهار داشت که بیت کوین یک ابزار مالی است که “ارزش بین المللی” دارد. به نظر او این دارایی دیجیتال “با نقدینگی عظیم معامله می‌شود” و به همین دلیل، هر سرمایه گذار باید بخشی از آن را در اختیار داشته باشد. مدت کوتاهی پس از آن، او تمام ارزهای فیات را “تقلب” نامید و گفت که اگر مجبور به انتخاب شود، تنها بیت کوین را تا ۳۰ سال آینده نگه خواهد داشت.

در توییت اخیر، این ثروتمند مکزیکی حمایت خود را دوچندان کرد و به مردم توصیه کرد هر چه سریعتر وارد شبکه بیت کوین شوند. او همچنین ایالات متحده، به ویژه فدرال رزرو را به دلیل “میزان پول جعلی” که ایجاد کرده است، مورد انتقاد قرار داد.

شایان ذکر است که سیستم بانک مرکزی آمریکا تریلیون‌ها دلار برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از بیماری کووید-۱۹ چاپ کرد. با این حال، حجم عظیم نقدینگی در گردش همراه با سایر سیاست‌های پولی منجر به افزایش نرخ تورم در سطح جهان شده است.

از سوی دیگر، بیت کوین محدود است؛ زیرا تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد. به این ترتیب، بسیاری این دارایی را به عنوان یک محافظ در برابر تورم و یک راه حل مناسب برای سرمایه گذاری در بحران مالی می‌دانند.

سالیناس پلیگو که به عنوان سومین مرد ثروتمند مکزیک شناخته می شود نیز از حامیان این بیانیه است. او افزود که بیت کوین «طلای دیجیتال جدید» است. هر دو دارایی موارد استفاده مشابهی دارند، اما ارز دیجیتال برتر است؛ زیرا حمل و نقل آن “بسیار راحت تر از داشتن طلا در جیب شما است.”

Grupo Salinas شرکت مادر Banco Azteca (یکی از بانک های پیشرو در مکزیک) است. در ژوئن سال ۲۰۲۱، سالیناس پلیگو قصد خود را برای ارائه فرصت‌های ارز دیجیتال به مشتریان موسسه مالی اعلام کرد.

با این حال، بانک مرکزی کشور، وزارت دارایی، کمیسیون بانکداری ملی و اوراق بهادار تاکید کردند که طبق قانون فعلی در مکزیک، دارایی‌های دیجیتال پول محسوب نمی‌شوند. بنابراین، بانک ها به هیچ وجه اجازه فعالیت و ارائه خدمات برای بیت کوین و آلت کوین‌ها را ندارند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *