اخبار ارز دیجیتال

تصویب قانون تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور

خرید و فروش ارزدیجیتال
۱
(۱)

لایحه رییس جمهور السالوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی در بامداد روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ به تصویب کنگره رسید.

طبق گفته نایب بوکلی (Nayib Bukele) رییس جمهور السالوادور، دولت ۹۰ روز برای ایجاد زیرساخت‌ها فرصت می‌دهد، “سپس این قانون بلافاصله عملی می‌شود.”

مفاد کلی این قانون عبارت است از:

  • کالاها بر اساس بیت کوین قیمت گذاری می‌شوند.
  • مالیات با بیت کوین قابل پرداخت باشد.
  • تراکنش‌های بیت کوین از مالیات بر سود سرمایه معاف هستند.
  • دلار آمریکا، به عنوان ارز مبنا برای قیمت گذاری بیت کوین باقی خواهد ماند.
  • بیت کوین باید توسط تمام شرکت‌ها به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته شود.
  • دولت برای تراکنش‌های رمز ارزها، جایگزین‌هایی فراهم آورد.
  • دولت فدرال “آموزش و سازوکارهای لازم” را برای دسترسی مردم به رمز ارزها ارتقا دهد.

کنگره السالوادور علاقه خود را به لایحه بیت کوین نشان داد

این لایحه توسط نایب بوکلی رئیس جمهور السالوادور پیشنهاد و توسط کنگره به تصویب رسید. طبق این قانون بیت کوین به عنوان پول قانونی در کنار دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود. بوکلی قصد خود را برای راه اندازی این لایحه روز شنبه در کنفرانس Bitcoin 2021 با همراهی جک مالرز بنیانگذار Strike اعلام کرد.

لایحه بیت کوین در السالوادور

در این سند آمده است:

بدون تبعیض قائل شدن در اقدامات نهادهای خصوصی، دولت السالوادور گزینه‌هایی را برای کاربران فراهم می‌آورد که بتوانند در هر زمان که می‌خواهند بیت کوین خود را به راحتی به دلار تبدیل کنند. علاوه بر آن، دولت اقدامات آموزشی و سازوکارهای لازم را برای دسترسی شهروندان به تراکنش‌ها انجام می‌دهد.

این قانون بر اجرای پذیرش اجباری بیت کوین برای همه مشاغل کشور نظارت خواهد کرد. در بخش بازرگانی کشور صندوق امانت تأسیس می‌شود که خطرات ناشی از این حکم را کاهش می‌دهد.

این صندوق توسط بانک توسعه السالوادور ایجاد شده و با نام Bandesal شناخته می‌شود و ۱۵۰ میلیون دلار بیت کوین در اختیار خواهد داشت. بوكلی همچنین اظهار داشت كه در این هفته با صندوق بین المللی پول مذاکره خواهد داشت.

این قانون همچنین از انتشار کیف پول رسمی بیت کوین توسط دولت السالوادور حمایت می‌کند. با این حال، با توجه به انطباق و مقررات موجود، استفاده از این کیف پول، “اختیاری و غیر اجباری” است. دولت السالوادور همچنین پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد بیت کوین را در لیست دارایی‌های خود نگه دارد و منتظر یک لایحه پیشنهادی دیگر برای تصویب قانونی شدن این تصمیم است.

اقامت دائم با ۳ بیت کوین در السالوادور

قانون بیت کوین السالوادور همچنین در سیاست خارجی خود نفوذ می‌کند. در این لایحه پیشنهاد می‌شود هر کسی که ۳ بیت کوین در این کشور سرمایه گذاری کند رسماً به عنوان اقامت دائم شناخته شود. در مورد استخراج بیت کوین، بوکلی در رسانه‌ها اشاره کرده است که به برنامه استخراج با حمایت دولتی فکر نکرده است و بیشتر به ایده استخراج بیت کوین و استفاده مسئولانه از انرژی‌های تجدیدپذیر گرایش داشته است.

تصویب قانون بیت کوین در السالوادور یک لحظه مهم برای فضای کریپتو و بلاک چین است. حالا یک کشور کاملاً مستقل، از رمز ارزها به عنوان پول قانونی حمایت می‌کند.

السالوادور؛ آغازگر جریان پذیرش بیت کوین در سایر کشورها

شاید الساوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی نسبت به کشور‌های دیگر به زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ زیرا در حال حاضر برخی از کشور‌ها در حال ساخت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند و ارز ملی دیجیتالی کشور در حال اجرا بر روی بلاک چین است.

از طرفی، تعداد کمی از کشورها ارزهای دیجیتال را کاملاً ممنوع کرده‌اند و برخی به این نتیجه رسیده‌اند که رمز ارز‌ها ارزش دارند. بسیاری از بازرگانان، کسب و کار‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری تاسیس شده از رمز ارز‌ها استفاده کرده‌اند.

همچنین چالش حمایت از سرمایه گذار وجود دارد. بازار رمز ارز‌ها بسیار بی ثبات است و کشورها باید در چارچوب نظارتی آن تعادل برقرار کنند که در حال حاضر این وظیفه اصلی دولت‌ها است. برخی مانند کره جنوبی و کانادا به سرعت سعی در جلب اعتماد و اطمینان کاربران از امنیت رمز ارز‌ها را دارند.

میانگین امتیازات ۱ / ۵٫ تعداد رای: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *