اخبار ارز دیجیتال

صرافی هوبی ایران و چین را تحریم کرد!

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

صرافی هوبی (Huobi) فهرستی از ۱۰ کشور را منتشر کرد که شهروندان آنها حق استفاده از معاملات مشتقات این صرافی را ندارند. این کشور‌ها شامل چین و ایران نیز هستند.

صرافی ارز دیجیتال هوبی حدود یک ماه پیش هم اعلام کرده بود که قصد دارد دسترسی به قراردادهای آتی را در تعدادی از کشورها و مناطق جهان ممنوع کند.

براساس توافق نامه جدید، این صرافی شهروندان ۱۱ کشور دیگر از جمله ایران، کره شمالی، کانادا و آمریکا را به‌طور کلی از انجام هرگونه معامله‌ای منع کرده است.

صرافی آنلاین هوبی شرایط و مقررات وبسایت خود را به‌روز کرد و متن زیر را به آن اضافه کرده است:

شهروندان کشورهای چین، تایوان، عراق، بنگلادش، بولیوی، اکوادور، قرقیزستان، سواستوپول و بریتانیا (سرمایه‌گذاران خرد در بریتانیا) حق ندارند از خدمات مربوط به معاملات مشتقات صرافی هوبی استفاده کنند.

همچنین انجام تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال و هرگونه فعالیت مرتبط برای شهروندان کشورهای آمریکا، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن، کوبا، ایران، کره شمالی، سودان، سوریه، ونزوئلا و کریمه ممنوع است.

هوبی آخرین صرافی آنلاین معتبر است که خدمات معاملاتی را بدلیل فشارهای نظارتی چین بر صرافی‌ها و بازارهای معاملاتی، محدود می‌کند.

کشور چین در ماه‌های اخیر، ممنوعیت معاملات رمز ارز‌ها در صرافی‌ها و بازار‌های معاملاتی را اعلام کرد بود و دلیل خود را، حجم بالای پول‌شویی در بازار رمز ارز‌ها بیان کرد.

مطلب مرتبط: ممنوعیت استخراج بیت کوین از طرف دولت چین

بانک مرکزی کشور چین در تاریخِ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۳۱ خرداد ۱۴۰۰)، بانک‌های برتر کشور را ملزم به اعمال محدودیت‌ برای معاملات ارزهای دیجیتال و به‌طور ویژه به بازار معاملاتی به‌عنوان خدماتی که بیشترین نظارت را نیاز دارند اشاره کرد.

البته این نخستین باری نبود که چین ممنوعیت رمز ارز‌ها را هشدار داده بود. نخستین اخطار رسمی این کشور در تاریخِ ۱۸ می ۲۰۲۱ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شد. همچنین شورای دولتی چین که یکی از نهادهای رده‌بالای دولتی این کشور است، از این محدودیت‌ها حمایت کرد و این عوامل باعث شد تا صرافی ارز دیجیتال هوبی هم برای همراه شدن با این ممنوعیت‌ها، سیاست‌های خود را تغییر دهد.

پلیس چین معتقد است که رمز ارز‌ها به پناهگاه امنی برای کلاهبرداران اینترنتی تبدیل شده‌ تا با استفاده از آنها به‌راحتی پول‌شویی کنند. همچنین یکی دیگر از مشکلات دولت این کشور با معاملات لوریج ارزهای دیجیتال است. جیسون وو (Jason Wu)، مدیرعامل پلتفرم وام‌دهی رمز ارز دیفاینر (DeFiner) در مصاحبه‌ای در همین‌ رابطه گفت: معاملات لوریج ارزهای دیجیتال به‌شدت پرخطر هستند. کوچک‌ترین تغییری در قیمت می‌تواند به لیکوییدشدن میلیون‌ها حساب منجر شود و خود این امر، باعث کاهش بیشتر قیمت می‌شود.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *