اخبار ارز دیجیتال

آیا فروش بیت کوین در عوض فیات ایده‌ی بدی است؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

غیر ممکن است که بتوان گفت بهترین زمان برای خرید بیت کوین چه زمانی است، اما فروش آن چطور؟ اکثر بیت کوینرها خواهند گفت هرگز: بیت کوین یک سرمایه گذاری طولانی مدت با سازوکارهای اقتصادی بنیادی است که ارزش بیشتری را در طول زمان نوید می‌دهد، اما ما باید شرایطی را در نظر بگیریم که ممکن است مجبور شوید روند ناخوشایند مبادله‌ی کوین‌های خود با دلار، یورو، لیر، روبل یا وون را طی کنید. جهان هنوز با فیات کار می‌کند، بنابراین امکان مبادله بیت کوین با این ارزها یک مورد ضروری است.

روش ایده آل برای وارد کردن پول به اوراق بهادار ارز رمزنگاری شده یا خارج کردن از آن بسته به هر فرد بسیار متفاوت است. برای اطمینان از اینكه بدانید چه چیزی برای شما بهتر است، مهم است كه قبل از شروع فرآیند چند سؤال از خود بپرسید:

۱- برای چه هدفی علاقمند به انجام این کار هستید؟ آیا برای بازنشستگی، معاملات روزانه یا مصون گشتن در برابر سیستم‌های مالی سنتی پس انداز می‌کنید؟ بسته به پاسخ شما، تنظیمات انتخاب زمان شما می‌تواند با دارنده‌ی دیگری بسیار متفاوت باشد.

۲- آیا با چارچوب قانونی نگهداری و تجارت ارزهای رمزپایه در منطقه/کشور خود آشنا هستید؟ این مهم است زیرا تنظیم مقررات نسبتاً امر جدیدی است و همیشه با آن به خوبی ارتباط برقرار نمی‌شود، بنابراین نمی‌خواهید خود را به خاطر این مسئله به دردسر بیندازید.

پاسخ به این موارد باید در کالیبراسیون مسیر شما و یافتن روش صحیح، با توجه به میزان راحتی یا حریم خصوصی که شما ترجیح می‌دهید، کمک کند.

روش‌های آسان خرید و فروش بیت کوین

خرید بیت کوین برای یک مصرف کننده‌ی عادی بسیار آسان شده است، و مقررات شروع به پیروی کرده است. خرید بیت کوین بدون شناسایی دشوار است اما برای برخی راحتی خرید بیت کوین با کارت اعتباری، آن را جبران می‌کند. هزاران فیات وجود دارد، از خودپردازهای فیزیکی که می‌توانید با پول نقد خریداری کنید گرفته تا ادغام برنامه‌ها که به طور خودکار سفارش خرید روزانه انجام می‌دهند. توصیه می‌شود هنگام خرید بیت کوین، مانند هر چیز دیگری که به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، در کمترین حد ممکن اطلاعات خود را فاش کنید.

بسته به سطح حریم خصوصی که می‌خواهید حفظ کنید، بهترین on-ramp برای خرید بیت کوین متفاوت خواهد بود.

فروش بیت کوین به نظر می‌رسد که باید به موازات خرید آن کار کند، اما برخی از دام‌های نظارتی وجود دارد که می‌تواند آن را پیچیده‌تر کند. در بسیاری از مناطق، فقط در صورت سودآوری از رمزنگاری واجد شرایط پرداخت مالیات هستید. این می‌تواند بدین معنی باشد که هر زمان کوین های خود را به واحد پول محلی خود تبدیل کنید بخشی را به مالیات بدهکار خواهید بود.

با توجه به خصومت بسیاری از دولت‌ها و مقامات بانکی نسبت به ارزهای رمزپایه، پیامدهای گسترده‌تری نیز وجود دارد. ممکن است راهی برای دریافت بیت کوین پیدا کنید، اما اگر این یک روش قابل ردیابی باشد، به محض معامله و سپرده گذاری در بانک خود، ممکن است دارایی‌هایتان منجمد شود یا برخی بهره‌های بی‌دلیل از طرف دولت خود ببینید. قبل از اینکه در مورد فروش فکر کنید حتماً این مورد را در نظر بگیرید. بیت کوین نشان داده است که یک منبع ارزش قابل اعتماد با سقف مشخص است، بنابراین مطمئن شوید که متوجه شده‌اید که فیات به مرور زمان قدرت خرید خود را از دست می‌دهد.

روش‌های زیادی برای مبادله‌ی بیت کوین شما با فیات وجود دارد، اما مشکل در تلاش برای انجام آن به صورت خصوصی است. یک بار دیگر، مبادلات همتا به همتا پادشاه است، اما مبادلاتی وجود دارد که می‌توان مقادیر کمتری را بدون نیاز به بررسی هویت برداشت کرد. استفاده از صرافی غیرمتمرکز به شما امکان تجارت بدون نیاز به حساب را می‌دهد، به این معنی که می‌توانید هویت خود را کاملاً پنهان کنید، در حالی که سایر صرافی‌ها راه حل‌های غیر حضانت (non-custodial solutions یا راه حل‌های نگهداری ارزهای دیجیتالی که جز خدمات ارائه دهندگانی است شامل ذخیره سازی و امنیت ارزهای رمزپایه نمی‌شود. راه حل‌ها به طور کلی ترکیبی از فضای ذخیره سازی گرم، یا نگهداری ارز با اتصال به اینترنت و روش سرد یا حافظه رمزگذاری است که بدون اتصال به اینترنت است.) با پشتوانه‌ی یک حریم خصوصی قوی هستند.

اگر اتفاقاً مقادیر بسیار زیادی بیت کوین دارید، می‌توانید از خدمات پیشخوان (OTC) صرافی استفاده کنید که به شدت جهت حفظ حریم خصوصی و امنیت به بازار عرضه می‌شوند. این خدمات در Kraken ،Binance ،Coinbase و بسیاری دیگر از صرافی‌های بزرگ وجود دارد. با این حال، برای اکثر سرمایه گذاران، این سرویس بیش از حد انحصاری خواهد بود، زیرا عموماً صرف مبالغی می‌شود که در غیر این صورت بازار را بی‌ثبات می‌کند.

چرا بیت کوین را به عنوان فیات برداشت می‌کنیم؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، شما ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که چاره‌ای نیست جز اینکه مقداری رمزنگاری خود را برای دریافت پول نقد پرداخت کنید. در حالت ایده آل، شما این کار را به ترتیب ارزش خاص هر رمزارز انجام می‌دهید. هرچه سکه با ثبات‌تر و اثبات شده‌تر باشد، می‌خواهید محافظت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال بیت کوین غیر متمرکزترین و مقاوم در برابر سانسور در بین همه‌ی کوین ‌ها است. تا جایی که می‌توانید تلاش کنید و بیت کوین خود را نگه دارید.

اگر خوش شانس بوده‌اید و ارزش دارایی‌های شما افزایش یافته است، ممکن است لازم باشد که بدهی‌های مالیاتی را برای این افزایش پوشش دهید. این معمولاً درصورتی متوجه سودآوری شوید، اعمال می‌شود، اما برای تأیید باید با مقامات محلی خود مشورت کنید. بهترین راه برای حل این مسئله، ذخیره‌ی اندوخته‌ی نقدی است تا بتوانید مالیات عادی خود و سایر بدهی‌های خود را (بسته به محل زندگی خود) تحت پوشش قرار دهید. از نظر اقتصادی، احتمالاً ارزش فیات شما در آینده کمتر است بنابراین باید آن را در حالی که ارزش فعلی خود را حفظ کرده است، خرج کنید.

در مواردی که به سرعت به نقدینگی نیاز دارید، بیت کوین شما ممکن است تنها بودجه‌ی اضطراری شما باشد. سریعترین راه استفاده از آن انتقال مستقیم آن به هرکسی است که باید به آن پول پرداخت کنید، اگرچه ممکن است به کمک واسطه نیاز داشته باشید. اگر راهی برای خرج کردن رمزنگاری خود وجود ندارد، ممکن است به مجبور به انتظار چند روزه باشید که وجوه به حساب شما منتقل شود. در جستجوی خدماتی با هزینه‌ی کم باشید که روش‌های انتقال سریع مانند SEPA یا SWIFT را ارائه می‌دهد.

متأسفانه، راحت‌ترین راه برای نقد کردن بیت کوین، استفاده از صرافی است. بسته به اینکه از کدام ارز بخواهید برداشت کنید، گزینه‌های محدودی دارید. توجه داشته باشید که بسیاری از استیبل کوین‌ها مانند USDT ،BUSD ،USDC و غیره وجود دارد که دلار نیستند بلکه توکن‌ هایی هستند که خود را به قیمت یک دلار متصل می‌کنند. اگر می‌خواهید پول خود را به عنوان فیات برداشت کنید باید مطمئن شوید که یک ارز فیات قانونی را مبادله می‌کنید. صرافی‌های بزرگ پیشنهادات فیات‌های off-ramp خود را بسیار گسترده کرده‌اند، بنابراین قبل از تصمیم گیری، تحقیق کنید.

تا زمانی که به شما فشار نیاید، توصیه می‌شود تعادل بیت کوین خود را در یک کیف پول سخت افزاری، ایمن و دست نخورده نگه دارید. هر بار که بیت کوین خود را نقد می‌کنید، خود را در معرض تورم بیشتری قرار می‌دهید و به طور بالقوه قدرت خرید آینده‌ی خود را کاهش می‌دهید. اگر به مزایای بیت کوین اعتقاد دارید، ابتدا باید فیات هزینه کنید.

نقد کردن بیت کوین به عنوان فیات

همه‌ی صرافی‌های مهم علاقمند هستند که گرفتن فیات را تا حد ممکن آسان کنند، اما تا همین اواخر تبدیل بیت کوین به پول معمولی بسیار دشوار بوده است. اگر به طور ویژه‌ای بازار بی‌ثبات باشد و بخواهید از سود خود حفاظت کنید، معامله‌ی بیت کوین برای پول نقد می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد، اما شما باید به پرداخت هرگونه مالیات متعهد باشید.

بیت کوین اکنون به عنوان ذخیره‌ی ارزش نسبتاً قوی و نه یک وسیله‌ی مبادله‌ی سریع، به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است. قبل از اینکه متعهد به خرید و فروش فیات شوید، باید به نیازهای خود فکر کنید، زیرا شرایط بسیاری وجود دارد که یک گزینه‌ی جایگزین ترجیح داده می‌شود.

آیا بلافاصله به پول نیاز دارید؟

در غیر این صورت، به احتمال زیاد بیت کوین شما در بازه‌ی زمانی طولانی‌تر، بر خلاف فیات شما که ارزش آن نسبت به آنچه اکنون می‌توانید با آن بخرید کاهش می‌یابد، ارزش بیشتری خواهد یافت. اگر چنین کاری کردید، سعی کنید این کار را به روشی انجام دهید که نیاز به فاش شدن اطلاعات خصوصی شما نداشته باشد.

برای مبالغ کمتر، از صرافی‌ای استفاده کنید که نیازی به اعمال KYC در آستانه‎ی خاصی نداشته باشد، یا برای مبالغ بیشتر سعی کنید معامله‌ی خود را با یک دوست بصورت نظیر به نظیر انجام دهید. هرگز موافقت نکنید که با یک غریبه تجارت کنید، مگر اینکه همه‌ی کارها با رعایت اصول ایمنی شما انجام شود، در حالت ایده آل، شما چنین معامله‌ای را با استفاده از خدمات بی‌طرفانه‌ی شخص ثالث انجام می‌دهید.

آیا زمان معامله‌ی سریع‌تری می‌خواهید؟

بیت کوین در واقع بیشتر معاملات را سریعتر از بانک تأیید می‌کند. در صورت تعیین کارمزد مناسب، وجوه شما معمولاً ظرف یک ساعت جابجا می‌شود، در حالی که در صورت استفاده از بانک، وجوه شما برای چند روز متوقف می‌شود. ارزهای رمزنگاری شده بسیاری نیز وجود دارند که تقریباً انتقال فوری انجام می‌دهند، اگرچه باید با احتیاط و فقط با تحقیق صحیح در مورد قابلیت اطمینان به آنها استفاده شوند، زیرا این ارزها اغلب متمرکز هستند و می‌توانند در هنگام استفاده از شبکه، وجوه شما را تحت کنترل شخص دیگری ببینند.

آیا می خواهید چیزی بخرید و فیات کافی ندارید؟

در حالت ایده آل، باید مراقب باشید که یک سهام متعادل را حفظ کنید، اما اگر مقدار زیادی از پول شما در بیت کوین است و نیاز به خرید چیزی دارید، بهتر است به سادگی از یک درگاه پرداخت بیت کوین استفاده کنید. ما در مورد برخی از روش‌های مورد علاقه‌ی خود برای خرج بیت کوین، حتی در مکان‌هایی که به طور مستقیم پذیرفته نشده است، نوشتیم، پس چرا قبل از اینکه به دردسر برداشتن پول دچار شوید، نگاهی به این گزینه‌ها نیندازید؟

تعدادی از کارت‌های اعتباری رمزنگاری شده نیز وجود دارد که وعده‌ی بازپرداخت نقدی (یا رمزنگاری) در خریدهای روزمره‌ی شما را می‌دهد.اگرچه این به طور بالقوه می‌تواند راهی عالی برای تسریع در پذیرش باشد، اما خود خدمات آزمایش نشده‌اند و ممکن است بیش از حد متمرکز باشند که بتوانند به طور موثر حاکمیت شما را حفظ کنند. تا زمانی که چنین محصولی ظاهر شود که به شما امکان کنترل کامل کلیدهایتان را بدهد، پاداش‌های وعده داده شده ارزش خطرات اعتماد به شخص ثالث را ندارند.

تبدیل ارز دیجیتال به فیات

برخی از افراد ترجیح می‌دهند با ارزهای رمزنگاری جایگزین تجارت کنند، که نوسانات آنها بیشتر است. این خطرناک است و می‌تواند باعث از بین رفتن بودجه‌ی شما شود، اما باید خود استراتژی را در نظر گرفت: هدف نهایی چیست؟ تعادل فیات بیشتر یا کسب بیت کوین بیشتر؟ در کوتاه مدت، منطقی است که سود کلانی را به فیات تبدیل کنید، اگر بلافاصله از آنها استفاده کنید. با انجام این کار، ممکن است از هر حرکت مرتبطی که بیت کوین و همچنین آلت کوین را تحت تأثیر قرار دهد، جلوگیری کنید. شاید زمانی فرا برسد که شما بتوانید آنها را مستقیماً به دارایی‌های دیگر مانند املاک و مستغلات یا سهام تبدیل کنید، اما در حال حاضر، اگر استراتژی شما طولانی مدت‌تر است، در نظر بگیرید که سود altcoin خود را مستقیماً به بیت کوین تبدیل کنید، چراکه آنها از حرکات شدید مصون هستند و همچنین مشمول تورم فیات نمی‌شوند.

در کشورهایی که تورم شدید دارند، سرمایه گذاری در بیت کوین یا آلت کوین‌های کم نوسان می‌تواند به عنوان راهی برای حفظ ثروت باشد که در غیر این صورت فیات به سرعت بی ارزش می‌شود. در این موارد، سریعترین راه برای نقد کردن وجوه، به غیر از مبادله همتا به همتا، تبدیل ارز دیجیتال خود به بیت کوین یا اتریوم و استفاده از صرافی عمده‌ای است که از ارز محلی شما پشتیبانی می‌کند تا آن را برداشت کنید. در این حالت، دریافت سریعتر پول شما از برخی از معایب آن بیشتر است، اما حریم خصوصی بیشتر آسیب می‌بیند.

بسیاری از ارزهای رمزپایه با ساخت توکن‌های بیشتر، ارزش خود را کم می‌کنند. این بدان معناست که هر وجهی که در اختیار دارید با گذشت زمان نسبتاً ارزان‌تر خواهد شد و بنابراین ممکن است بخواهید به سکه‌ای با عرضه‌ی ثابت مانند بیت کوین روی آورید. در ماه‌های اخیر، ما همچنین شاهد افزایش تعداد پروژه‌هایی بودیم که پشت سرمایه گذاران خود را خالی می‌کنند، سکه‌های خود را در بازار می‌ریزند و ارزش آنها را به شدت کاهش می‌دهند. از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که می‌توانند توکن‌های خود را “مسدود” کنند، باید اجتناب کنید زیرا آنها شما را تحت کنترل کامل تیم توسعه می‌اندازند.

بسیاری از آلت کوین‌ها فقط در صرافی‌های نسبتاً جزئی معامله می‌شوند. اگر دارایی قابل توجهی دارید و می‌خواهید آنها را برداشت کنید، اغلب لازم است ابتدا با بیت کوین یا اتریوم معامله کنید و سپس آنها را به صرافی با دروازه‌ی فیات مناسب منتقل کنید. ممکن است در آینده به نفع شما باشد که بیشتر آنها را در غالب بیت کوین نگه دارید و آنها را به کیف خود منتقل کنید، بجای اینکه کل مبلغ را به عنوان فیات برداشت کنید. باز هم، اگر به عنوان فیات فوراً مورد نیاز نیست، باید سعی کنید یک سهم متعادل داشته باشید و از سود خود برای افزایش دارایی بیت کوین و همچنین فیات استفاده کنید.

فیات برای هزینه، بیت کوین برای پس انداز

مصرف کنندگان با سرمایه گذاری جهانی، اعم از سهام، بیت کوین یا اوراق قرضه، راحت‌تر شده‌اند. برنامه‌های ارائه دهنده‌ی دسترسی سریع و آسان به سهام، با توجه به عدم اطمینان بیشتر به آینده‌ی سیستم پولی، به شدت محبوبیت شده‌اند. علاقه به این نوع دارایی‌ها در درجه اول از افرادی ناشی می‌شود که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که هر ارزشی که امروز نگه داشته می‌شود در آینده به همان اندازه یا بیشتر ارزش دارد. البته، هیچ دارایی نمی‌تواند این را تضمین کند، اما به عقیده‌ی بسیاری، داشتن فیات حتی خطرناک‌تر است.

یک سرمایه گذار عادی ​​مدرن باید به دنبال توزیع پول خود در انواع دارایی‌ها باشد تا تخم مرغ زیادی در یک سبد نداشته باشد. اگرچه ممکن است سهام به عنوان یک مکان امن منطقی به نظر برسد، اما سرمایه گذاران باید بدانند که آنها در کنترل مقام مرکزی هستند که هر سهام خاصی را مدیریت می‌کند، بنابراین خود را در معرض تغییرات در عرضه یا تصمیمات داخلی قرار می‌دهند که ممکن است بر ارزش شرکت تأثیر منفی بگذارد. این باید با بیت کوین در تضاد باشد، جایی که عرضه ثابت است و فقط اجماع همگانی اجازه می‌دهد تا هر گونه تغییر در نحوه اداره‌ی توکن‌ها ایجاد شود.

اگر شما علاقمند به سرمایه گذاری در بیت کوین هستید، نباید این کار را با پولی که توانایی از دست دادن آن را ندارید انجام دهید، مانند هر دارایی، و نگه داشتن آن را برای طولانی مدت در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که درک انواع دارایی‌هایی که در آن سرمایه گذاری می‌کنید، برایتان واضح است و اگر می‌خواهید از آنها سود بگیرید، بهترین استراتژی چیست. فیات برای خرج کردن است، بنابراین قبل از اختصاص پول برای سرمایه گذاری، برای زندگی روزمره‌ی خود بودجه در نظر بگیرید، تا مطمئن شوید که قبل از اینکه دارایی‌های دیگر وقت لازم برای ارزش مناسب یافتن داشته باشند، آنها را برداشت نمی‌کنید.

با گذشت زمان، بیت کوین با ورود سرمایه گذاران بیشتر و توزیع گسترده‌ی بیت کوین، نوسان کمتری را می‌بیند. اخیراً مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از قیمت سهام‌ها در برابر دلار کاهش یافته، پامپ می‌شود. دارایی‌هایی مانند بیت کوین می‌توانند تورم را پشت سر بگذارند و پس انداز ایمن بیشتری را برای آینده به شما بدهند. از آنجا که بیت کوین بیشتر از حرکت دلار و سهام جدا است، پناهگاه مناسب‌تری برای ارزش خواهد بود، زیرا قیمت آینده‌ی آن چندان به بازارهای دیگر وابسته نخواهد بود و می‌توان از آن برای جلوگیری از ضررهای احتمالی در بخش‌های دیگر استفاده کرد.

به کیف پول سخت افزاری خود واریز کنید، نه به بانک

SatoshiLabs تنها با هدف جلوگیری از از دست دادن بیت کوین افراد تأسیس شد. در حالی که کیف پول سخت افزاری می‌تواند از سرقت و خسارات دیگر جلوگیری کند. برای اطمینان از اینکه مردم ارزش بیت کوین خود را درک می‌کنند، نیاز به تغییر طرز فکر است و به تحقق این امر توسط دستورالعمل‌های بالا باید کمک شده باشد.

ارز رمزنگاری شده فرار از بانک‌های مرکزی است، اما فقط در صورت استفاده از آن. اگر نتیجه‌ی نهایی صرفاً افزایش موجودی فیات شما باشد، مزایای بیت کوین به سرعت از بین می‌رود. ایجاد یک سلسله مراتب از دارایی‌های خود را که از نظر ارزشمندترین آنها مرتب شده است در نظر بگیرید. در آینده به دست آوردن چه چیزی دشوارتر یا گرانتر خواهد بود؟ این سؤال را در بازه‌های زمانی مختلف بپرسید و درک خواهید کرد که وقتی زمان نیاز به نقدینگی بیشتر فرا می‌رسد از کجا شروع کنید. در بیشتر موارد، احتمالاً بیت کوین اولین مورد برای نقد کردن نیست کنید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *