آموزشآموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

کیف پول ارز دیجیتال مانند گاوصندوق است که رمز ارز شما را مانند ارز فیات و یک حساب بانکی نگه می‌دارد. برای سرمایه گذاری در بیت کوین باید آموزش ساخت کیف پول بیت کوین را ببینید. با کیف پول می‌توانید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنید.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول Bitcoin، یک برنامه نرم افزاری که دارای “کلیدها” و آدرس کیف پول بیت کوین است و شما را قادر به ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین می‌کند. بیت کوین در هیچ جایی ذخیره نمی‌شود و برای هر کیف پول یک کلید خصوصی (شماره مخفی) منحصر به آدرس بیت کوین آن کیف پول وجود دارد. بیت کوین مانند پول نقد به صورت نقدی در کیف پول ذخیره نمی‌شود. ارز دیجیتال بیت کوین فقط در بلاک چین وجود دارند و شما هیچ بیت کوینی بصورت فیزیکی ندارید. در عوض، شما ترکیبی از کلیدها را دارید که به شما امکان می‌دهد به رمز ارز بیت کوین دسترسی پیدا کنید و با آن معامله کنید.

به زبان ساده، کیف پول بیت کوین آدرس مالکیت رمز ارز را به کاربر می‌دهد و به وی امکان می‌دهد تا وجهی را ارسال، ذخیره و دریافت کند. ارز دیجیتال شما تا زمانی که از کلیدهای خود محافظت کنید، امن است. با این حال، کیف پول بیت کوین انواع مختلفی دارد. در زیر برخی از اشکال کیف پول بیت کوین و نحوه ساخت کیف پول بیت کوین آورده شده است.

انواع کیف پول بیت کوین

کیف پول وب بیت کوین

کیف پول وب نوعی کیف پول است که کلیدهای خصوصی شما را در سرور ذخیره می‌کند. این کیف پول همیشه آنلاین است و توسط شخص ثالث مدیریت می‌شود. کیف پول وب به کاربران امکان می‌دهد تا از هرجای دیگر، در هر مرورگر یا دستگاه تلفن همراه، به وجوه خود دسترسی پیدا کنند.

انتخاب کیف پول وب باید با دقت انجام شود؛ زیرا کلید خصوصی شما را بصورت آنلاین ذخیره می‌کند. در صورت عدم امنیت صحیح، شخص ثالث ممکن است به کلیدهای خصوصی شما دسترسی پیدا کند، بنابراین کنترل کامل وجوه شما را به دست می‌آورد. کیف پول‌های وب یکی از پرکاربردترین کیف پول‌ها هستند و به آسانی ایجاد می‌شوند و به عنوان یکی از وَلت‌های امن معرفی شده‌اند.

توصیه می‌شود مبالغ زیادی از بیت کوین را روی آنها ذخیره نکنید. با این حال، آنها برای ارسال، دریافت و صرفه جویی در مقدار کمی بیت کوین مناسب تر هستند. برخی از سرویس گیرندگان کیف پول وب از فرایند چند امضایی استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد کنترل کامل ارز دیجیتال خود را داشته باشید و امنیت آنها را بیشتر می‌کند. صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) و Remitano تنها تعدادی از ارائه دهندگان کیف پول وب هستند.

کیف پول وب بیت کوین

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین به صورت آنلاین

  • ساده کیف پول بیت کوین بسیار آسان است. مراحل زیر را دنبال کنید. در ابتدا به Remitano بروید و ثبت نام کنید.
  • شما به یک آدرس ایمیل و یک رمز عبور قوی نیاز دارید که به عنوان رمز ورود کیف پول بیت کوین شما عمل کند. از ایمیل برای تأیید حساب شما در هر زمان ورود استفاده خواهد شد.
  • استفاده از رمز عبور قوی، ترجیحاً بیش از ده کاراکتر حاوی حروف (کوچک و بزرگ)، اعداد و نمادها ضروری است.
  • کیف پول بیت کوین و سایر آدرس‌های کیف پول ارز دیجیتال نیز ایجاد می‌شود.
  • برای دریافت بیت کوین از آدرس بیت کوین خود استفاده کنید.

کیف پول تلفن همراه

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع کیف پول، کلید خصوصی شما را در تلفن همراه شما ذخیره می‌کند. درست مانند سایر برنامه ها، کیف پول موبایل را می‌توان از اَپ استور (App Store) یا گوگل پلی (Google play) دانلود کرد. ممکن است به نظر برسد که ارز دیجیتال در تلفن همراه شماست، اما اینطور نیست و در بلاک چین ذخیره می‌شود. کیف پول شما نوعی جاکلیدی است که کلیدهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما امکان دسترسی به کوین را می‌دهد.

برای کاربران ثابت بیت کوین، کیف پول بیت کوین تلفن همراه بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا فقط یک برنامه در تلفن هوشمند شما است که کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کند و به شما امکان می‌دهد هزینه‌ را از تلفن خود پرداخت کنید. کیف پول موبایل به دلیل امنیت تلفن همراه و اتصال آنها به وب، برای تعداد زیادی بیت کوین توصیه نمی‌شود.

کیف پول‌های موبایل در معرض حملات هکرها هستند. با این حال، می‌توانید با تنظیم یک رمز ورود قوی، رمز عبور چند عاملی و امنیت کلید خصوصی خود، از کیف پول خود محافظت کنید. با این وجود، این نوع کیف پول کاملاً امن نیست؛ زیرا شکستن یا گم کردن تلفن آسان است.

کیف پول تلفن همراه

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه کیف پول بیت کوین را روی تلفن همراه خود داشته باشید؟ مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین تلفن همراه

  • به App Store (iOS) یا گوگل پلی (اندروید) بروید. کیف پول موبایل را جستجو و دانلود کنید.
  • با استفاده از ایمیل ثبت نام کنید و یک گذرواژه قوی تنظیم کنید که به عنوان ورود کیف پول بیت کوین شما عمل کند.
  • به ایمیل خود بروید و حساب خود را تأیید کنید.
  • فراموش نکنید که مرحله اصلاح خود را ذخیره کنید، زیرا این امر بسیار مهم است.
  • با استفاده از آدرس بیت کوین خود بیت کوین دریافت کنید.

کیف پول سخت افزار

کیف پول سخت افزاری نوع خاصی از کیف پول‌های بیت کوین هستند که کلیدهای خصوصی کاربر را در یک دستگاه سخت افزاری امن ذخیره می‌کند. این کیف پول امن ترین روش ذخیره سازی بیت کوین حتی در مقادیر زیاد است. این دستگاه‌ها کلید خصوصی شما را امن نگه می‌دارند حتی وقتی به وب متصل باشند. آنها می‌توانند به وبسایت سازنده متصل شوند و به شما امکان می‌دهند معاملات را انجام دهید در صورتیکه شما آفلاین هستند. شما برای تأیید مجوز معاملات خود همیشه به دستگاه نیاز دارید.

قبل از انتقال بیت کوین به کیف پول دیگر، سخت افزار به عنوان نوعی احراز هویت عمل می‌کند. آنها تحت تأثیر ویروس های رایانه ای نیستند و هیچ مورد تأیید شده ای در مورد سرقت پول از کیف پول سخت افزاری وجود ندارد. بنابراین، تا زمانی که دستگاه سخت افزاری خود را از یک تولید کننده معتبر و با صلاحیت خریداری کنید، وجوه شما امن و مطمئن خواهد بود. کیف پول های سخت افزاری مطمئن ترین نوع کیف پول بیت کوین هستند. برای جلوگیری از هک احتمالی به از شخص ثالثی استفاده نکنید.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول های دسکتاپ بر روی رایانه شما بارگیری و نصب می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که کنترل کامل کیف پول را داشته باشید زیرا کلیدهای خصوصی به صورت محلی بر روی هارد دیسک ذخیره می‌شوند. آنها امن تر از کیف پول های آنلاین و تلفن همراه هستند، زیرا برای داده های خود به شخص ثالث نیاز ندارند. با این حال، از آنجا که هنوز به اینترنت متصل هستند، ممکن است در معرض حملات سایبری و سایر خطرات احتمالی باشند. Bitcoin Core و Electrum نمونه هایی از کیف پول های دسکتاپ هستند.

هر کیف پول بیت کوین یک آدرس بیت کوین با عدد منحصر به فرد دارد. می‌توانید این آدرس کیف پول بیت کوین را با دیگران به اشتراک بگذارید تا به آنها اجازه دهید کوین به کیف پول شما ارسال کنند. برای هر کیف پول تازه ایجاد شده، همیشه یک آدرس کیف پول که به طور خودکار ایجاد می‌شود. قبل از خرید بیت کوین، با ساخت کیف پول بیت کوین برای دریافت اولین بیت کوین خود استفاده کنید.

جمع بندی

حال که با آموزش ساخت کیف پول بیت کوین آشنا شدید، شما از کدام کیف پول استفاده می کنید؟ دلیل انتخاب شما چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن