آموزشآموزش سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

همه‌ی مردم باید نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را آموزش ببینند. ارز دیجیتال با گذشت زمان مورد توجه تعداد بیشتری از افراد و کسب و کارها قرار می‌گیرد و بسیاری از مشاغل از فن‌آوری بلاک چین استفاده خواهند کرد. همانطور که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، پول دیجیتالی نیز گسترش می‌یابد. پس از آسیب‌های اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کووید-۱۹ این ارزها نسبت به سایر دارایی‌های دیگر عملکرد بهتری از خود نشان دادند. در این مقاله نحوه‌ی سرمایه گذاری در رمز ارز، نکات لازم و کسب درآمد از طریق این دارایی دیجیتال را به شما آموزش می‌دهیم.

ارزهای دیجیتال؛ فرصت جدید برای سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال فرصت‌های سرمایه گذاری جدید را به روی تمام مردم باز کرده است. رمز ارزها پس از آسیب‌های اقتصادی ناشی از کووید ۱۹ تقریباً بهتر از هر دارایی دیگر عمل کرده‌اند و عملکرد آن‌ها باعث شد بسیاری از مردم تصمیم بگیرند بیت کوین، اتریوم و سایر رمز ارزها را در سبد سهام خود قرار دهند.

با این که اظهار نظرهای متفاوتی نسبت به این رمز ارز ارائه شده است، اما ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی بدست آورده‌اند و تقاضا برای این ارزهای دیجیتال از سوی سرمایه گذاران نهادی و شخصی افزایش یافته است. اولین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین است که ارزش بازار آن در زمان نوشتن این مقاله برابر با ۸۸۷٫۴۹ میلیارد دلار است. دومین رمز ارز برتر بازار اتریوم است که به عنوان بزرگترین آلت کوین نیز شناخته می‌شود. ارزش بازا این رمز ارز نیز برابر با ۴۶۹٫۳ میلیارد دلار است.

در حالی که نظرات متفاوتی در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد، این دارایی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و تقاضای گسترده ای را از سوی سرمایه گذاران فردی و نهادی به دست آورده است.

ارزهای دیجیتال؛ فرصت جدید برای سرمایه گذاری

در مقاله ارز دیجیتال چیست می‌توانید با ماهیت این پول دیجیتالی آشنا شوید و در نهایت اگر سوالی داشتید می‌توانید در بخش دیدگاه سوال خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند که ارزش‌های بنیادی متفاوتی دارند. سرمایه‌گذاران باید بدانند که یک ارز دیجیتال می‌تواند در یک روز در نوک قله و در بالاترین ارزش باشد و روز دیگر سقوط کند و به پایین ترین نقطه‌ی روند نزولی برسد که می‌تواند سرمایه‌گذاری شما را بی‌ارزش کند. به همین دلیل مهم است که یک استراتژی در مورد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال داشته باشید و بدانید که چگونه ریسک خود را مدیریت کنید.

افراد تازه کار در بازار رمز ارزها ممکن است بخواهند مواردی مانند کارمزد تراکنش، نوع ارزهای دیجیتال موجود در پلتفرم، پیشنهادات ویژه مانند منابع آموزشی و سایر ویژگی‌هایی را که با علایق و اهداف شما همسو هستند را در نظر بگیرند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. صرافی کوین بیس، eToro و جیمنای (Gemini)، در میان صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی یک پلتفرم آسان، در دسترس و امن برای مالکیت و تراکنش بیت کوین ارائه می‌دهند.

اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید حتما این مقاله با عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ را مطالعه کنید.

شما می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال پینگی استفاده کنید. صرافی پینگی یک پلتفرم معاملاتی در ایران است که سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را برای ایرانیان بسیار آسان کرده است. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را با کارمزد پایین و در سریع ترین زمان از طریق این پلتفرم خریداری کنید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، نقشی که آن رمز ارز در سبد سهام شما ایفا می‌کند را در نظر بگیرید. کارشناسان می‌گویند بهترین کار این است که رویکردی متعادل برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال داشته باشید. پوترا می‌گوید که بخش کوچکی، بین ۲ تا ۵ درصد، می‌تواند با خیال راحت به ارزهای دیجیتال در سبد سرمایه‌گذاری شما اختصاص داده شود؛ زیرا نوسانات این دارایی می‌تواند باعث تغییر شدید ارزش آن شود.

جیمز پوترا (James Putra) یکی از کارشناسان حوزه‌ی ارز دیجیتال می‌گوید برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند از ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام خود استفاده کنند، رمز ارزها یکی از دارایی‌هایی هستند که کمترین همبستگی را با سهام و اوراق قرضه دارند؛ به این معنی که می‌توانند پوشش موثری در برابر آن دسته از دارایی‌های دیگر باشند.

سرمایه گذاران همچنین ممکن است ارز دیجیتال را به عنوان محافظ تورم انتخاب کنند. پوترا گفت: از آنجایی که بازده اوراق قرضه با تورم همخوانی ندارد، می‌توانید به برخی ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزین اوراق قرضه و بورس روی بیاورید.

پوترا همچنین افزود:”به دلیل سود پایین در اوراق قرضه، تغییر سرمایه در سطح کلان از اوراق قرضه و به سایر دارایی‌هایی که بیشتر در برابر تورم محافظت می‌شوند، وجود دارد. برخی ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم می‌توانند تا حدی ثبات سبد شما را فراهم کنند. با وجود اینکه آنها مقداری نوسان دارند، اما در برابر تورم محافظت می‌شوند.

قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال امری است که حتما باید به آن دقت داشته باشید. علیرغم داستان‌هایی که سرمایه گذاران میلیون‌ها درآمد دارند، سرمایه گذاری در زمان نامناسب می‌تواند منجر به ضررهای سریع و شدید شود.

 

نکات قابل توجه در سرمیایه گذاری در رمز ارزها

اگرچه احتمال ثروتمند شدن با سرمایه گذاری در رمزارز فریبنده است، اما درک ویژگی‌های ارز دیجیتال مهم است. اول از همه، این بازار بسیار نوسان است. دارایی که می‌تواند به سرعت افزایش یابد نیز مستعد سقوط به همان اندازه است.

بر خلاف سایر بازارها، آینده قانونگذاری ارزهای دیجیتال نامشخص است. برخی از کشورهایی که اجازه استفاده کم و بیش رایگان از بیت کوین را می‌دهند شامل آمریکا، کانادا و استرالیا هستند که به چند مورد اشاره می‌کنند. السالوادور حتی بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی پذیرفته است. اما کشورهای دیگر، مانند کره جنوبی، قوانین محدودکننده‌ای را در مورد ارزهای دیجیتال اعمال می‌کنند، در حالی که چین اساساً ارز دیجیتال را ممنوع کرده است. حتی آمریکا هم در حال برررسی دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال به عنوان یک واحد مبادله در نظر گرفته می‌شوند، اما امروزه، تعداد محدودی از کسب‌وکارها وجود دارند که رمزارز را به عنوان نوعی پرداخت می‌پذیرند. طرفداران کریپتو از کاربرد آن برای استفاده گسترده اقتصادی حمایت می‌کنند، اما این پذیرش ممکن است زمان ببرد؛ زیرا تنظیم کننده ها در سراسر جهان از رمز ارزها انتقاد می‌کنند.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به آن توجه کنید کسب دانش و اطلاعات کافی است. شما می‌توانید با شرکت در کلاش‌های آموزشی به دانش کافی دست پیدا کنید. شما با شرکت در آکادمی پینگی می‌توانید به یکی از فعالان حوزه‌ی کریپتو تبدیل شوید.

خرید ارز دیجیتال

با ترکیب دانش صنعت و ایجاد درک درستی از بازار ارزهای دیجیتال، شما به سرمایه گذار ارز دیجیتال با دانش تبدیل می‌شوید.

نحوه کسب درآمد از ارز دیجیتال

راه‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزش دارایی‌های خود را افزایش دهند و هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، سود کسب کنند. برنزبورگ (Branzburg)، مدیر محصول کوین بیس، گفت: شما می‌توانید با ارزهای دیجیتال بیشتر از سایر دارایی‌ها سود کسب کنید.

اولین روشی که او به آن اشاره می کند، استیکینگ است. استیکینگ (Staking) به شما امکان می‌دهد با مشارکت در شبکه با استفاده از ارز دیجیتال خود درآمد کسب کنید. وقتی کریپتو خود را به اشتراک می‌گذارید، بلاک چین اصلی آن دارایی را امن‌تر و کارآمدتر می‌کنید و در ازای آن، شما با دارایی‌های بیشتری از شبکه پاداش دریافت می‌کنید درست مانند سودی که از یک حساب پس انداز دریافت می‌کنید.

برخی از ارزهای دیجیتالی که پاداش استیکینگ را ارائه می‌دهند عبارتند از: الگورند، اتریوم ۲٫۰، تزوس و کاردانو. روش دیگر وام دهی ارز دیجیتال و کسب درآمد است. شما از از طریق وام دادن رمز ارزهای خود می‌توانید سود دریافت کنید.

نحوه کسب درآمد از ارز دیجیتال

برنزبورگ افزود: می‌توانید دارایی‌هایی را که در سبد سهام خود دارید به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای وام دهید تا سود کنید.»

وام دهی از طریق دیفای به کاربران امکان می‌دهد تا از یک استخر نقدینگی جهانی بهره ببرند. با وام دادن رمز ارزهای خود به یک بازار پول غیرمتمرکز، سایر کاربران به دارایی های وام داده‌ی شما دسترسی دارند و به شما امکان می دهد سود بدست آورید.

توجه داشته باشید که قبل از شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به یرخی از سوالات پاسخ دهید تا متوجه شوید آیا این کار برای شما مناسب است یا خیر. زیرا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال همانطور که سودآور است می‌تواند منجر به ضرر هم شود.

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری در رمز ارزها

آیا تحقیات را به طور کامل انجام داده‌اید؟

اصطلاح “ارز دیجیتال” هزاران رمز ارز را در بر می‌گیرد. ممکن است با برخی از محبوب ترین‌ها مانند بیت کوین و اتریوم بیشتر آشنا باشید، اما در واقعیت، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد. قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، انتخاب‌های خود را به دقت بررسی کنید و تصور نکنید که رمز ارزهای با قیمت بالا، بهترین‌ ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستند.

آیا ریسک سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را درک کرده‌اید؟

چیزی به نام سرمایه گذاری بدون ریسک وجود ندارد. اما کریپتوکارنسی به طرز مشهوری بی ثبات است. ارزش رمز ارز بیشتر از سایر دارایی‌ها است. قبل از اینکه رمز ارزی را به مجموعه دارایی‌های خود اضافه کنید، مطمئن شوید که می‌توانید ریسک های آن را بپذیرید.

به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت هستید؟

افراد زیادی هستند که در خرید سهام و نگهداری آنها برای ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سال موفقیت بزرگی داشته اند. اما ارزهای دیجیتال همان سابقه را ندارند. رمزارزها تنها کمی بیش از یک دهه است که وارد بازار شده‌اند. اما خوب است که قبل از خرید آن تصمیم بگیرید که چه رویکردی را برای ارز دیجیتال در نظر بگیرید.

آیا رمزنگاری برای شما مناسب است؟

اگرچه به نظر می رسد ارز دیجیتال داغ ترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۱ باشد، اما به طور خودکار آن را برای شما مناسب نمی‌کند. تسلیم احساسات اطرافیان نشوید. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال امری است که نیاز به دانش کافی دارد قبل از هر چیزی باید بررسی کنید که آیا ارزی قصد سرمایه گذاری در آن را دارید مناسب است یا خیر.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می تواند شما را کاملاً ثروتمند کند. اما مهم است که قبل از شروع کار خود با این بازار بیشتر آشنا شوید.

جمع بندی

رمز ارز روشی جدید و هیجان انگیز برای کسب درآمد است. اما کارشناسان می‌گویند اولین و مهمترین قدم سرمایه گذاری در ارز دیجیتال که اطلاعات و دانش لازم در این زمینه را بدست آوری تا بتوانید از ریسک و ضررهای بسیار بالا جلوگیری کنید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *