اخبار ارز دیجیتال

سرمایه گذاران از اشتیاق و محبوبیت رو به رشد بیت کوین لذت می‌برند

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل (Grayscale) اخیراً از ۱۰۰۰ سرمایه گذار آمریکایی نظرسنجی کرد. این شرکت قصد داشت اشتیاق و محبوبیت رو به رشد بیت کوین را به عنوان یک ارز پذیرفته شده برای سرمایه گذاری مشخص کند.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از نیمی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در آمریکا (حدود ۵۵ درصد)، در ۱۲ ماه گذشته شروع به سرمایه گذاری در فضای کریپتو کردند که نشان می‌دهد تقاضا برای بیت کوین در این بازه زمانی افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، بیش از ۶۶ درصد از افرادی که ارز دیجیتال بیت کوین را به دست آورده‌اند، همچنیان این دارایی را در کیف پول خود ذخیره کرده‌اند.

حدود ۹۱ درصد از سرمایه گذارانی که دارایی بیت کوین خود را به پول نقد تبدیل کرده‌اند، سود بسیار زیادی بدست آورده‌اند. این نظرسنجی نشان داد که رشد برنامه‌های دیفای (DeFi) و نوآوری‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با آن و رشد توکن‌های NFT از تأثیر بیت کوین در صنعت جلوگیری نکرده است. گری اسکیل اعلام کرد که علیرغم رشد این برنامه‌ها و فن‌آوری‌های جدید، بیت کوین هنوز ۴۶ درصد از ارزش کل بازارهای کریپتو را تشکیل می‌دهد. وجود دارایی‌های سرمایه گذاری تحت حمایت دولت مرتبط با بیت کوین نیز به عنوان یک کاتالیزور خوب برای برخی از سرمایه گذاران ذکر شده است.

در گزارش نظرسنجی آمده است: «بیش از سه چهارم (۷۷ درصد) سرمایه‌گذاران آمریکایی گفتند در صورت وجود ETF، احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین خواهند داشت.

سرمایه گذاران از اولین ETF مرتبط با بیت کوین فیوچرز از طریق ProShares در اکتبر ۲۰۲۱ استقبال کردند. این امر خوش بینی و امیدواری را گسترش داد که SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) می‌تواند مانند بسیاری از تنظیم‌کننده‌های دیگر بازار، اولین ETF بیت‌کوین را تایید کند.

گری اسکیل با برنامه‌های مشخص برای ارائه مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتالی بیشتر، برای پاسخگویی به تقاضای سرمایه‌گذاران، در جهت کاربردی کرد ETF بیت‌کوین حرکت کرده است. از طریق این نظر سنجی مشخص شد که علاقه سرمایه گذاران به بیت کوین و مجموعه‌های مربوط به آن مانند ETF بیت‌کوین کاهش نیافته است. گری اسکیل می تواند انگیزه بیشتری برای برآورده کردن خواسته های SEC برای اجازه دادن به یک ETF تمام عیار بیت کوین ایجاد کند.

گری اسکیل: درحال حاضر بیش از ۲۵ درصد از خانواده های آمریکایی بیت کوین دارند

راه اندازی ETF بیت کوین نقشی اساسی در افزایش پذیرش بیت کوین ایفا کرد.

طبق گزارشی که روز دوشنبه در تاریخِ ۶ دساامبر ۲۰۲۱ توسط گری اسکیل منتشر شد، بیش از یک چهارم سرمایه‌گذاران آمریکایی (۲۵ درصد) گفتند: از قبل بیت کوین را خریداری کرده‌اند. ک از این گروه از مالکان، ۴۶ درصد و ۴۴ درصد نیز به ترتیب اتریوم (ETH) و دوج کوین (DOGE) را در کیف پول‌های خود داشتند.

در این نظرسنجی ۱۰۰۰ پاسخ دهنده بین ۲۵ تا ۶۴ سال حضور داشتند. همه آنها حداقل ۱۰ هزار دلار دارایی قابل سرمایه گذاری خانوار (به استثنای برنامه های بازنشستگی محل کار یا املاک و مستغلات) و حداقل ۵۰ هزار دلار درآمد خانوار داشتند. بیشت آنها از طریق یک برنامه معاملاتی یا مستقیماً از طریق یک صرافی ارز دیجیتال روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند. تعداد بسیار کمی از طریق کارگزاران یا متخصصان صنعت در بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند. در واقع، تعداد پاسخ دهندگانی که از یک مشاور مالی برای قرار گرفتن در معرض کریپتو استفاده می کردند از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

بیشتر سرمایه گذاران، بیت کوین را بع عنوان یک ارز قابل سرمایه گذاری در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، بیش از ۵۰ درصد از شرکت کنندگان گفتند که بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت در نظر می‌گیرند که می‌تواند در سبد سهام آنها قرار بگیرد. ۷۷% درصد گفتند که در ۱۲ ماه گذشته بیت کوین خریداری کرده اند.

افزایش جهانی پذیرش بیت کوین در تمام گروه های سنی، جنسیت ها و سطوح تحصیلی وجود داشت. این گزارش توانایی سرمایه گذاری با مبالغ بسیار کم، دسترسی در هر زمان و پتانسیل صعودی بیت کوین را از دلایل اصلی محبوبیت بزرگترین ارز دیجتال جهان ذکر کرده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *