آموزش گام به گام صرافی کوین بیس (Coinbase)

خرید و فروش ارزدیجیتال

صرافی کوین بیس (Coinbase) یکی از بزرگترین کارگزاران بین المللی مستقر در ایالات متحده است. آنها از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۲، سعی در تسلط بر کارگزاری بیت کوین و ارائه خدمات خود به سراسر جهان داشتند.

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس خرید و فروش رمز ارز‌های زیادی ( حدود ۴۰۶۴ رمز ارز) را به کاربران ارائه می‌دهد. این شرکت از ۳۴ کشور پشتیبانی می‌کند و امکان خرید از کشورهای مختلف را فراهم می کند.

صرافی کوین بیس حتی بخش بزرگی از وبسایت را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده است. علاوه بر این واقعیت که این وبسایت یک مکان مبادله دیجیتالی برای شناخته شده ترین کوین‌ها است، همچنین چندین کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال به شما ارائه می‌دهد.

کوین بیس یک کیف پول یکپارچه برای همه ارزهای دیجیتالی ارائه شده دارد. این بدان معنی است که شما می‌توانید رمز ارز‌های خریداری شده خود را مستقیماً در همان محیط ذخیره کنید و نیازی به کیف پولی در جای دیگر ندارید.

قبل از اینکه به بررسی کوین بیس بپردازیم، نیاز است بدانید صرافی‌ و بازار معاملاتی‌های دیگری وجود دارد که از آنها برای خرید رمز ارز خود می‌توانید استفاده کنید.

صرافی ارز دیجیتال بایننس، کراکن، CoinEx و صرافی پینگی از جمله پلتفرم‌های آنلاین هستند که امکان خرید و فروش رمز ارز‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

بازار معاملاتی پینگی یک پلتفرم آنلاین برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال است که در ایران فعالیت می‌کند. از این رو برای کاربران ایرانی بسیار مناسب است؛ چون دیگر نیازی به ثبت نام در صرافی‌های خارج از کشور ندارند مخصوصاً کشور‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند. شما می‌توانید خرید بیت کوین، خرید اتریوم و خرید ترون را در این سامانه معاملاتی انجام دهید. البته ما در این مقاله، قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد صرافی کوین بیس در اختیار کاربران قرار دهیم..

چه رمز ارز‌هایی در صرافی کوین بیس ارائه می‌شود؟

صرافی ارز دیجیتال مدت‌هاست که سه ارز دیجیتال معروف را ارائه می‌دهد: بیت کوین، لایت کوین و اتریوم. اما با توجه به افزایش تقاضا اکنون بیش از ۵۰ ارز دیجیتال مختلف را ارائه می‌دهند که دو مورد از آنها استیبل کوین (Stable coins) هستند. در روزهای اول، هنگامی که کوین بیس ارز‌های جدیدی را لیست کرد، سر و صدای زیادی می‌کرد و ارز‌ها افزایش چشمگیری داشتند. امروزه، استفاده از صرافی آنلاین کوین بیس کاهش یافته است، و فقط شاهد افزایش چند درصدی کوین‌ها هستید.

آموزش ثبت نام در کوین بیس

 

آموزش صرافی کوین بیس

خرید و فروش رمز ارز در صرافی کوین بیس

 برای خرید باید یک حساب کاربری در کوین بیس ایجاد کنید.

پس از ثبت نام و ایجاد حساب، قبل از اینکه بتوانید خرید کنید، باید چندین تأیید هویت انجام شود. علاوه بر یک آدرس ایمیل و تأیید شماره تلفن، باید یک گذرنامه یا سند اثبات هویت نیز ارسال کنید. بدون داشتن این اسناد امکان خرید کوین در صرافی کوین بیس وجود ندارد.

آپلود اسناد اثبات هویت با استفاده از وب کم یا دوربین تلفن همراه بسیار آسان است. می‌توانید دقیقاً بدانید که روند کار در تأیید و محدودیت کوین بیس چگونه است. پس از تأیید باید یک روش پرداخت را به حساب خود اضافه کنید.

در حال حاضر فقط با استفاده از نقل و انتقالات بانکی یا کارت اعتباری می‌توانید پول خود را به حساب اضافه کنید. این انتقال می‌تواند ۴-۵ روز کاری طول بکشد.

اگر حساب کاربری شما کاملاً فعال است و تراز مثبتی دارید، امکان خرید وجود دارد. خرید را می‌توان با استفاده از تب Buy/Sell انجام داد، جایی که می توانید مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای خرید را مشخص کنید. در مرحله بعد، شما مشخص می‌کنید که آیا می خواهید این مبلغ را با کیف پول صرافی Coinbase یا با کیف پول دیگری بپردازید. بعد از اتمام سفارش خود مبلغی پرداخت می‌شود و شما صاحب خوش شانس (بخشی از) یک ارز دیجیتال خواهید بود.

همچنین می‌توان با استفاده از صرافی کوین بیس، ارز دیجیتال خود را به یورو تبدیل کرد. لطفا توجه داشته باشید که برای استفاده از این پول باید ارز دیجیتال در کیف پول کوین بیس شما باشد. درست مثل هنگام خرید، باید به تب Buy/Sell بروید. در آنجا می‌توانید مشخص کنید که چه مقدار و چه ارز دیجیتالی را می‌خواهید بفروشید.

نیازی نیست بیت کوین را به یک آدرس گیرنده خاص ارسال کنید؛ زیرا کیف پول کوین بیس کاملاً با تمام خدمات صرافی کوین بیس در ارتباط است. به این ترتیب، لازم نیست نگران باشید که کوین‌های شما خیلی دیر تحویل داده شوند.

کارمزد و هزینه صرافی آنلاین کوین بیس چقدر است؟

کارمزد صرافی کوین بیس در حال حاضر بسیار زیاد است. کوین بیس قبلا یک کارگزار محبوب در بین مردم در سراسر جهان بود، اما در حال حاضر بیشتر به عنوان یک کارگزار بسیار گران قیمت شناخته می‌شود.

می‌توانید با کارت اعتباری در لحظه پرداخت کنید. با این وجود بسیاری از اروپایی‌ها انتقال بانکی را انتخاب می‌کنند؛ زیرا بسیار ارزان تر است. صرافی ارز دیجیتال کوین بیس هزینه‌های مختلفی را برای کشورهای مختلف در نظر گرفته است. هزینه‌های کشور اروپا عبارتند از:

  • خرید یا فروش ارز دیجیتالی: کارمزد ۱/۴۹%
  • خرید کارت اعتباری: کارمزد ۳/۹۹٪
  • انتقال بانکی از حساب خود به کوین بیس: رایگان
  • نقل و انتقالات بانکی از کوین بیس به حساب خود: کارمزد ۰/۱۵ یورو

 پس، خرید ارز دیجیتالی با استفاده از پرداخت‌های SEPA ارزش بیشتری دارد. اگر کارت اعتباری دارید و دوست دارید یک خرید سریع انجام دهید نیز اینکار قابل انجام است. علاوه بر هزینه‌های بالا، هزینه‌های استاندارد نیز برای مقادیر اندک تا ۲۰۰ دلار نیز وجود دارد.

امنیت صرافی کوین بیس چقدر است؟

صرافی کوین بیس یکی از اولین‌ها در بازار ارز دیجیتال به عنوان یک کارگزاری است و در حال حاضر بیش از ۸ میلیون کاربر دارد. این تعداد هنوز هم به طرز چشمگیری در حال افزایش است و خدمات این کارگزار روز به روز محبوب تر می‌شود.

در حال حاضر، شرکت کوین بیس در ۳۲ کشور مختلف فعالیت می‌کند. این واقعیت که شما کنترل کامل بر خرید/فروش کوین دارید و می‌توانید آنها را در همان جا ذخیره کنید، مورد توجه بسیاری از افراد است. کوین بیس تا حدودی موفقیت خود را مدیون این ویژگی‌هاست. علاوه بر این، می‌توانید این برنامه را بر روی دکستاپ، لپتاپ، تبلت و موبایل استفاده کنید. کیف پول کوین بیس از طریق سیستم عامل‌های اندروزد و ios کاملاً قابل دسترسی است.

آیا صرافی کوین بیس امن است؟

صرافی کوین بیس در برابر معاملات بازار غیرقانونی سخت گیر هستند و با آنها مبارزه می‌کنند. این شرکت بر آنچه پرداخت می‌شود نظارت می‌کند و می‌بیند که آیا این مبالغ ارتباطی با بازار سیاه، شرطبندی یا سایر فعالیت های غیرقانونی دارند یا خیر. در این صورت، آنها یا حساب را مسدود می‌کنند یا آن را کاملاً می‌بندند.

با صرافی کوین بیس آشنا شدید، در ادامه به نحوه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این صرافی می‌پردازیم.

نحوه ثبت نام در کوین بیس

شرایط لازم:

  • حداقل ۱۸ سال داشته باشید
  • شناسه عکس دار (کارت گذرنامه را قبول نمی کنند)
  • رایانه یا تلفن هوشمند متصل به اینترنت
  • شماره تلفنی که به تلفن هوشمند شما متصل شده است (برای ارسال SMS)
  • آخرین نسخه مرورگر شما ( Chrome را توصیه می کنیم) یا آخرین نسخه برنامه صرافی کوین بیس. اگر از برنامه صرافی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که سیستم عامل تلفن شما به روز است.

کوین بیس برای ایجاد یا نگهداری حساب از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

ایجاد حساب کاربری

برای شروع به کار برنامه صرافی کوین بیس را برای اندروید یا iOS دانلود کرده و سپس باز کنید.

توجه: ما دسترسی به کوین بیس را از طریق مرورگر دستگاه تلفن همراه پیشنهاد نمی‌کنیم.

۱- بر روی گزینه Get started کلیلک کنید.

۲- اطلاعات زیر از شما خواسته خواهد شد.
توجه: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، اطلاعات دقیق و به روز را وارد کنید.

  • نام کامل قانونی (برای اثبات از شما مدرک می‌خواهد)
  • آدرس ایمیل (از آدرسی که به آن دسترسی دارید استفاده کنید)
  • رمز عبور (یادداشت کرده و در مکانی امن ذخیره کنید)
  • ملیت شما (برای اثبات از شما مدرک می‌خواهد)

 User Agreement -3 و  Privacy Policy را بخوانید.

۴- کادر را بررسی کنید و روی Create account (در رایانه) کلیک کنید یا اگر موافق هستید روی SIGN UP (در تلفن همراه) ضربه بزنید.

۵- صرافی ارز دیجیتال کوین بیس یک کد تأیید به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می‌کند.

تأیید ایمیل

۱- تأیید آدرس ایمیل را در ایمیلی که از Coinbase.com دریافت کرده اید، انتخاب کنید. این ایمیل از طرف no-reply@coinbase.com خواهد بود.

۲- با کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل، شما به Coinbase.com برمی‌گردید.

۳- برای تکمیل مراحل تأیید ایمیل، باید با استفاده از ایمیل و رمز عبوری که اخیراً وارد کرده اید وارد شوید.

تأیید تلفن همراه

  1. وارد کوین بیس شوید. از شما خواسته می‌شود یک شماره تلفن اضافه کنید.
  2. کشورتان را انتخاب کنید.
  3. شماره موبایل را وارد کنید.
  4. روی ارسال کد (رایانه) کلیک کنید یا روی ادامه (تلفن همراه) ضربه بزنید.
  5. کد هفت رقمی Coinbase که برای شماره شما ارسال شده را وارد کنید.
  6. روی Submit کلیک کنید یا روی Continue ضربه بزنید.

اگر کد را دریافت نکردید، Resend-SMS را انتخاب کنید.

اطلاعات شخصی خود را وارد کنید

۱- اطلاعات نشان داده شده در شناسه عکس معتبر دولتی خود را وارد کنید، بعداً باید عکس این شناسه را ارسال کنید.
نام
نام خانوادگی
تاریخ تولد
نشانی

۲- همچنین باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • از کوین بیس برای چه استفاده می‌کنید؟
  • منبع وجوه شما چیست؟
  • شغل فعلی
  • کارفرما
  • ۴ رقم آخر Social Security Number (شماره تأمین اجتماعی و SSN)

۳- ادامه را انتخاب کنید تا روند به پایان برسد.
روند درخواست را تکمیل کنید. لطفا منتظر بمانید تا دستورالعمل های بیشتری از طریق ایمیل دریافت کنید.

تأیید هویت

۱- وارد حساب خود در کوین بیش شوید.

۲- تأیید کامل شناسه یا ID

توصیه می‌شود برای کمک به محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز به حساب، یک برنامه تأیید ۲ مرحله ای (TOTP) تنظیم کنید.

لینک روش پرداخت

کشور خود را انتخاب کنید تا بدانید کدام روش پرداخت در کشور شما موجود است.

  • برای مشتریان آمریکایی
  • برای مشتریان انگلستان
  • برای مشتریان اتحادیه اروپا

می‌توانید لیست کشور‌هایی که صرافی کوین بیس از آنها پشتیبانی می‌کند در این صفحه ببینید. ” توجه داشته باشید که ایران در این لیست قرار ندارد“.

با توجه به این که پذیرش کاربران ایرانی در صرافی کوین بیس امکان پذیر نیست و در صورت پذیرش هم با محدودیت حجم معاملات و سایر موارد روبرو هستند، بهتر است از صرافی و یا بازار معاملاتی‌ها مانند پینگی که در ایران فعالیت دارند، استفاده کنید.

صرافی پینگی، معتبرترین پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال از جمله خرید بیت کوین، اتریوم، تتر، تتر گلد، ترون و فروش این ارزها با پایین ترین کارمزد و تأیید احراز هویت در سریع ترین زمان ممکن است.

مزایای پینگی:

  • سفارس محدود یا limit order
  • مارکت
  • OCO

در ادامه به این می‌پردازیم که دلیل صرافی کوین بیس برای دریافت اطلاعات ما و احراز هویت چیست.

آیا به تأیید هویت نیاز است؟

برای جلوگیری از کلاهبرداری و ایجاد هرگونه تغییر در حساب، صرافی کوین بیس از شما می‌خواهد هر از چند گاهی هویت خود را تأیید کنید تا مطمئن شوند هیچ کس جز شما اطلاعات را تغییر نمی‌دهد.

کلیه اسناد شناسایی باید از طریق وبسایت صرافی کوین بیس یا برنامه تلفن همراه تأیید شوند. نسخه‌های الکترونیکی اسناد هویتی شما قبول نیست.

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس چگونه است؟

در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس باید با اطلاعات شخصی خود ثبت نام کنید و این نیاز به تأیید دارد. کوین بیس می‌خواهد بداند با چه کسی معامله می‌کند و این تنها با تأیید آدرس ایمیل، شماره تلفن، اثبات هویت و جزئیات حساب بانکی/کارت اعتباری شما انجام می‌شود. آنها این روند را به گونه‌ای تنظیم کرده اند که شما، به عنوان یک خریدار، مشکلی برای انجام این کار ندارید.

برای آدرس ایمیل یک ایمیل تأیید و برای شماره تلفن همراه خود یک پیامک تأیید دریافت خواهید کرد. می‌توانید با آپلود عکسی که از طریق وب کم یا استفاده از دوربین موبایل گرفته شده است، اثبات هویت خود را بررسی کنید. پس از آپلود شناسه شما، به طور خودکار بررسی می‌شود، این کار حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد.

پس از تأیید هویت، اعلانی دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، محدودیت خرید صفر یورو برای پرداخت های SEPA به ۹۰۰۰ یورو (در هفته) و ۳۲۵ یورو برای پرداخت کارت اعتباری افزایش می‌یابد. برای کاهش محدودیت خود، باید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

کوین بیس از اطلاعات کاربر چه استفاده‌ای می‌کند؟

اطلاعات لازم رابدست می‌آورند تا مشتریان بتوانند از محصولات و خدمات استفاده کنند. این اطلاعات در ابتدا و مرحله‌ی اول برای جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری نیاز است.

همچنین با استفاده از اطلاعات برخی خدمات برای شما فعال می‌شود و از بروز رسانی‌های جدید مطلع می‌شوید. اطلاعات بدون رضایت شما در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی‌گیرد.

مدارک قابل قبول برای احراز هویت چیست؟

در ایالت متحده:

شناسنامه‌های دولتی مانند گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی

کشور‌های خارج از آمریکا:

  • شناسنامه عکس صادر شده توسط دولت
  • کارت شناسایی ملی
  • گذرنامه

مدارکی که برای احراز هویت پذیرفته نمی‌شود، چیست؟

  • گذرنامه‌های ایالات متحده
  • کارت اقامت دائم ایالات متحده (گرین کارت)
  • شناسه‌های مدرسه
  • شناسه‌های پزشکی
  • شناسه‌های موقت (کاغذی)
  • اجازه اقامت
  • کارت خدمات عمومی
  • شناسنامه‌های ارتش

برای تغییر نام قانونی و کشور محل اقامت چه باید کرد؟

به صفحه Document Verification بروید.

نوع سند هویتی را که می‌خواهید بارگذاری کنید (گواهینامه یا شناسه صادر شده دولتی)

برای بارگذاری یکی از گزینه‌های Mobile Camera (تلفن همراه) یا File Upload (رایانه) را انتخاب کنید.

برای اصلاح تاریخ تولد و بروز رسانی آدرس یا نام نمایشی باید چه کاری انجام دهم؟

به صفحه Settings بروید. در زیر تب Profile می‌توانید اطلاعات شخصی خود مانند تاریخ تولد خود را اصلاح کرده و آدرس محل اقامت خود را به روز کنید.

گرفتن عکس از سند هویت

  • از آخرین نسخه مرورگر استفاده کنید (چه رایانه چه موبایل)
  • دوربین تلفن عکس بهتری نسبت به رایانه می‌گیرد
  • از نور کافی برای گرفتن عکس مطمئن شوید (نور طبیعی بهترین عملکرد را دارد)
  • از نورغیرمستقیم برای گرفتن عکس از شناسنامه خود استفاده کنید
  • اگر از وب کم استفاده می‌کنید، سعی کنید شناسه را صاف تنظیم کرده و به جای جا به جا کردن شناسه، وب کم را حرکت دهید.
  • برای شناسه از یک پس زمینه ساده استفاده کنید
  • شناسه را در بین انگشتان خود نگه ندارید
  • حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید، مرورگر را دوباره راه اندازی کنید و دوباره امتحان کنید
  • اگر مرحله‌ای به خوبی ثبت نشد حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید

گرفتن عکس سلفی

  • از آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.
  • مستقیماً روبروی دوربین بایستید و شانه های خود را تا بالای سر خود قرار دهید.
  • یک دیوار ساده به عنوان زمینه داشته باشید.
  • از عینک آفتابی و کلاه استفاده نکنید.
  • اگر در عکس شناسنامه خود عینک زده اید، سعی کنید آن را در عکس سلفی خود استفاده کنید.
  • حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید ، مرورگر را دوباره راه اندازی کنید و دوباره امتحان کنید.
  • اگر مرحله‌ای به خوبی ثبت نشد حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید.

در صورت بسته شدن حساب کوین بیس چه کنیم؟

چگونه وارد حساب بلوکه شده‌ی صرافی کوین بیس شویم؟

۱- شما به آدرس ایمیل و رمز عبور کوین بیس خود نیاز دارید.

۲- به صفحه ورود به سیستم کوین بیس بروید و آدرس ایمیل و رمز ورود خود را وارد کنید.

  • از شما خواسته می‌شود تأیید ۲ مرحله‌ای انجام دهید.
  • اگر نمی‌توانید تأیید ۲ مرحله ای را انجام دهید، لطفاً به صفحه رفع مشکل بروید.
  • سپس از شما خواسته می‌شود تا تأیید هویت را انجام دهید (دقیقاً مانند مراحل احراز هویت که در بالا ذکر شد) تا صرافی مطمئن شود که شخص شما قصد ورود دوباره به حساب را دارید.

صرافی کوین بیس یکی از امن ترین و معتبر ترین پلتفرم‌‌های آنلاین است که در حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کند. همچنین یک صرافی معتبر برای ذخیره ارزش است.

5 دیدگاه

  1. داداش اینارو که میدونیم خودمون جالبه هااااا….اینارو ندونن هم کروم ترجمه میکنه میفهمن کجا برن چیکار کنن…چنان نوشتی آدم فک میکنه راه حلی برای ورود ایرانیان پیدا کردی ..نفوذی برن داخل…..مثلا…منطقی نیست این مقاله هست چیه..پست هست یا هرچی

    1. وقتی ایران تحریم هست و صرافی عینا در شرایط و قوانینش ذکر کرده که به ایرانی ها خدمات نمیده چه راهکاری میشه داد!!
      این مقاله صرفا در خصوص آموزش استفاده از صرافی هست تا چنانچه کاربری خلاف قوانین این صرافی یا با هر راهکار دیگری قصد استفاده از صرافی را داشت بتواند از آن استفاده کند.

    2. برای نقل و انتقال فقط از شبکه اتریوم استفاده میکنند و گرانه . هزار تتر می‌خوام انتقال بدم یکبار نوشته ما مزد یازده دلار یکبار هفت دلار یکبار پنج دلار توضیح بدید این تغییر مبلغ کارمزد واسه چیه و چطور میشه کمترین کارمزد را داد

  2. سلام
    من تو بازی بهم اتریوم میده و اتریومارو به کوین بس ارسال میکنه الان نمیدونم چطور از اونجا برداششت کنم

  3. سلام من یه مقدار پولی دارم در کوین بیس . ولی وقتی می خواستم برداشت کنم به آدرس والتم بهم اجازه نمی ده و میگه که باید ۸۹۹ دلار پرداخت کنی چون عضو جدید هستی تا بتونی برداشت کنی؟ چرا اینجوریه؟ می ترسم ۸۹۹ دلارپرداخت کنم بعد پولم رو از دست بدم و پول رو برنگردونن؟ دلیل این واریز کردنا که از آدم می خوان چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *