اخبار ارز دیجیتال

ساخت بیمارستان حیوانات با بیت کوین در السالوادور

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور: از خرید و فروش بیت‌کوین ۴ میلیون دلار سود کرده‌ایم!

نایب بوکله در توییتر بیان کرد: بخشی از سود ۴ میلیون دلاری از خرید و فروش بیت کوین را برای ساخت بیمارستان بزرگ حیوانات خانگی استفاده خواهد كرد.

السالوادور اولین کشور در جهان است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفت. اما دقیقا پس از قانونی‌شدن بیت‌کوین در السالوادور، ارزش این رمزارز اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ تقریبا ۱۰ درصد کاهش یافت.

اما هفته پیش ارزش ارز دیجیتال بیت‌کوین بار دیگر ۳۰ درصد افزایش یافت.

بوکله گفت که صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین که در آگوست تأیید کنگره الساوادور را گرفت، با ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه حالا چهار میلیون دلار سود کرده است.

نایب بوکله اعلام کرد: قصد دارد بخشی از سود ۴ میلیون دلاری این کشور از سرمایه‌گذاری در بیت کوین را به ساخت دامپزشکی جدید در پایتخت محلی سان سالوادور اختصاص دهد.

بوکله در ۱۰ اکتبر در توییتر خبر داد: اعتماد دولت السالوادور به بیت کوین باعث کسب ۴ میلیون دلار سود از این رمز ارز شده است.

بوکله گفت: بخشی از این سود برای ساخت بیمارستان دامپزشکی با چهار اتاق عمل، چهار کلینیک اورژانس، ۱۹ مطب و یک منطقه توانبخشی سرمایه گذاری می‌شود. همچنین افزود:

این مرکز می‌تواند ۶۴ عمل جراحی را انجام دهد: به ۱۲۸ مورد اورژانسی پاسخ دهد و روزانه تقریباً ۴۰۰ بیمار را پذیرش کند.

قرار است این بیمارستان هم خدمات درمانی و هم شرایط را برای بستری حیوانات بیمار فراهم کند.

بیمارستان حیوانات با بیت کوین در السالوادور

این خبر در توییتر با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد و بسیاری از مردم سالوادور پیشنهاد استفاده‌های جایگزین از سود بیت کوین را مطرح کردند.

نورما د سرانو یک کاربر در توییتر گفت: بهتر است این پول برای بهبود امکانات پزشکی موجود در سراسر کشور سرمایه گذاری شود و تأکید کرد که بسیاری از بیمارستان‌ها و واحدهای بهداشتی “باید بهبود یابند.”

برخی دیگر دولت را به دلیل عدم سرمایه گذاری در زیرساخت‌های خارج از پایتخت کشور مورد انتقاد قرار دادند.

این اخبار در حالی منتشر می شود که ارزش بازار بیت کوین اخیراً برای اولین بار به بیش از ۱ تریلیون دلار رسید و بیت کوین از ۴۷ هزار دلار در هفته پیش به بیش از ۵۵ هزار دلار رسیده است که نشان دهنده‌ی ۲۰ درصد سود در یک هفته است.

این رئیس جمهور چند ساعت پیش اخبار را در حساب توئیتر خود به اشتراک گذاشت.

رئیس السالوادور ویدئویی از ظاهر بیمارستان به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که او هیچ یک از ۷۰۰ بیت کوین خریداری شده را برای آسان تر کردن تبدیل بیت کوین و دلار برای کاربران Chivo Wallet نمی‌فروشد.

بوکله در یکی از توییت‌های خود به زبان اسپانیایی ایده خود را بیشتر توضیح داد. بیمارستان بسیار بزرگ خواهد بود و علاوه بر امکانات پزشکی اتاق‌های قرنطینه، آرایشگاه، مطب، کلاس درس و سالن اجتماعات خواهد داشت.

همه این موارد امکان پذیر است؛ زیرا تنها با خرید و فروش بیت کوین این کشور ۴ میلیون دلار سود کسب کرده است. با توجه به موارد فوق، بوک تصمیم گرفت بخشی از سود خود را برای ایجاد این زیرساخت عظیم استفاده کند.

از زمانی که بوکله اعلام کرد که کشورش بیت کوین را به عنوان وجه قانونی انتخاب می‌کند، با واکنش‌های متفاوتی از سراسر جهان مواجه شده است.

مطلب مرتبط: تصویب قانون تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور

از یک سو، چهره های بزرگی مانند ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم و موسسات مشهوری از جمله بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و آژانس‌های شناخته شده از شیوه‌ای که بوکله قصد دارد در کشور خود پیاده کند، انتقاد کرده اند. از سوی دیگر، طرفداران بیت کوین ادعا می‌کنند که رئیس جمهور یک بیننده است و این حرکت را با این فرض که در نهایت برای بیت کوین مفید خواهد بود، تحسین می‌کنند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *