اخبار ارز دیجیتال

جک دورسی اولین توییت خود را از طریقِ توکن NFT به حراج گذاشت

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل توییتر در تاریخِ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، با افتخار اولین توییت در شبکه اجتماعی خود را از طریقِ یک توکن NFT به حراج گذاشت.

توکن NFT : یا توکن غیرمثلی یک دارایی دیجیتال کمیاب است که مانند رمز ارزها، در بلاک چین ذخیره و جا به جا می‌شود، به بیان ساده تر ممکن است دو توکن مشابه به نظر برسند، اما هرکدام دارای اطلاعات خاص خود هستند که معاوضه و تبادل آن را غیرممکن می‌سازد.

قیمت پیشنهادی این توییت به شش رقم نزدیک شد و به ۲۶۷۰۰۰ دلار رسید. اولین متنی که که دورسی در ۲۱ مارس ۲۰۰۶ (۱ فروردین ۱۳۸۵) نوشت و در حال حاضر در حال فروش آن در وبسایت ولیوبلز (Valuables) است، این بود:

“در حال ساخت حساب کاربری توییتر خود هستم.”

کاربران می‌توانند پیشنهاد‌های خود را با اتر، توکن بومی بلاک چین اتریوم ارائه دهند.

بیشترین قیمت پیشنهادی ۸۸۸۸۸/۸۸ دلار اتریوم بود. طبق وبسایت Valuables: حراج این توییت تا زمانی که دورسی قیمت پیشنهادی را بپذیرد، ادامه دارد.

توییتی که قصد خرید آن را دارند، یک گواهی دیجیتالی مهم و قابل توجه است؛ زیرا از سوی سازنده امضا و تأیید شده است.

این اولین بار است که دورسی نسبت به شبکه اتریوم علاقه نشان می‌دهد. برخی معتقدند توسعه توکن های قابل تعویض و تصمیم اخیر (۱۴ اسفند ۱۳۹۹) اسکوئر شرکت خدمات مالی آمریکایی (Square) برای خریداری پلتفرم پخش موسیقی تیدال (Tidal) با یکدیگر مرتبط است.

محبوبیت توکن NFT در حال افزایش است. حجم معاملات سه بازار برتر NBA Top Shot ،OpenSea و Beeple که از توکن NFT استفاده می‌کنند، در فوریه به ۳۴۲ میلیون دلار رسید. با حمایت جک دورسی محبوبیت این توکن‌ها افزایش می‌یابد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *