اخبار ارز دیجیتال

به‌روز‌رسانی آلت ایر اتریوم چهارشنبه ۵ آبان اجرا می‌شود

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

آلت ایر (Altair) تنها به‌روزرسانی بیکن چین (beacon chain) قبل از انتقال کامل اتریوم به الگوریتم اثبات سهام است.

چکیده:

  • هارد فورک لندن منجر به بهبود EIP-1559 شد.
  • ارتقای آلت ایر نیز ویژگی‌های را به بیکن چین اضافه می‌کند.

کمتر از سه ماه از ارتقای شبکه اتریوم می‌گذرد. در این بروز رسانی نحوه پرداخت ماینرها را تغییر یافت. در حال حاضر، توسعه دهندگان اصلی بلاک چین به روز رسانی دیگری به نام آلت ایر را آغاز کرده اند که روز چهارشنبه در تاریخِ ۵ آبان ۱۴۰۰ (۲۷ اکتبر ۲۰۲۱)، اجرا می‌شود.

آلت ایر تنها بروز رسانی بیکن چین است که به انتقال شبکه از اثبات کار به اثبات سهام کمک می‌کند. بر اساس گفته‌های پوجا رانجان، سرپرست یک گروه غیرمتمرکز از مدیران پروژه به نام Ethereum Cat Herders، این ارتقا “تنها بروز رسانی بیکن چین قبل از اینکه اتریوم به اثبات سهام تبدیل شود، است.”

مطلب مرتبط: مقایسه ی اثبات کار و اثبات سهام

بیکن چین که در دسامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد، یک زنجیره اثبات سهام است که در شبکه اصلی موازی با الگوریتم اثبات کار اجرا می‌شود. بیکن چین برای انجام چند کار طراحی شده است. ابتدا، استیکینگ را به اکوسیستم اتریوم معرفی می‌کند. در حال حاضر، بلاک چین اتریوم از “ماینرها” برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند. هر ماینر از سخت افزار تخصصی برای رقابت برای اولین کسی که یک معمای رمزنگاری را حل کند، استفاده می‌کند.

استیکینگ اتریوم ۲٫۰ این فرآیند را از بین می‌برد و به جای آن، افراد را مجبور به قفل برخی از اترها در کیف پول می‌کند و از این طریق به تایید تراکنش و امنیت شبکه کمک می کند. کسانی که اترهای خود را استیک می‌کنند، پاداش دریافت خواهند کرد.

همچنین شبکه اصلی را برای «شاردینگ» آماده می‌کند که با ایجاد ۶۴ بلاک چین که هماهنگ کار می‌کنند، تراکنش‌ها را در شبکه‌های پر ازدحام سریع‌تر تایید می‌کنند. این امر منجر به مقیاس پذیری بیشتر اتریوم ۲٫۰ می‌شود.

در حال حاضر، بیکن چین به افراد اجازه می‌دهد اتر را استیک کنند اما آن را پس نگیرند. رنجان گفت: «پس از ادغام، مکانیسم اجماع کامل از «اثبات کار» به «اثبات سهام» تغییر خواهد کرد. “با ارتقاء بعدی در سال ۲۰۲۲، کاربران می‌توانند وجوه خود را برداشت کنند.”

به گفته تیم بیکو، هماهنگ کننده توسعه دهندگان اتریوم، آلت ایر سه مزیت اصلی دارد. ۱٫ پس از ارتقا، توسعه دهندگان می توانند لایت کلاینت را بر روی زنجیره بیکن بسازند. لایت کلاینت‌ها نسبت به نودهای کامل برای اعتبارسنجی بلاک‌ها و معاملات داخل آنها به حجم کمتری نیاز دارند و با استفاده از آنها نیازی به همگام‌سازی مداوم با کل شبکه بلاکچین نیست؛ این نودها برای افرادی که نیاز به راهی آسان‌تر برای تعامل با شبکه دارند بسیار ایده آل هستند.

علاوه بر این، بیکو گفت: “این کار اسلشینگ به علاوه مجازات هنگام عدم فعالیت را افزایش می‌دهد. استیکرها نمی‌توانند بدون انجام کاری سود دریافت کنند. آنها باید گره های خود را آنلاین نگه دارند و به آخرین نرم افزار به روز کنند. اگر این کار را نکنند، جریمه خواهند شد. بیکو گفت: در حال حاضر کسانی که کار خود را بدرستی انجام نمی‌دهند باید سود استیکینگ خود را کاهش دهند که منجر به از دست رفتن بخشی از اترها می‌شود.

در نهایت، این فرصتی است تا مطمئن شوید که شبکه می‌تواند بدون هیچ مشکلی در بیکن چین ارتقا یابد. بیکو بیان کرد:: “ما می‌خواهیم مطمئن شویم که شبکه قبل از ادغام به خوبی کار می‌کند.”

در این میان، زمان آن رسیده است که افراد گره های خود را ارتقا دهند. دنی رایان، که هماهنگی انتقال به اتریوم ۲٫۰ را بر عهده دارد، گفت: تقریباً نیمی از مردم گره خود را به‌روزرسانی کرده‌اند، فرآیندی که حدود ۱۰ دقیقه طول کشید. من مطمئن هستم که آخر این هفته شاهد تغییرات زیادی باشیم، اما چهارشنبه مشخص می‌شود که شاهد چه تغییراتی خواهیم بود.

توییت دنی رایان، ارتقا دهنده اتریوم

اگر تعداد نودهایی که به‌روزرسانی را انجام می‌دهند افزایش نیابد می‌تواند باعث جدا شدن زنجیره شود. این همان اتفاقی است که در ماه آگوست اتفاق افتاد؛ زمانی که کاربران نرم‌افزار Geth در شبکه اتریوم پس از پیدا شدن یک اشکال در سیستم نتوانستند نرم‌افزار خود را به‌روز‌رسانی کنند.

ارتقای شبکه قبلی که به نام هارد فورک لندن شناخته می‌شود، تغییرات زیادی را به همراه داشت، به ویژه EIP-1559، پیشنهاد بهبود اتریوم که هزینه‌های تراکنش را به کیف پولی که هیچ‌کس نمی‌توانست به آن دسترسی پیدا کند، هدایت می‌کند و در نتیجه کارمزد تراکنش‌ها کاهش می‌یابد.

در حالی که آلت ایر تغییرات جدی در شبکه ایجاد نمی‌کند و بر کاربران عادی شبکه تأثیر نمی‌گذارد، این یک گام بزرگ دیگر به سمت آینده اتریوم است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *