آموزش استخراج

مقایسه روش استخراج FPGA و ASIC

خرید و فروش ارزدیجیتال
۳٫۹
(۱۲)

اکوسیستم استخراج بیت کوین BTC طی هشت سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. اوایل برای استخراج بیت کوین، استفاده از پردازنده کامپیوتر کافی بود. سپس نرم‌ افزاری ساخته شد که امکان استخراج مبتنی بر GPU را فراهم می‌کند. سرانجام، کامپیوتر‌های استخراج FPGA و ASIC جایگزین شدند. اما چه چیزی این دو نوع سخت افزار را از هم متمایز می‌کند؟

استخراج با FPGA

همانطور که اکثر مردم به خوبی از آن آگاه هستند، FPGA مخفف عبارت Field-Programmable Gate Array است. هنگامی که رقابت در استخراج GPU بسیار زیاد شد، در دنیای بیت کوین، این دستگاه‌ها در میان ماینر‌ها بسیار رایج بودند. برای جبران هزینه‌های سرمایه گذاری و جبران برق، باید راه حل ارزان تری ایجاد شود. FPGA ها طوری طراحی شده‌اند که پس از اتمام مراحل ساخت، مدار یکپارچه آنها توسط کاربر پیکربندی شود.

پس از یک دوره مخدوش کردن، ماینرهای بیت کوین با موفقیت شروع به استفاده از FPGA به عنوان راهی برای ماینینگ بیت کوین با سرعت کارآمد و در عین حال مصرف کمتر برق کردند. نکته اصلی فروش FPGA این است که چگونه می‌توان از آنها برای اجرای هر عملکرد منطقی، مشابه عملکرد تراشه های ASIC استفاده کرد. اولین FPGA های در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ شروع به کار کردند که به شرکت هایی مانند Butterfly Labs ،ZTEX و چند نفر در دنیای بیت کوین اجازه داد خود را به عنوان رهبران بازار برای این سخت افزار استخراج “جدید” معرفی کنند.

این FPGA ها در زمان خود کاملاً قدرتمند بودند، زمانی که سرعت ماینینگ ۵۰۰ مگاهرتز یا بیشتر بود و هنوز رقابتی تلقی می‌شد. در حقیقت، Butterfly Labs یکی از اولین شرکت هایی بود که با یک دستگاه از ۲۵ s/GH قدرت استخراج پیشی گرفت، اگرچه حاوی چندین صفحه FPGA و ۱۸ فن برای گردش هوا بود و سر و صدای بیشتری نسبت به Jackhammer متوسط ایجاد می‌کرد. FPGA در زمان خود بسیار شگفت انگیز بود، حتی اگر موفقیت آنها به لطف ظهور سخت افزار استخراج ASIC کوتاه مدت بود.

استخراج با ASIC

دیدن توازن بین سخت افزار FPGA و ASIC کار سختی نیست. هر دو نوع سخت افزار عملیات منطقی مبتنی بر عملکرد بسیار مشابه را انجام می‌دهند و مقدار زیادی انرژی استخراج بیت کوین را به روشی کارآمد تولید می‌کنند. با این وجود، به محض دسترسی گسترده ASIC، به دلیل برتری مطلق این سخت افزار جدید، FPGA ها به سرعت جایگزین شدند. یک بار دیگر، این آزمایشگاه Butterfly بود که سخت افزار ASIC را به عنوان اولین سخت افزار اعلام کرد.

برای جزئیات بیشتر، این شرکت یک ماینر ۶۰ گیگاهرتزی در ثانیه و یک ماینر ۴/۵ گیگاهرتزی در ثانیه را اعلام کرد. با این حال، این شرکت سعی کرد فروش FPGA خود را به خطر نیندازد، بنابراین آنها یک برنامه تجارت را راه اندازی کردند. همه اینها قبل از این بود که آزمایشگاه‌های Butterfly به کلاهبرداری کامل تبدیل شوند و سرانجام به دلیل سوءرفتارهای خود به دادگاه احضار شوند. از آن زمان، بسیاری از شرکت‌ها وارد رقابت استخراج ASIC شده اند و آن را ترک کرده اند. ماشین های قدرتمندتری ساخته و مورد استفاده قرار گرفتند و در نتیجه شبکه بیت کوین قوی تر شد.

سریع به امروز منتقل می‌شود و تعداد انگشت شماری از تولیدکنندگان سخت افزار ASIC بیت کوین در اطراف هستند. گروه BitFury و Bitmain Technologies Ltd دو شرکتی هستند که امروزه بیشتر مردم می‌شناسند. لیست کاملی از ماینرها بیت کوین ASIC که قبلاً شناخته شده بودند را می‌توان در ویکی پدیا یافت. بدیهی است که تجارت سخت افزار استخراج بیت کوین ASIC به طرز باورنکردنی رقابتی است و در نهایت بسیاری از شرکت‌ها علیرغم تلاش خود به کارهای بزرگتر و بهتر می‌پردازند.

در این مقاله به مقایسه استخراج FPGA و ASIC پرداختیم و هر یک از این سخت افزار‌ها را معرفی کردیم. مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها در استفاده از این دو سخت افزار نیز باید دقت کافی را داشته باشید و هر کدام که از نظر کارایی و هزینه برای شما مناسب بود از آن استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۳٫۹ / ۵٫ تعداد رای: ۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *