اخبار ارز دیجیتال

Grayscale اعلام کرد: SEC هیچ مبنایی برای تایید ETFهای فیوچرز و اسپات بیت کوین ندارد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

Grayscale به SEC می‌گوید «هیچ مبنایی» برای تأیید ETFهای آتی بیت‌کوین وجود ندارد و ETF‌ها را شناسایی نمی‌کند.

نامه ای به دبیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تفاوت هایی را در رد ETF های اسپات بیت کوین و پذیرش ETF های فیوچرز بیت کوین نشان می دهد.

Grayscale Investments به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را به دلیل رد اخیر برنامه ETF اسپات بیت کوین VanEck پاسخ منفی داده است.

اپراتور Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در ۲۹ نوامبر نامه ای به ونسا کانتریمن، دبیر SEC صادر کرد تا استدلال کند که SEC در رد ETF های اسپات بیت کوین اشتباه است زیرا اکنون سه ETF فیوچرز بیت کوین را تایید کرده است که هر کدام یکی از VanEck، Valkyrie و ProShares هستند.

Grayscale استدلال می کند که SEC “هیچ مبنایی برای این موضع وجود ندارد که سرمایه گذاری در بازار مشتقات برای یک دارایی برای سرمایه گذاران قابل قبول است در حالی که سرمایه گذاری در خود دارایی قابل قبول نیست.”

Grayscale ادعا می‌کند که SEC با دو محصول ETF بیت‌کوین برخورد یکسان نداشته و قانون حفاظت اداری (APA) را نقض کرده است.

ETF فیوچرز بیت کوین به معامله گران اجازه می دهد تا روی قیمت آینده بیت کوین (BTC) از طریق مشتقات گمانه زنی کنند، در حالی که یک ETF اسپات بیت کوین به معامله گران اجازه می دهد تا بر اساس قیمت فعلی دارایی معامله کنند، در نتیجه عملکردی مشابه با نگهداری دارایی دارد.

Grayscale با درخواستی که در ماه اکتبر برای فهرست کردن GBTC به‌عنوان یک ETF بیت‌کوین ارسال شده است، به سختی طرفدار بی‌علاقه‌ای است، با تصمیم‌گیری در شب کریسمس. در ۱۲ نوامبر، SEC درخواست مشابه VanEck را به این دلیل رد کرد که با الزامات قانون بورس اوراق بهادار ۱۹۳۴ (قانون مبادله) مطابقت ندارد.

Grayscale با آن دلایل رد موافق نیست.

ما معتقدیم که این منطق از سال ۲۰۱۷ که کمیسیون برای اولین بار درخواست یک بورس اوراق بهادار ملی را برای فهرست کردن و معامله سهام یک بیت کوین ETP لحظه ای بررسی کرد و رد کرد، به اندازه کافی نتوانست تحولات نظارتی و رقابتی قابل توجهی را در نظر بگیرد.

 

در تایید ETF های آتی بیت کوین، Grayscale معتقد است که SEC به متقاضیان اجازه می دهد تا از الزامات بخش ۶(۵)(b) تحت قانون مبادله که متقاضیان ETF spot بیت کوین باید به آن پایبند باشند، چشم پوشی کنند.

بخش ۶(۵)(b) برای «حفاظت از سرمایه گذاران و منافع عمومی» با جلوگیری از تقلب و دستکاری بازار طراحی شده است و در عین حال «تبعیض ناعادلانه بین مشتریان، صادرکنندگان، کارگزاران یا فروشندگان» را نیز مجاز نمی داند.

Grayscale پیش‌بینی کرده بود که ETF اسپات بیت کوین به زودی در جولای ۲۰۲۲ فهرست می‌شود، اما مشخص نیست که آیا این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر.

GBTC دارای حدود ۳۷٫۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت با ۶۹۲,۳۷۰,۱۰۰ سهام موجود است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *