اخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک ارز دیجیتال برای اقتصاد مریخ را تأیید می‌کند

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

مدیر اجرایی Spacex و تسلا، ایلان ماسک، که به اعتقاد بسیاری از افراد، مردی است که بشریت را به مریخ می‌برد و در آنجا یک زندگی دائمی ایجاد می‌کند، در توییتی این ایده که اقتصاد مریخ با ارز دیجیتال کار خواهد کرد را تصویب کرد.

ایلان ماسک معتقد است که اقتصاد مریخ با ارز دیجیتال اداره خواهد شد. او در اوایل ماه جاری گفت که “کاملاً مطمئن” است که شرکتش Spacex حدود شش سال دیگر انسان را در مریخ فرود خواهد آورد. وی همچنین خاطرنشان کرد که اگر خوش شانس باشیم ممکن است این رویداد در اوایل سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد. ماسک پیش از این گفته بود که هدف او ایجاد “یک شهر خودپایدار در مریخ در اسرع وقت” است.

موضوع ارز دیجیتال در حال اجرا برای اقتصاد مریخ هفته گذشته به طور خلاصه در توییتر مطرح شد. لکس فریدمن، محقق هوش مصنوعی، در توییتر خود نوشت، “اقتصاد مریخ با ارز دیجیتال کار خواهد کرد.” در پاسخ، توییتر از صحبت های Elon عبارتی را پیشنهاد کرد: “Marscoin” که ماسک فقط به بله پاسخ داد.

مشخص نیست که آیا ماسک به ارز دیجیتال موسوم به “مارسکوین” اشاره داشت که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد یا اینکه او فقط در مورد پروژه ای به همین نام صحبت می‌کرد. پروژه موجود به منظور تبدیل شدن به واحد پول مریخ راه اندازی شده است. کد آن یک فورک لایت کوین بود و در اصل در صرافی Nova معامله می‌شد. با این حال، پس از رسیدن به اوج حباب عرضه اولیه کوین (ICO) در ۲۰۱۷، قیمت آن به شدت کاهش یافت و پس از مدت کوتاهی کوین از لیست نوا خارج شد. علاوه بر این، صرافی Nova به طور رسمی در ۲۸ ژانویه برای تجارت بسته شد.

ماسک همچنین اخیراً در مورد دو ارز دیجیتال مشهور دیگر نیز صحبت کرده است: بیت کوین و دوج کوین. هفته ی گذشته، وی به ایده ی شرکت Tesla، که در مورد سرمایه گذاری میلیاردها دلار در بیت کوین پیشنهاد داده بود، فکر کرد؛ همانطور که مدیر عامل Microstrategy در Nadsaq پیشنهاد داده است و اکنون حدود ۷۰۴۷۰ بیت کوین در خزانه داری دارد. ماسک پرسید “آیا چنین معاملات بزرگی ممکن است؟” وی همچنین طی این سال ها چندین بار در مورد دوج کوین توئیت کرده است. تا همین اواخر که پروفایل توییتر او عبارت: “مدیر عامل سابق Dogecoin.” بود.

Spacex در ماه اکتبر گفت که هیچ قانون بین المللی مریخ را به رسمیت نمی‌شناسد. شرایط خدمات پروژه اینترنت Starlink آن عبارت است از: “برای خدمات ارائه شده در مریخ یا در حال انتقال به مریخ از طریق Starship یا دیگر فضاپیماها، طرفین مریخ را به عنوان یک سیاره آزاد به رسمیت بشناسند و هیچ دولت مستقر در زمین بر فعالیت های مریخ هیچگونه قدرت و حاکمیتی نداشته باشد. بر این اساس، اختلافات از طریق اصول خودگردان در مریخ حل و فصل خواهد شد.”

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *