آموزش بیت کوین

بیت کوین در سال ۲۰۲۰، به طرز قابل توجهی کم خطر بود

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

۲۰۲۰ به خصوص برای بیت کوین فراموش نشدنی بود. برای کمک به یادآوری امسال، از شبکه مشارکت کنندگان خواستیم که در مورد قیمت بیت کوین، توسعه فن‌آوری، رشد جامعه و موارد دیگر در سال ۲۰۲۰ تأمل کنند و در مورد معنی همه اینها برای سال ۲۰۲۱ فکر کنند.

در سال های گذشته، سرمایه گذاران و کسب و کار های سنتی از پذیرفتن (و باز کردن کیف پول) خود به بیت کوین بیزار بودند. برای بسیاری، بیت کوین ناشناخته، ریسک بیش از حد و بار بسیاری داشت. نیازی به ذکر نیست که رسیدن به قسمت های مهم بالا که توسط رسانه های اصلی تهیه شده و بیت کوین را به دلایل بی شماری مورد تمسخر قرار داده اند. بیت کوین فقط یک طرح پونزی است که با هیچ چیز پشتیبانی نمی‌شود، بیت کوین ممنوع خواهد شد. این برای کلاهبرداران است. بیت کوین BTC بسیار بی ثبات است تا بتواند ذخیره ارزش خوبی باشد. فقط توسط شخص دیگری کپی می‌شود. حتی سرمایه گذار افسانه ای وارن بافت وارد این حلقه شد و اظهار داشت که بیت کوین “در نشست سهامداران سالانه Berkshire Hathaway 2018” “احتمالاً سم موش صحرایی است”.

اما نه تنها بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ صفر نشده است. امسال با پذیرش بیت کوین از سرمایه گذاران مشهور، صندوق های سرمایه گذاری، موسسات مالی و کسب و کار ها مشخص شده است.

هر یک از روایت های بالا که بیت کوین را مرده اعلام می‌کند، بارها و بارها سرنگون شدند. هرچه بیشتر وقت خود را صرف تحقیق و یادگیری در مورد هر یک از این نقص های اظهار شده در مورد بیت کوین کنید، مناسب بودن آن بیشتر مشخص می‌شود. سال ۲۰۲۰ ثابت کرد که بیت کوین در طی زمان قطعاً تغییر کرده است.

خطرات مرتبط با تخصیص به بیت کوین اکنون برعکس شده است. در حال حاضر داشتن هر بیت کوین خطرناک تر است و با گذشت هر روز، به نظر می‌رسد بیشتر سرمایه گذاران تشویق شده، شرکت ها و موسسات تصمیم گرفتند بصورت آزمایشی با آن کار کنند و موقعیت بیت کوین را بدست آورند. بیایید نگاهی به برخی از برجسته ترین نمونه های اخیر بیندازیم.

سرمایه گذاران

پل تودور جونز، استنلی دراكنمیلر و بیل میلر چه چیزهای مشترکی دارند؟ همه آنها بخشی از لیست در حال رشد سرمایه گذاران فعال هستند که در بیت کوین صعود می‌کنند. بیایید نگاهی به آنچه برخی از آنها در مورد بیت کوین گفته اند، بیاندازیم.

Paul Tudor Jones

در نامه ای خطاب به سرمایه گذاران، جونز با تشریح چاپ گسترده پول که تاکنون در سال ۲۰۲۰ انجام شده است، خوانندگان را مقدم کرد.

“ما شاهد تورم بزرگ پولی هستیم، گسترش بی سابقه هر شکل پول برخلاف هر آنچه که جهان پیشرفته تاکنون دیده است.”

جونز در ادامه توضیح داد که چگونه انتظار دارد مبالغ زیادی سرمایه به دارایی های امن منتقل شود تا از این تورم جلوگیری کند. عرضه محدودبیت کوین به معنای کمبود شدید داخلی است. این می‌تواند یک محافظ ضد تورم در برابر عدم مسئولیت پولی و مالی توسط بانک های مرکزی و دولت ها ارائه دهد.

“بهترین استراتژی سودآوری، داشتن سریعترین حرکت است. اگر مجبور به پیش بینی شوم، شرط بندی من بیت کوین خواهد بود. “

Stanley Druckenmiller

روایت “بیت کوین طلای دیجیتال است” یک فرد تازه وارد را درگیر کرده است. Druckenmiller آخرین سرمایه گذار با ارزش خالص است که به عنوان یک معتقد به بیت کوین دیده می‌شود.

دراکن میلر این تبدیل را به تز سرمایه گذاری مشابه جونز نسبت داد. او می‌بیند که یک سناریوی نزولی برای پنج تا شش سال آینده به دلیل اقدامات محرک گسترده ای که توسط فدرال رزرو و کنگره انجام شده، در صف است.

دراكن میلر در مصاحبه ای با CNBC گفت: “بیت کوین می‌تواند یك كلاس دارایی باشد كه جذابیت زیادی به عنوان ذخیره ارزش دارد.”

استنلی دراكنمیلر :”من خیلی بیشتر از بیت کوین صاحب طلا هستم. اما صادقانه بگویم، اگر شرط طلا کار کند، شرط بیت کوین احتمالاً بهتر کار خواهد کرد زیرا کم حجم تر، غیر نقدینگی تر است و بتا بسیار بیشتری دارد. “

Bill Miller

بیل میلر پیش از این صندوق سرمایه گذاری ارزش سرمایه مدیریت Legg Mason را مدیریت می‌کرد و به مدت ۱۵ سال S&P 500 را شکست داده بود. او اخیراً به عنوان یک بازار گاو نر بیت کوین نیز ظاهر شده است.

میلر با ابراز احساسات مشابه احساسات دراكمن میلر و جونز اظهار داشت كه فدرال رزرو در استدلال خود برای طولانی بودن بیت کوین “به عرضه پول می‌پردازد”. به نظر می‌رسد این روند مداوم برای تبدیل شدگان ۲۰۲۰ باشد. انتظار این است که چاپ پول بی سابقه باعث تورم شود و سخت ترین دارایی ها بیشترین سود را خواهند داشت.

بیل میلر: “داستان بیت کوین بسیار ساده است. این عرضه و تقاضا است. میزان عرضه بیت کوین سالانه حدود ۲٫۵ درصد رشد می‌کند و تقاضا با سرعتی بیشتر از آن رشد می‌کند. “

شرکت ها

بیت کوین در سال ۲۰۲۰، به یک اتفاق بزرگ تبدیل شد. در برخی موارد، بیت کوین حتی به عنوان “دارایی ذخیره خزانه داری” توسط چندین شرکت تجاری عمومی نگهداری می‌شود. صفحه گسترده در BitcoinTreasury.org شرکت هایی را ذکر کرده است که شروع به تخصیص بیت کوین کرده اند.

شاید مهمترین شرکت در این لیست شرکت خدمات مالی و پرداختی Square باشد، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت جک دورسی اظهار داشت که بیت کوین “ابزاری برای توانمند سازی اقتصاد است و راهی برای مشارکت جهان در یک سیستم پولی جهانی” فراهم می‌کند.

گرچه ممکن است تمایلات Square صعودی باشد، اما با تلاش شرکت اطلاعات تجاری Microstrategy در آگوست سال ۲۰۲۰ برای سرمایه گذاری عظیم ۴۲۵ میلیون دلار (۸۵ درصد از خزانه خود) به بیت کوین، بسیار ناامید شد. میکرو استراتژی با انتشار بیانیه ای دنبال کرد:

مایکل سایلور، مدیرعامل Microstrategy :”بیت کوین طلای دیجیتال و سخت تر، قوی تر، سریع تر و دقیق تر از هر پول پیشین است. ما انتظار داریم که ارزش آن با پیشرفت در فن‌آوری، گسترش پذیرش و تأثیر شبکه ای که به افزایش تعداد زیادی از کلاهبرداران در عصر مدرن دامن زده است، قابل توجه شود.”

از آنجا که به آینده ای بسیار نامشخص نگاه می‌کنیم، جایی که به نظر می‌رسد سیاست پولی و مالی همچنان یک قاعده ادامه دار است، دیدن این روند تعجب آور نیست. شرکت های بیشتری برای حفظ سرمایه خود در دوره ای از تورم پولی به دنبال یک پوشش تورم هستند.

مؤسسات

در اکتبر سال ۲۰۲۰، غول پرداخت آنلاین PayPal اعلام کرد که ۳۴۶ میلیون کاربر خود را قادر به خرید، نگهداری و فروش بیت کوین در پلتفرم خود می‌کند. پی پال پس از اینکه قصد داشت در سال ۲۰۲۱ به زندگی خود ادامه دهد، تاریخ راه اندازی را افزایش داد و پیشنهاد بیت کوین خود را از ۲۱ اکتبر راه اندازی کرد و در حال حاضر تقاضای قابل توجهی دارد.

اگرچه پی پال در سال ۲۰۲۰ به این زمینه پیوست، اما این تنها موسسه مالی نیست که بیت کوین را به کاربران خود ارائه می‌دهد. برنامه Square’s Cash در حال حاضر دو برابر بیشتر از آنچه در حال حاضر توسط ماینرها تولید می‌شود بیت کوین می‌فروشد (با تقریباً سه برابر بیشتر کاربران، احتمالاً PayPal با سرعت حیرت انگیزی عرضه بیت کوین را انجام خواهد داد). Grayscale هنگامی که می‌خواهد عرضه جدید بیت کوین را که به تازگی ضرب شده است، بزرگ جلوه دهد و دارایی های بیت کوین خود را از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ دو برابر کند.

در مورد بانک ها چطور؟

هیچ یک از اطلاعات مربوط به بزرگترین موسسات مالی یعنی بانک ها نیست. مطمئن باشید، زیرا انتظارات این است که موسسات مالی رایج می‌توانند به زودی درگیر شوند.

دفتر نظارت بر ارز (OCC)، که تنظیم کننده بانک های ایالات متحده است، اخیراً نظارت بطور آشکار را ارائه داده است که می‌تواند بانک ها را در صورت تمایل فوراً درگیر کند.

“از صندوق امانات گرفته تا خزانه های مجازی، باید اطمینان حاصل کنیم که امروزه بانک ها می‌توانند نیازهای خدمات مالی مشتریان خود را برآورده کنند” که در اطلاعیه OCC از ژوئیه ۲۰۲۰ اعلام شده است. با ارزش ترین دارایی ها، که امروز برای ده ها میلیون آمریکایی شامل ارز دیجیتال است. “

اتفاقات ۲۰۲۰ که برای سال ۲۰۲۱ خطر به حساب می‌آید

همه این رویدادهای اخیر می‌تواند آتش سوزی را برای هر مدیر مالی که قصد دارند با بیت کوین درگیر شوند فراهم کند. شرکت های تجاری عمومی، مؤسسات بزرگ و سرمایه گذاران کلانی که در سال ۲۰۲۰ درگیر این بازی می‌شوند، به رفع خطر کسب و کار مرتبط با بیت کوین کمک می‌کند که در سال های گذشته بسیار اتفاق افتاده است.

بیت کوین دیگر منافاتی ندارد. در واقع  از سال ۲۰۲۰، بیت کوین به اجماع تبدیل می‌شود. قرار گرفتن در معرض کلاس جدید دارایی دشواری کمتری دارد. در پایان روز، ممکن است کاملاً مشخصات ریسک مرتبط با خرید بیت کوین BTC را تغییر دهد. اگر این نام های معتبر اکنون درگیر شما باشند و شما درگیر آن نباشید، ممکن است باور کنید که قرار گرفتن در معرض بیت کوین خطرناک تر از داشتن برخی نیست.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *