مفاهیم پایه

چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟ ساخت ارز دیجیتال در چند مرحله

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

سوال مهم‌تر از چگونه ارز دیجیتال بسازیم این است که چگونه یک رمز ارز موفق و یک پروژه مهم در بازار کریپتو ایجاد کنیم. با توجه به این که ارزهای دیجیتال یک دنیای رقابتی است، جای تعجب نیست که چرا پروژه‌های جدید به سرعت در حال راه‌اندازی هستند و نظر سرمایه‌گذاران را به‌خود جلب کرده است. در این مقاله شما را با نحوه ساخت ارز دیجیتال موفق آشنا می‌کنیم. اگر به دنبال پاسخ “چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟” هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. 

چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟ راهنمایی برای همه

در صورتی که قصد ساخت ارز دیجیتال را دارید، روش‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرد. بر اساس میزان سختی در ادامه چند روش را معرفی می‌کنیم: 

  • بلاک چین و ارز دیجیتال بومی خود را ایجاد کنید؛
  • کد یک بلاک چین موجود را تغییر دهید؛
  • یک ارز دیجیتال جدید روی یک بلاک چین موجود ایجاد کنید؛
  • یک توسعه دهنده بلاک چین استخدام کنید تا یک ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند.

بیشتر این موارد به حداقل دانش فنی کامپیوتر، علاوه بر منابع مالی و انسانی نیاز دارند. هرچه گزینه های فنی تر را انتخاب کنید با توجه به اینکه امکان سفارشی سازی بیشتری دارند هزینه بالاتری هم در بر خواهند داشت.

هر کسی می‌تواند ارز دیجیتال ایجاد کند، اما این فرآیند علاوه بر دانش فنی پیشرفته، به زمان، پول و سایر منابع هم نیازمند است.
گزینه های اصلی عبارتند از ایجاد بلاک چین برای خودتون، ایجاد تغییرات در یک بلاک چین موجود، ایجاد کوین در یک بلاک چین موجود، یا استخدام یک توسعه دهنده بلاک چین.
قسمت ساده ساختن ارز دیجیتال است. حفظ و رشد آن در طول زمان چالش برانگیزتر است.

بیشتر بخوانید: تفاوت کوین و توکن چیست؟

چرا افراد برای ساخت ارز دیجیتال شک دارند؟

محبوب ترین رمز ارز امروز بیت کوین است. مشخصه این پول دیجیتالی عدم کنترل از سوی مقامات دولتی و عدم نیاز به واسطه است. این دقیقاً یکی از تفاوت‌های اساسی بین رمز ارز‌ها و ارز‌های فیات است که از سوی دولت کنترل می‌شود. همچنین عدم نیاز به واسطه، عامل تعیین کننده ای در چشم انداز آینده رمز ارز‌ها است.

باید توجه داشته باشیم که اکثریت رمزارزهای موجود، میزان حجم مشخصی برای عرضه دارند. این بدان معناست که هرچه تقاضا افزایش یابد، ارزش آنها در بازار نیز افزایش می‌یابد.

با این همه، چرا بسیاری از رهبران عقاید هنوز در زنده بودن آن شک دارند؟ در حقیقت، دلایل آن کاملاً ساده است.

مردم اغلب با شک و تردید با نوآوری‌ها رفتار می‌کنند. برای عموم مردم، اخیراً بیت کوین تا حدودی شناخته شده، اما ایده‌ی پول دیجیتالی روی بلاک چین تعجب برانگیز است و برای درک کامل آن توسط یک فرد عادی چند سال زمان نیاز است.

از طرفی سقوط شدید قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ حجم زیادی از نارضایتی‌ها را به دنبال داشت. برخی از سرمایه گذاران معتقد بودند که بیت کوین یک حباب است. بسیاری از افراد تازه کار بون در نظر گرفتن و درک ریسک احتمالی بیت کوین، سرمایه گذاری روی این رمز ارز را آغاز کردند و بدیهی است که با کاهش شدید قیمت بیت کوین، نا امید شده باشند.

در حقیقت دلایل سقوط چندان وحشتناک نیستند و ثبات بزرگترین ارز دیجیتال جهان را تضعیف نمی‌کنند. سقوط بیت کوین ۳ دلیل داشت:

  • فروش بیش از حد نسبت به خرید (با شروع رشد ارزش معادل دلار، سرمایه گذاران شروع به فروش گسترده پس انداز خود کردند)
  • تشدید کنترل دولت بر معاملات با ارزهای دیجیتال در برخی کشورها (دولت چین، هند، روسیه، مصر و عربستان سعودی)
  • معاملات آتی انبوه (بسیاری از معامله گران بزرگ صرافی عمداً ارزش ارز را کاهش می‌دهند تا شرایط بهتری را برای خرید ایجاد کنند).

بنابراین با داشتن دانش، وقت و بودجه مناسب، می‌توانید با اطمینان کامل شروع به ایجاد ارز دیجیتال خود کنید. در ادامه ساخت ارز دیجیتال را به شما آموزش خواهیم داد.

راهنمای ایجاد آلت کوین (ارز دیجیتال اختصاصی) و نکات لازم

برای پاسخ کامل به سؤال: “چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟” گزینه‌هایی را به شما ارائه می‌کنیم:

۱- در مورد رویکرد ارز دیجیتال خود تصمیم بگیرید

در واقع، چندین روش برای ایجاد یک آلت کوین وجود دارد.

استفاده از بلاک چین‌های موجود:

اگر شما توسعه دهنده نسبتاً با تجربه هستید و بارها و بارها راه حل‌های مبتنی بر بلاک چین ایجاد کرده‌اید، سریعترین راه برای ایجاد ارز دیجیتال جدید، تغییر پایگاه کد یکی از کوین‌های موجود است. چنین کدی معمولاً توسط سازندگان در گیت هاب (Github) منتشر می‌شود (مانند مورد بیت کوین یا لایت کوین). چارلز لی (Charles Lee) این کد را که از سوی تیم ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) ارائه شده بود، اصلاح کرد و نتایج را به صورت عمومی منتشر کرد.

ایجاد بلاک چین خود

از طرف دیگر، می‌توانید کد خود را از ابتدا بنویسید، بدون اینکه به راه حل‌های آماده متوسل شوید. در این حالت، بهتر است این فرآیند را به یک تیم توسعه دهنده با تجربه بسپارید؛ زیرا یک برنامه نویس، حتی یک پیشکسوت باتجربه در بررسی دقیق همه جنبه‌های جایگزین مدرن پلتفرم تبادل رمز ارز مشکل دارد.

استفاده از پلتفرم

همچنین، گزینه دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را با کمک یک پلتفرم ویژه راه اندازی کنید. این یک روش عالی برای افرادی است که از قبل تصویری از نحوه کارکرد بلاک چین دارند، اما با ظرایف اجرای فنی آن چندان آشنا نیستند. به این ترتیب، پشتیبانی فنی پلتفرم انتخابی شما مسئول کلیه جنبه‌های تولید رمز ارز برای مشتریان شما خواهد بود. این نوع خدمات توسط WalletBuilders و CryptoLife ارائه می‌شوند.

برای شروع کار با این ارائه دهندگان، باید پارامترهای اصلی را برای ارز دیجیتال (حداکثر مقدار، نماد انحصاری، کمیسیون معاملات و غیره) تعیین کنید. شما می‌توانید از الگوهای آماده و پیکربندی شده استفاده کنید و تقریباً هیچ تنظیماتی توسط خودتان انجام ندهید (به استثنای ایجاد نماد و نام ارز خود). این الگوها از ۰/۰۱ بیت کوین شروع می‌شوند (در WalletBuilders، می‌توانید نسخه آزمایشی پیدا کنید) و پس از خرید و پیکربندی، چند روز دیگر قابل راه اندازی است.

ایجاد توکن

به عنوان یک راه حل ارزان و کم مصرف، می‌توانید یک توکن ایجاد کنید. در حالی که یک کوین، بلاک چین مخصوص به خود را دارد، یک توکن بر روی بلاک چین شبکه دیگر مانند اتریوم کار می‌کند.

بنابراین، همه انتقالات به فن‌آوری شبکه انتخابی متکی هستند. توکن‌‌ها می توانند از بلیط کنسرت گرفته تا امتیاز برنامه وفاداری باشند، در حالی که کوین‌ها نشان دهنده سرمایه هستند.

غالباً یک عرضه اولیه کوین عمومی به منظور ارائه توکن به مخاطب سازماندهی می‌شود. نکته اصلی این است که بلاک چین به نوعی در کار توکن نقش داشته باشد. در غیر این صورت، عرضه اولیه کوین (ICO) بی فایده خواهد بود.

۲- استانداردی برای اجرای قرارداد هوشمند انتخاب کنید

به طور سنتی، بیشتر رمز ارز‌ها و توکن‌ها بر اساس استاندارد توکن ERC-20 (توکن‌های شبکه اتریوم) ساخته می‌شوند. به منظور ارائه مکاتبات با سرویس، می‌توانید از سرویس‌هایی مانند کیف پول متامسک استفاده کنید. این کیف پول یک پلاگین ویژه کروم است که بستر بلاک چین تازه ایجاد شده را به سرورهای Metamask RPC متصل می‌کند. در نتیجه، مالک پلتفرم به قابلیت اتریوم دسترسی کامل می‌یابد. CoinLaunch سرویسی است که می‌تواند به شما کمک کند به کیف پول متامسک متصل شوید. قیمت آنها بستگی به مبلغ جمع آوری شده در طول عرضه اولیه دارد. معمولاً  آنها حدود ۵ الی ۱۰٪ کمیسیون از مبلغ جمع آوری شده در ICO را می‌گیرند.

۳- یک MVP (حداقل محصول پذیرفتنی) ایجاد کنید

از آنجا که توسعه آلت کوین نوعی شروع کار است که آنالوگ کاملی ندارد، پیشنهاد ما ساختن MVP است. در واقع، MVP یک راه حل مفید است که عملکرد اصلی محصول تولید شده را نشان می‌دهد و اطلاعاتی در مورد بازخورد کاربر به شما ارائه می‌دهد. بنابراین، شما می‌توانید محصول خود را در ابتدا آزمایش کنید و بازخورد کاربر را ببینید و در صورت ممکن آن را توسعه دهید.

۴- به دنبال سرمایه گذاران باشید

ایجاد ارز دیجیتال یک فرآیند پر هزینه است. علاوه بر این، اگر تصمیم دارید یک ICO راه اندازی کنید، حداقل باید بین ۱۵۰-۲۰۰ هزار دلار هزینه کنید. برای بسیاری از ما، چنین بودجه‌ای زیاد به نظر می‌رسد، بنابراین پیدا کردن یک سرمایه گذار راه حل خوبی خواهد بود. برای یافتن سرمایه گذاران، باید متخصصانی را استخدام کنید که یک وبسایت هوشمند و آموزنده برای شما بسازند و به حفظ آن ادامه دهند.

مزایا و معایب ساخت ارز دیجیتال

مزایا

  • می‌توانید ارز دیجیتال را به هر شکلی سفارشی کنید؛
  • فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری بلاک چین است؛
  • پتانسیل برای به دست آوردن ارزش ارز دیجیتال وجود دارد.

معایب

  • به طور کلی به دانش فنی نیاز دارد؛
  • می‌تواند زمان بر و پرهزینه باشد؛
  • برای موفقیت ارز دیجیتال نیاز به توسعه مداوم دارد.

نکاتی که باید قبل از ساخت ارز دیجتال بدانید!

هر کسی می تواند یک رمز ارز حتی برای سرگرمی ایجاد کند، اما راه‌اندازی یک ارز دیجیتال موفق و ارزشمند، به‌علاوه دانش فنی پیشرفته، به زمان، پول و سایر منابع نیاز دارد. ساختن یک ارز دیجیتال بخش آسانی است. نگهداری و رشد آن در طول زمان معمولاً بسیار چالش برانگیزتر است.

اگر به سادگی در مورد کریپتو کنجکاو هستید، احتمالاً ایجاد توکن خود ضرری ندارد. فقط مطمئن شوید که از هرگونه فعالیتی که ممکن است به عنوان پیشنهاد اولیه کوین(ICO) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در نظر گرفته شود، اجتناب کنید؛ زیرا نباید حتی به طور تصادفی قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کنید.

با انتشار تعداد زیادی سکه و توکن، شما تنها فرد یا سازمانی نخواهید بود که با ساخت ارز دیجیتال خود آزمایش می‌کند.

جمع بندی؛ نحوه ساخت ارز دیجیتال

آیا تا به حال فکر کرده اید: “چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟” امیدواریم که این مقاله پاسخی برای سوال شما باشد. همانطور که در راهنمای ایجاد ارز دیجیتال خواندید، ایجاد ارز دیجیتال اختصاصی روشی کاملاً پیچیده است و نیاز به مهارت‌های فنی پیچیده توسط سازندگان دارد.

اگر ایده‌ای برای ساخت ارز دیجیتال دارید، اما برای اجرای آن نیازی به نیروی کار ندارید، راه آسان را دنبال کنید. با متخصصان تماس بگیرید! توسعه دهندگان بسیار ماهر سال‌ها تجربه در بازار دارند و مسئولیت کامل اجرای فنی و نگهداری مورد نیاز را به عهده می‌گیرند. شما یک راه حل کاملاً کارآمد دریافت خواهید کرد که درآمد منفعلانه‌ای برای شما به همراه خواهد داشت.

منبع: investopedia

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *