آموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش استیکینگ MATIC در کیف پول متامسک

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

استیکینگ MATIC در کیف پول متامسک یکی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال از بلاکچین پالیگان است. پالیگان Polygon یک راه حل مقیاس پذیر برای اتریوم است و در ماه ها و سال های اخیر به دلیل تراکنش های کارآمد و مقیاس پذیری بالا، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. تنها راه کسب درآمد از پالیگان، خرید ماتیک و فروش آن در زمان افزایش قیمت نیست. در این مقاله یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد و نحوه استیک ماتیک در متامسک را به شما آموزش دهید. اگر به‌دنبال کسب درآمد هستید، تا انتها همراه ما باشید.

آیا متامسک از ارز ماتیک  Matic پشتیبانی می‌کند؟

یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، متامسک است. متامسک یک افزونه است که از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. کیف پول MetaMask همچنین می‌تواند به چند شبکه بلاک چین متصل شود. متامسک علاوه بر سایر اهداف زیر به عنوان کیف پول نیز عمل می‌کند:

  • اتصال به پلتفرم dApp
  • مبادله ارزهای دیجیتال
  • معامله ارزهای دیجیتال
  • استیکینگ  (NFT، DeFi و غیره)

متامسک از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌‌کند و به عنوان کیف پول نرم افزاری فعال است. توکن‌های ERC-20 را می‌توان با استفاده از ویژگی‌های DeFi از طریق MetaMask، ذخیره کرد. علاوه بر این، MetaMask برای امنیت کیف پول خود شهرت خوبی دارد و استفاده از آن نسبتاً ساده است.

استیکینگ یک دارایی مستلزم دادن توکن به شبکه بلاک چین به منظور تایید تراکنش های شبکه است. این روش از فرآیند اجماع اثبات سهام، روشی پیشرفته برای تأیید تراکنش‌های بلاک چین استفاده می‌کند.

مرحله آماده سازی:

۱- کیف پول وب Matic: برای مدیریت توکن‌های Matic با انتقال مستقیم و آسان. این کیف پول شامل یک کاوشگر است که در آن کاربران می‌توانند تراکنش‌ها و با استفاده از یک ماشین حساب، پاداش را مشاهده کنند.

۲- پلاگین متامسک: یکی از محبوب ترین کیف پول‌های آنلاین برای توکن‌های اتر و ERC-20 است. همچنین نصب، ایجاد و استفاده از آن بسیار ساده و آسان می‌باشد.

متامسک اخیراً از شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در مرورگرهای Chrome ،Firefox ،Brave و Edge پشتیبانی می‌شود. می‌توانید نسخه مربوط به مرورگر خود را در بخش دانلود MetaMask انتخاب کنید.

۱- اتصال به کیف پول متامسک

برای شروع استیکینگ MATIC در کیف پول متامسک، ابتدا به کیف پول وب Matic بروید. مرحله بعدی اتصال به پلاگین متامسک است. کیف پول Matic علاوه بر متامسک، دو روش اتصال دیگر برای انتخاب ارائه می‌دهد: ۱٫ WalletConnect و ۲٫ Walletlink.

در این راهنما، نحوه اتصال از طریق متامسک را آموزش می‌دهیم، بنابراین این کیف پول را در لیست انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

اتصال به کیف پول متامسک

رمز عبور کیف پول را وارد کرده (برای محافظت از اطلاعات شما ایجاد می‌شود) و سپس روی Unlock کلیک کنید.

وارد کردن رمز عبور کیف پول متامسک

حسابی که در آن توکن‌های MATIC را ذخیره می‌کنید، انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

توجه داشته باشید که کیف پول متامسک به شما امکان می‌دهد چندین حساب برای مدیریت توکن‌های اتر و ERC-20 اضافه کنید.

اتصال با کیف پول متامسک

اکنون روی Connect کلیک کنید.

نکته: برای اتصال به کیف پول Matic، باید Ethereum Mainnet را انتخاب کنید. شبکه‌های دیگر ممکن است کار نکنند و شما مجبورید دارایی خود را به آدرس موجود در شبکه اصلی منتقل کنید که در این صورت باید هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید.

شبکه Ethereum Mainnet

سرانجام، شما باید درخواست را ثبت کنید تا کیف پول Matic بتواند تراکنش‌های کیف پول شما را انجام دهد. فقط روی Sign کلیک کنید.

Sign  در کیف پول متامسک

کیف پول متصل شد.

۲- انتخاب نمایندگی برای استیکینگ MATIC در کیف پول متامسک

در این مرحله، باید اعتبار سنج را انتخاب کنید که نمایندگی توکن‌ها را به آنها بدهید. اعتبار سنج‌ها امنیت شبکه را تضمین می‌کنند و تراکنش‌ها را به بلاک‌های بلاک چین اضافه می‌کنند. فقط اعتبارسنج‌ها می‌توانند رمز ارز‌ها را مستقیماً استیک کنند. کاربران می‌توانند با پرداخت کمیسیون متوسط به اعتبار سنج‌ها، نمایندگی توکن‌ها را به آنها واگذار کنند.

پس از اتصال متامسک، شما به صفحه کنترل برای استیکینگ در کیف پول Matic منتقل می‌شوید که می‌توانید به وسیله آن توکن به دست آورید. روی دکمه Apps کلیک کرده و سپس Staking را انتخاب کنید.

صفحه کنترل برای استیکینگ در کیف پول Matic

اعتبار سنج مورد نظر خود را انتخاب کنید. نوار جستجو به شما کمک می‌کند تا به سرعت اعتبار سنج مورد نیاز خود را پیدا کنید.

اعتبار سنج‌های معتبر و قابل اعتمادی مانند Everstake (ارائه دهنده استیکینگ قابل اعتماد کل جامعه بلاک چین) را انتخاب کنید. نمایندگان می‌توانند رمز ارز‌ها را در اختیار بگیرند.

نام اعتبارسنج را در نوار جستجو وارد کرده و روی Delegate کلیک کنید. در کنار نام اعتبارسنج، اطلاعات مفیدی مانند تعداد توکن‌های استیک شده، زمان، مقدار کارمزد و غیره خواهید یافت.

انتخاب اعتبارسنج

پس از انتخاب اعتبار سنج، پنجره‌ای با اطلاعات مربوط به آن نمایش داده می‌شود. مقدار کارمزد پرداختی برای معامله اتریوم را در این قسمت مشاهده خواهید کرد. مقدار MATIC برای استیک را وارد کرده و روی Continue کلیک کنید.

نکته: به کیف پول Matic اجازه دهید از طریق کیف پول تراکنش‌ها انجام دهد. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، در پنجره بازشو برنامه افزودنی متامسک، روی Confirm کلیک کنید. صبر کنید تا تراکنش تأیید شود. با توجه به میزان شلوغی شبکه اتریوم، این کار ممکن است چندین دقیقه طول بکشد.

 Confirm کیف پول متامسک

به کیف پول Matic اجازه دهید از طریق کیف پول معاملات را انجام دهد. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، در صفحه باز شده (پاپ آپ) مربوط به افزونه متامسک، روی Confirm کلیک کنید.

انجام معاملات در کیف پول

منتظر تأیید تراکنش باشید این روند ممکن است با توجه به شلوغی شبکه اتریوم کمی طول بکشد.

تأیید فرآیند تراکنش

برای تکمیل تراکنش، مشارکت در استیکینگ MATIC و دریافت پاداش، باید برای کیف پول Voucher بخرید و هزینه گَس را بپردازید. روی Buy Voucher کلیک کنید.

تکمیل فرآیند تراکنش

محدودیت و قیمت گَس را مشخص کرده و دوباره تراکنش را تأیید کنید. می‌توانید برای مشاهده‌ی هزینه‌ها به Etherscan website مراجعه کنید.

تأیید مجدد تراکنش

منتظر تایید تراکنش باشید.

در انتظار فرآیند تأیید تراکنش

نمایندگی کامل شد. اکنون پاداش دریافت خواهید کرد یا می‌توانید آنها را برداشت کنید همچنین می‌توانید دوباره روی این توکن‌ها سرمایه گذاری کنید.

تکمیل نمایندگی

چگونه MATIC بیشتری استیک کنیم؟

به داشبورد کیف پول Matic بروید و سپس روی My Account کلیک کنید.

داشبورد کیف پول Matic

در این بخش نمایندگی فعال نمایش داده می‌شود.

فقط اعتبار سنجی را که نمایندگی MATIC را به او داده‌اید، انتخاب کنید و در صورت موارد بیشتر روی گزینه Stake more کلیک کنید. سپس مراحل را مانند دستورالعمل بالا ادامه دهید. همانطور مقدار را مشخص کرده و تراکنش را تأیید کنید.

انتخاب اعتبار سنج

نحوه‌ی برداشت پاداش چگونه است؟

حداقل مقدار برای گرفتن پاداش ۲ رمز ارز MATIC است. فقط پس از تأیید اعتبار، این مبلغ را می‌توان از کیف پول برداشت کرد. سرمایه گذاری مجدد جوایز نیز به همین صورت است. اگر مبلغ کمتری باشد، نمی‌توانید جوایز را برداشت کنید.

در هر زمان می‌توانید پاداش خود را برداشت کنید. برای برداشتن پاداش، یک اعتبار سنج فعال را در داشبورد کیف پول Matic انتخاب کرده و روی گزینه Withdraw Reward کلیک کنید.

سرمایه گذاری مجدد جوایز

سپس تأیید کنید که قصد دارید توکن‌ها را از کیف پول خود برداشت کنید.

برداشت جوایز

محدودیت و قیمت گَس را مشخص کرده و سپس تراکنش را در پلاگین کیف پول متامسک تأیید کنید.

پلاگین کیف پول متامسک

اگر برداشت موفقیت آمیز باشد، پیام زیر را در کیف پول Matic مشاهده خواهید کرد:

دریافت پیام برداشت

اگر می‌خواهید به نمایندگی خود پایان دهید، روی Unbond کلیک کنید.

اکنون شما می‌دانید که چگونه با اتصال به کیف پول متامسک توکن‌های MATIC را واگذار یا حذف کنید، همچنین نحوه دریافت پاداش از کیف پول Matic را به شما آموزش دادیم. فراموش نکنید که می‌توانید با اضافه کردن مقدار کافی اتریوم به کیف پول کارمزد شبکه و تراکنش را پرداخت کنید.

شبکه پالیگان چیست؟

پالیگان (MATIC) یک شبکه ارز دیجیتال و بلاک چین و یک راه حل مقیاس پذیر برای اتریوم است. شبکه ارز دیجیتال ماتیک یک راه حل لایه ۲ است که تضمین می‌کند تراکنش‌ها می‌توانند سریعتر پردازش شوند، شبکه  تراکنش ها را تقسیم می‌کند و بنابراین مقیاس پذیری بالاتری نسبت به شبکه اصلی اتریوم به دست می‌آورد.این پروژه در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و قبلا MATIC نام داشت. در نتیجه، مجدداً به Polygon تغییر نام داد. فقط توکن شبکه که وظیفه ارتباط در شبکه را بر عهده دارد و می توان از آن برای staking استفاده کرد. Polygon از زنجیره های جانبی برای توزیع بار تراکنش در قراردادهای هوشمند استفاده می کند.

Polygon نباید تنها یک راه حل خالص برای اتریوم باقی بماند، بلکه در ماه ها و سال های آینده به یک راه حل چند زنجیره ای تبدیل خواهد شد که باید به طور مستقل به یک اکوسیستم تبدیل شود. به دلیل مقیاس پذیری بالا و ارتباط با اتریوم، Polygon پروژه ای است که در دراز مدت دارای پتانسیل بسیار بالایی است.

جمع بندی

تمام مواردی که برای استیکینگ MATIC در کیف پول متامسک نیاز دارید در این مقاله گفته شد. برای استیک ماتیک باید ارز دیجیتال ماتیک را به ولت خود واریز کنید سپس به Polygon Staking بروید! سپس می‌توانید به‌عنوان نماینده شروع به استیکینگ کنید. بنابراین، این روشی برای استیکینگ MATIC در کیف پول متامسک است. سؤالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

3 دیدگاه

  1. سلام من دلیگیت با متامسک انجام دادم ولی الان دیگه نمیتونم متامسک ُ با سایت متیک کانکت کنم .کانکت میکنم دوباره برمیگرده به صفحه ای که میشه کیف پول هارو اضافه کرد.بنظرتون مشکل از کجاس ؟
    طبق راهنمایی های سایت پیش رفتم

      1. سلام .من هم این مشکل رو دارم هر کاری کردم نمیشه تو متامسک نشون میده کانکت انجام شده اما تو وب matic دوباره صحفه اتصال تکرار میشه حتی با کیف پولInfinity انجام دادم همین شکلی عمل شد
        احتمال داره بخاطر تحریم باشه ؟
        چون با همین ادرس maticراحت به صرافی quickswapوصل میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *