اخبار ارز دیجیتال

استیبل کوین فیس بوک تهدیدی اساسی برای بانکداری سنتی است.

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

استیبل کوین ها بخشی جدایی ناپذیر از آینده سیستم مالی است. Diem، استیبل کوین فیس بوک و Libra سابق، بخشی از این آینده را شامل می‌شود.

گزارش شده است که فیس بوک می‌تواند ارز دیجیتال مورد انتظار خود را از اوایل ژانویه ۲۰۲۱ به شکل یک استیبل کوین با پشتیبانی دلار آمریکا راه اندازی کند. از زمانی که فیس بوک برای اولین بار قصد خود را با انتشار یک وایت پیپر در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، بانک ها و ناظران مرکزی وارد عمل شده اند. راه اندازی استیبل کوین فیس بوک باعث نگرانی شده است زیرا استیبل کوین به ویژه آنهایی که Diem با مارک جدید ایجاد می‌کنند و دارای اثرات گسترده شبکه هستند، خطرات جدید برای مصرف کنندگان و پس اندازکنندگان و همچنین سیستم مالی جهانی هستند.

اما آنها همچنین می‌توانند مزایای زیادی را در قالب سرعت، کارآیی و گنجایش مالی به همراه داشته باشند. و آنها می‌توانند به عنوان ذخیره ارزش پس اندازکنندگان در کشورهایی که ارزهای داخلی استیبل ندارند عمل کنند. درست مانند دلارسازی که امروزه در بسیاری از کشورهای بازار نوظهور وجود دارد. استیبل کوین با ساختار مناسب، دارای کنترل های قانونی، نظارتی و حاکمیتی مناسب، نقشی ارزشمند در اقتصاد جهان دارند و می‌تواند مزایای فن‌آوری ارز دیجیتال را برای نسل جدیدی از کاربران به ارمغان آورد.

Diem که پیش از این با نام Libra شناخته می‌شد، دارای بالاترین سطح اعتبار در بورس اوراق بهادار است. این موضوع از زمان اعلام اهداف فیس بوک در سال ۲۰۱۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در واقع، Diem به دلیل افزودن rocket fuel به تحقیقات گسترده بانک های مرکزی در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC، اعتبار زیادی دارد. همچنین از طرف جامعه نظارتی جهان، که از آن زمان مقررات سختگیرانه ای را برای استیبل کوین ها تهیه کرده است، با زنگ خطر مواجه شد.

چرا ناظران و بانک های مرکزی اینقدر نگران استیبل کوین ها هستند؟ و آیا نقشی برای آنها وجود دارد؟

استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که هدف آنها تثبیت ارزش آنها در مقایسه با دارایی دیگر چه یک ارز فیات، یک سبد ارز فیات یا سبد کالاها است. ایده این است که با تثبیت ارزش آن می‌توان از استیبل کوین به عنوان وسیله پرداخت استفاده کرد.


مرتبط: استیبل کوین چیست؟


این چیزی است که نسل قبلی دارایی های ارز دیجیتال بیت کوین و غیره نتوانستند به آن دست یابند. بیت کوین بیش از حد بی ثبات است، چیزی که با پرایس اکشن ماه گذشته به وضوح برجسته شد.

استیبل کوین مسئله دیگری است. از نظر ماهیت، آنها به عنوان “ذخیره ارزش، مهمترین ویژگی پول طراحی شده اند و بنابراین می‌توانند به عنوان وسیله پرداخت استفاده شوند.

با Diem، برای تأثیرات گسترده شبکه نیز پتانسیلی وجود دارد. فیسبوک ماهانه ۲٫۷ میلیارد کاربر فعال دارد، به این معنی که Diem این امکان را دارد که به یک “وسیله مبادله” در مناطق بزرگ جهان تبدیل شود.

یکسری خطرات وجود دارد. ذخیره امن کیف پول، حاکمیت و کنترل مناسب شرکت، مبارزه با پولشویی، محافظت از داده ها، رعایت مالیات و امنیت سایبری از جمله خطرات شناخته شده ای هستند که باید مدیریت شوند. استیبل کوین ها خطرات اضافی را به همراه دارند. از جمله مهمترین موارد، اطمینان از این که با هر دارایی که به آن متصل شده اند، پشتیبانی می‌شوند و تمام کنترل های لازم برای مدیریت این ذخایر اعمال می‌شود.

استیبل کوین ها که داستان موفقیت آنها جهانی شد، چالش های بیشتری را به همراه دارد. اگر مصرف کنندگان و پس انداز کنندگان بخواهند این ارزها را در مقابل ارزهای داخلی خود نگه دارند، می‌توانند پیامدهایی برای سیستم های مالی موجود باشند. استیبل کوین ها حتی می‌توانند تأثیراتی در سیاست پولی یک کشور و در نهایت رشد اقتصادی داشته باشند. به همین دلیل است که قانونگذاران جهانی بسیار نگران هستند.

در اکتبر سال ۲۰۱۹، گروه کشورهای G-7 مقاله ای در مورد استیبل کوین ها منتشر کرد. ضمن تأیید مزایایی که استیبل کوین ها می‌توانند به صورت پرداخت های جهانی “سریعتر، ارزان تر و فراگیرتر” ارائه دهند، بر چالش های قانونی و نظارتی این نوآوری جدید متمرکز شد. این مقاله خطرات “سیاست پولی”، “ثبات مالی”، “سیستم پولی بین المللی” و “رقابت عادلانه” را مشخص می‌کند.

نهادهای نظارتی اکنون برای رفع این نگرانی ها تلاش می‌کنند. پاییز امسال، کمیسیون اروپا یک پروپوزال جامع قانونی را برای تنظیم دارایی های ارز دیجیتال ارائه داد. در حالی که این پروپوزال کلیه دارایی های ارز دیجیتال را پوشش می‌دهد، به ویژه الزامات سختگیرانه ای را برای صادرکنندگان “توکن های ارجاع شده به دارایی” (استیبل کوین ها) و حتی الزامات سختگیرانه تری را نیز برای ” توکن های قابل توجه ارجاع شده به دارایی ” (استیبل کوین های جهانی) معرفی می‌کند. خزانه داری ملکه، وزارت خزانه داری انگلستان، قصد دارد به زودی پیش نویس مقرراتی برای استیبل کوین ها و CBDC صادر کند.

این مقررات مورد استقبال قرار می‌گیرند. استیبل کوین ها این پتانسیل را دارند که با ارائه پرداخت های سریعتر و ارزان تر، به ویژه در مورد حواله های مرزی، کارایی سیستم مالی موجود را بهبود بخشد. آنها همچنین می‌توانند ادغام مالی را بهبود ببخشند و می‌توانند ذخیره ارزشی را به پس اندازكنندگان كشورهایی كه ارزهای داخلی استیبلی ندارند، ارائه دهند. از نظر ساختار و تنظیم، استیبل کوین ها پتانسیل ایجاد ارزهای دیجیتال را برای نسل جدیدی از کاربران دارند.

مجوز قریب الوقوع از قانونگذاران سوئیس آخرین حلقه برای زنجیره فیس بوک برای راه اندازی Diem به عنوان روش پرداخت است. اکنون مسئله این است که چه زمانی این اتفاق می‌افتد. زمان برای قانونگذاران منطقه ای یا کشوری که چارچوب دارایی دیجیتال مشابهی ندارند در حال شروع است. آنها ریسک عقب ماندن بخشهای مالی خود را دارند. این قدرت تأثیر شبکه فیس بوک است.

Dmitry Tokarev، مدیرعامل Copper، ارائه دهنده زیرساخت های دارایی دیجیتال، متولی و کارگزاری اصلی است. Copper با طیف وسیعی از مراکز اصلی صرافی ارز دیجیتال کار می‌کند تا تجارت را برای سرمایه گذاران مؤسساتی امن تر کند. Dmitry سال ها هدایت امور مالی، مدیریت دارایی و ارزهای دیجیتال را بر عهده داشته است. وی فن‌آوری اختصاصی را در این بخش، از جمله اولین ابزار مالی غیرمتمرکز برای مؤسسات را توسعه داده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *