اخبار ارز دیجیتال

قیمت اتریوم به ۲۷۰۰ رسید؛ ارزش بازار اتر برابر با پی پال

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

قیمت اتریوم در معاملات آسیا صبح چهارشنبه در تاریخِ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دنبال اخبار صعودی بانک‌های اروپایی به ۲۷۰۰ رسید.

روند صعودی باعث افزایش ۷٪ قیمت شد و در حال حاضر اتریوم با اندکی کاهش با قیمت ۲۶۷۴ دلار معامله می‌شود.

نمودار 1 ساعته قیمت اتریوم در صرافی کوین بیس

طبق اطلاعات وبسایت CompaniesMarketCap افزایش قیمت اتریوم، ارزش بازار آن را به ۳۱۰ میلیارد دلار رساند. در حال حاضر ارزش بازار بزرگ‌ترین آلت‌کوین برابر با شرکت پی‌پال (PayPal) است.

از ابتدای سال ۲۰۲۱، اتریوم توانسته است حدود ۲۵۸٪ رشد قیمت داشته باشد. این درحالیست که بیت کوین با توجه به ارزش فعلی آن در ۵۵ هزار دلار، تنها ۹۰٪ رشد داشته است. 

بانک‌ها و دیفای باعث افزایش قیمت اتریوم هستند

صعود اخیر اتریوم، با اعلام خبری از طرف بانک‌های سرمایه‌گذاری اروپایی شکل گرفت. این بانک‌ها قصد دارند اوراق قرضه دیجیتالی را روی شبکه اتریوم عرضه کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بانک‌های گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، بانکو سانتندر (Banco Santander) و بانک سوشیت جنرال(Societe Generale)، این اوراق قرضه را با ارزش ۱۰۰ میلیون یورو معادل ۱۲۱ میلیون دلار در مدت ۲ سال به فروش می‌رسانند.

حمایت بانک‌های بزرگ تنها عامل افزایش ارزش اتریوم نیست؛ بلکه DeFi (امور مالی غبرمتمرکز یا دیفای) نیز باعث افزایش قیمت اتریوم شده است. تعداد کاربران اکوسیستم دیفای اتریوم به ۲ میلیون کاربر رسید.

تعداد اتر موجود در صرافی‌ها عامل مهم دیگری است که در روند صعودی تأثیر گذاشته است. این تعداد نشان می‌دهد که هولدرها قصد فروش دارایی خود را ندارند.

بر اساس اطلاعات Defipulse حدودا ۱۱ میلیون ارز دیجیتال اتریوم در حوزه دیفای به صورت قفل شده قرار دارد. این مقدار معادل ۲۹ میلیارد دلار است.

رایان واتکینز (Ryan Watkins) یکی از محققین موسسه تحقیقاتی مساری در توییتر اعلام کرد احساسات کاربران در این شبکه اجتماعی نسبت به اتریوم به شدت صعودی است. او گفت:

اگر اتریوم موفق عمل کند ممکن است به قدری پیشرفت کند که حتی تولید ناخالص داخلی آن از GDP (تولید ناخالص داخلی) ایالات متحده هم پیشی بگیرد. این موضوع باعث تغییر اقتصاد و سیاست خواهد شد.

روند رشد سایر ارز‌های دیجیتال بازار

این در حالیست که در ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با حدود ۲/۷% افزایش به سطح مقاومت ۵۵ هزاری دلاری رسید. بایننس کوین (BNB) با ۴.۳٪ افزایش در ۲۴ ستعت روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) هم‌اکنون با قیمت ۵۵۵ دلار معامله می‌شود.

روز گذشته در تاریخِ ۷ اردیبهش ۱۴۰۰ سایر آلت‌کوین‌ از جمله کاردانو (ADA)، یونی سواپ (UNI)، بیت کوین کش (BCH) و وی‌چین (VET) رشد قیمتی زیادی را تجربه کردند.

افزایش قیمت اتریوم در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ باعث شد ارزش بازار این رمز ارز با شرکت پی پال برابر شود. عوامل مختلفی در افزایش ارزش اتر دخالت داشتند که هر کدام از آنها را مقاله بالا بررسی کردیم.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *