اخبار ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری هندی‌ها در رمزارزها به ۴۰ میلیارد دلار رسید

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

داده‌های بلاک چین نشان دهنده افزایش سرمایه‌گذاری هندی‌ها در رمزارزها نسبت به سال گذشته (۲۰۲۰) است. با وجود مقررات نامعلوم این کشور در مورد ارز‌های دیجیتال، بیش از ۱۵ میلیون نفر از مردم هند در خرید و فروش رمز ارز مشارکت داشته‌اند.

افزایش سرمایه گذاری هندی‌ها باوجود وضع نامشخص مقررات

تعداد زیادی از مردم هند در سال گذشته در رمز ارز‌ها سرمایه گذاری کردند و ارز‌های دیجیتال برتر به بالاترین ارزش روزانه خود رسیدند. سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ارزهای دیجیتال از ۲۰۰ میلیون دلار سال ۲۰۲۰ به نزدیک ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

در حالی شاهد ورود میلیاردی هندی‌ها به بازار جهانی رمز ارز‌ها هستیم که بانک مرکزی این کشور به شدت نسبت به این اتفاقات موضع‌گیری داشته و پیشنهاد ممنوعیت تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را هم ارائه کرده است.

بیش از ۱۵ میلیون هندی با توجه به ممنوعیت پیشنهادی معامله رمز ارز در هند، اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کرده‌اند. به گونه‌ای که هم‌اکنون تعداد معامله‌گران رمز ارز در هند به ۱۵ میلیون نفر افزایش یافته و این در حالی است که تعداد این افراد در آمریکا ۲۳ میلیون و در انگلیس ۲/۳ میلیون نفر است.

سندیپ گونکا (Sandeep Goenka)، بنیانگذار شرکت Zebpay، گفت: افزایش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال است.

Goenka که نماینده صنعت در مذاکرات تنظیم مقررات با دولت است، توضیح داد: دلیل پذیرش بالای رمز ارز‌ها میان جوانان هندی‌ این است که سرمایه گذاری در بازار کریپتو آسان تر از خرید طلا است. همچنین گفت:

شما آنلاین می‌شوید و رمز ارز می‌خرید و نیاز نیست که شبیه طلا، هویت شما تایید شود.

هندی‌ها طلای جدید را در بیت کوین پیدا می‌کنند

از نظر تاریخی، طلا یک سرمایه گذاری بسیار محبوب در هند بوده است. گزارش شده که در میان خانوارهای هندی که بیش از ۲۵ هزار تن طلا دارند. با این حال، طبق شورای جهانی طلا، هندی‌های زیر ۳۴ سال به اندازه افراد مسن به سرمایه گذاری در طلا علاقمند نیستند.

ریچی سود (Richi Sood)، یک کارآفرین جوان ۳۲ ساله هندی است که دارایی خود را از طلا به رمز ارز تبدیل کرده است. وی در ماه دسامبر ۱۳ هزار و ۴۰۰ دلار در بیت کوین، دوج کوین و اتر سرمایه‌گذاری کرده و البته در زمان بندی ورود خود به این بازار بسیار خوش‌شانس بوده است. او برای بدست آوردن این رمز ارز‌ها مقداری پول از پدرش وام گرفت.

ریچی سود، زمانی که قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار عبور کرد کمی از دارایی خود را فروخت و در زمان کاهش قیمت رمز ارز خرید. از سود خود برای تأمین بودجه توسعه خارج از کشور برای راه اندازی آموزش Study Mate India استفاده کرد. او گفت: سود کوتاه مدت رمز ارز بالاتر از طلا است و توضیح داد:

من ترجیح می‌دهم که پولم را بیشتر در رمز ارز سرمایه‌گذاری کنم تا طلا.

این گزارشات نشان می‌دهد که تنها در ۱۲ ماه گذشته، ارزش معاملات رمز ارز، روزانه تقریباً ۹۰۰٪ افزایش یافته است. با این وجود، عدم اطمینان نظارتی در کشور در حال حاضر مانع بزرگی برای پذیرش گسترده تر است.

سال گذشته، دیوان عالی کشور مصوبه سال ۲۰۱۸ را ممنوع کرد که معامله رمز ارز از سوی نهادهای بانکی را منع کرده و منجر به افزایش شده بود.

گزارش شده که سرمایه گذاری هندی‌ها در رمز ارز‌ها، این کشور را در رتبه دوم بازار بزرگ ارز دیجیتال نگه داشته که به طور سنتی تحت سلطه طلا قرار دارد، یک سال قبل (۲۰۲۰)، معاملات روزانه در چهار صرافی بزرگ ارز دیجیتال از ۱۰/۶ میلیون دلار به ۱۰۲ میلیون دلار رسیده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *