اخبار ارز دیجیتال

کنفرانس Bitcoin 2021: قانونی شدن بیت کوین در السالوادور

خرید و فروش ارزدیجیتال
۱
(۱)

در کنفرانس Bitcoin 2021 در میامی، نایب بوکلی (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، در یک ارائه از طریق Zoom خاطرنشان کرد که وی قصد دارد طرحی را به کنگره ارسال کند که به موجب آن بیت کوین به پول قانونی در السالوادور تبدیل شود. بوکلی برای انجام این طرح با شرکت استرایک (Strike) که در زمینه پرداخت‌های بیت کوینی فعال است، همکاری خواهد کرد.

بیت کوین در السالوادور پول قانونی خواهد شد

السالوادور به دنبال تبدیل شدن به اولین کشوری است که بیت کوین (BTC) را به عنوان جایگزین پول قانونی تصویب می‌کند، زیرا نایب بوکلی، رئیس جمهور این کشور، در کنفرانس Bitcoin 2021 در میامی از حمایت السالوادور از بیت کوین خبر داد.

بوکلی فاش کرد که این کشور با شرکت استرایک، یک شرکت پرداخت در شبکه لایتنینگ (Lightning Network) شراکت خواهد کرد.

جک مایرز (Jack Mallers) موسس شرکت استرایک در جریان این کنفرانس با استفاده از عبارت ” shot heard” به شروع یک حرکت انقلابی برای بیت کوین اشاره کرد و توضیح داد:

“بیت کوین هم بزرگترین دارایی ذخیره ای است که تاکنون ایجاد شده است و هم یک شبکه پولی برتر است. نگه داشتن بیت کوین، راهی برای محافظت از اقتصادهای در حال توسعه در برابر شوک‌های احتمالی تورم ارز فیات فراهم می‌کند.”

بوکلی گفت: “هفته آینده، من لایحه ای را پیشنهاد خواهم کرد که موجب قانونی شدن بیت کوین در السالوادور می‌شود. در کوتاه مدت این امر باعث ایجاد شغل و کمک به تأمین مالی می‌شود.”

پس از آنکه رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که این لایحه را ارائه می‌دهد، حاضران در کنفرانس بسیار هیجان زده شدند. این اخبار در مجامع کریپتو و شبکه‌های اجتماعی نیز به یک موضوع ترند تبدیل شد.

ناییب بوکله از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۹ به فردی ترقی گرا مشهور است و قبلاً در مورد بیت کوین صحبت کرده است.

در این راستا کاربری در توییتر نوشت:

بیت کوین در السالوادور پول قانونی خواهد شد

“یک قدم کوچک برای بیت کوین. یک جهش بزرگ برای بشر. متشکرم، جک مایرز که امروز [تاریخ] را ساختید.”

نظرات خود را در مورد موضوع پذیرش بیت کوین توسط السالوادور در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۱ / ۵٫ تعداد رای: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *