اخبار ارز دیجیتال

دفاع جک دورسی از بیت کوین در کنفرانس Bitcoin 2021

خرید و فروش ارزدیجیتال
۱
(۱)

جک دورسی مدیرعامل شرکت پرداختی اسکوئر (Square) و شبکه اجتماعی تویئتر (Twitter)، روز جمعه (۱۴ خرداد ۱۴۰۰) در کنفرانس Bitcoin 2021 در میامی به روی صحنه رفت.

وی در رابطه با دیدگاه های خود در مورد بیت کوین بحث کرد و در حین سخنرانی وارد چالشی با یک فعال راستگرای آمریکایی قرار گرفت.

جک دورسی مدیر عامل توییتر بار دیگر تعهد خود را مبنی بر تبدیل بیت کوین به “پول بومی اینترنت” در روز جمعه تکرار کرد.

در طول کنفرانس Bitcoin 2021، دورسی شبکه بیت کوین را به عنوان ابزاری برای داشتن سیستم های اقتصادی عادلانه برای همه مردم معرفی کرد. الکس گلادشتاین (Alex Gladstein)، مدیر استراتژی بنیاد Human Rights (بنیادی با هدف حمایت از حقوق بشر در سطح جهانی)، گفتگو را رهبری کرد.

گفته می‌شود دورسی در حال بررسی این موضوع است که آیا بیت کوین را به ترازنامه شبکه اجتماعی توییتر اضافه کند یا خیر. لازم به ذکر است که شرکت پرداختی Square از قبل بیت کوین را در ترازنامه خود نگه داشته است.

شرکت های دیگری مانند میکرواستراتژی (MicroStrategy) با مدیریت مایکل سیلر (Michael Saylor)، بیت کوین را به عنوان یک ذخیره ارزش مناسب برای شرکت ها معرفی کرده اند.
در حالی که دورسی اعتقاد دارد Square پرداخت های رمزنگاری شده (crypto) را گسترش می‌دهد و نگهداری رمز ارز را به عنوان بخشی از یک مأموریت بزرگتر می‌داند تا بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت گسترده برای همه معرفی کند.

وی گفت:

“تنها دلیل ورود Square به بیت کوین این هدف بود.”

دورسی گفت که با توجه به تمرکز و عدم حفظ حریم خصوصی، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را به عنوان یک راه حل مناسب نمی‌داند. به گفته دورسی، بیت کوین می‌تواند برای رفع هر نیازی جایگزین CBDC‌ شود.

وی گفت:

“هرچه ما و دولت هایمان این موضوع را بیشتر بفهمیم و زودتر سوار قایق شویم، وضعیت بهتری خواهیم داشت.”

به گفته دورسی، نهادهای نظارتی نگران داستان “نقش بد” بیت کوین نیستند. اگرچه برخی ادعا می‌کنند که بیت کوین به دلیل حفظ حریم خصوصی، زمینه را برای ارتکاب جرم آماده ‌می‌کند، مانند اظهارات مکرر نماینده براد شرمن (Brad Sherman) و سایر قانونگذاران، اما دورسی گفت که Square این ادعاها را از تنظیم کنندگانش زیاد نشنیده است:

“Square یکی از اولین شرکت هایی بود که یک شرکت سهامی عام بود و با [کمیسیون بورس و اوراق بهادار] (SEC) درباره بیت کوین صحبت کرد – که هرگز مطرح نشد.”

چالش جک دورسی در کنفرانس Bitcoin 2021

در حین گفتگوی جک دورسی، فعال راستگرای افراطی و کاندیدای سابق کنگره لورا لومر (Laura Loomer) با فریاد از میان جمعیت، حرف دورسی را قطع کرد و دورسی را “پادشاه سانسور” خواند و او را به تناقض در موضع خود نسبت به تمرکززدایی در امور مالی متهم کرد. توییتر اقدام به تعلیق حساب افرادی (از جمله لارا لومر) کرده است که (به نظر تويیتر) انتشار اطلاعات غلط یا نقض قوانین این شبکه اجتماعی را کرده اند.

لومر پرسید:

“وقتی پادشاه سانسور هستید چگونه می‌توانید بگویید که این ارز برای همه مردم جهان است؟”

لومر به دلیل اظهار نظر در توییتر، کلاب هاوس، فیس بوک و دیگر پلتفرم‌های بزرگ از فعالیت منع شده است.

دورسی تلاش کرد تا با تعهد به عدم تمرکز در شبکه های اجتماعی، به نظرات لومر بپردازد و به پروژه غیر متمرکز BlueSky در آینده اشاره کرد. طبق گفته دورسی، BlueSky یک تیم متشکل از پنج طراح است که یک استاندارد غیرمتمرکز و متن باز را برای رسانه های اجتماعی ایجاد می‌کند. اگرچه در سال ۲۰۱۹ دورسی گفت که این سیستم برای “سال‌های زیادی” آماده نخواهد بود، اما دورسی تعهد خود را برای دستیابی به آن دو برابر کرد.

دورسی گفت:

“می‌دانم که به من اعتقادی نداری، می‌دانم که من را دروغگو می‌خوانی. من قصد دارم آن را به شما ثابت کنم. بعداً می‌توانیم مکالمه دیگری داشته باشیم.”

به گفته دورسی، بخشی از تحقق یک جهان غیرمتمرکز ایجاد زیرساخت های غیرکاستدی است. به همین دلیل او علاقه خود را از تاسیس Square برای ساخت کیف پول سخت افزاری غیر کاستدی اعلام کرد. به گفته وی، هدف این بوده است كه از صنعت در مورد این طرح بازخورد بگیریم.

وی گفت:

“ما نمی‌خواهیم با کیف پول های سخت افزاری موجود رقابت كنیم، فقط می‌خواهیم آن را به سطح بعدی برسانیم و به صد میلیون نفر دیگر برسیم كه راه حل های غیر کاستدی دارند.”

در ادامه جک دورسی اضافه کرد:

“بیت کوین قطعا همه چیز را تغییر می‌دهد. فکر نمی‌کنم چیزی مهم‌تر از آن در زندگی من وجود داشته باشد تا رویش کار کنم. قصد دارم باقی عمر خود را به افزایش دسترسی بیت کوین برای همه صرف کنم. اگر در Square و توییتر نبودم، بر روی بیت کوین کار می‌کردم و اگر بیت کوین نسبت به این دو شرکت کمک بیشتری لازم داشت، آن‌ها را ترک می‌کردم تا به بیت کوین بپیوندم.”

وی همچنین در مورد سایر ارزهای دیجیتال گفته است: “سایر کوین‌ها برایم اهمیتی ندارند.”

میانگین امتیازات ۱ / ۵٫ تعداد رای: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *