اخبار ارز دیجیتال

راه اندازی استیبل کوین بانک ژاپن

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بر اساس گزارش رویترز در ۱۶ مارس، هاروهیکو کورودا (Haruhiko Kuroda)، رئیس بانک ژاپن (BOJ) گفت: برنامه های مبنی برراه اندازی استیبل کوین بانک ژاپن (CBDC) در جریان است و مرحله ی آزمایشی آن در بهار سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

مدتهاست که ژاپن در حال برنامه ریزی برای تست ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است و به نظر می‌رسد که کشور آماده است تا پروژه CBDC خود را آغاز کند.

رئیس بانک ژاپن اظهار داشت: اکنون همه چی آماده شده است تا ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در بهار راه اندازی کند.

سایر بانک‌های مرکزی و راه اندازی ارز دیجیتال آنها

موفقیت ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۰۹ تا به حال، همراه با خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهند، باعث ترغیب سایر بانک های مرکزی شد تا آنها نیز از رمز ارز‌ها به عنوان یک گزینه پرداخت در سیستم‌های خود استفاده کنند.

طبق گزارش بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS)، در حال حاضر ۸۰ درصد از بانک های مرکزی در سراسر جهان، استیبل کوین بانک مرکزی یا CBDC را مورد بررسی قرار دادند و تعداد زیادی از آنها در حال راه‌ اندازی مرحله آزمایشی هستند.

با این که دولت چین معامله رمز ارز‌ها را در مناطق خودغیرقانونی اعلام کرده بود، اما رئیس جمهور شی جین پینگ ( Xi Jinping ) توسعه CBDC را بسیار جدی گرفته است؛ زیرا هدف آن این است که کشور را ازنظر ارز‌های دیجیتال به یک قدرت جهانی تبدیل کند.

در اوایل نوامبر سال ۲۰۲۰، یی گانگ ( Yi Gang)، رئیس بانک مردم چین (PBoC) گفت: یوان دیجیتال، پرداخت چهار میلیون یوان به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را با موفقیت پردازش کرده است.

همچنین در فوریه ۲۰۲۱، گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد یک کیف پول سخت افزاری برای پس انداز دیجیتال یوان از سوی بانک پس انداز پستی چین (PSBC) ارائه شد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *