اخبار ارز دیجیتال

جی پی مورگان: عملکرد اتریوم از بیت کوین بهتر خواهد بود

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

جی چی مورگان، بزرگترین بانک آمریکا، در گزارش اخیر خود دلایل برتری اتریوم نسبت به بیت کوین را اعلام کرد. البته این بانک معتقد است که هر دو دارایی ارزش بالایی دارند، اما اتریوم می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت.

نیکلاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر جی پی مورگان، خاطرنشان می کند که دومین ارز دیجیتال برتر بازار در خط مقدم امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) قرار دارد.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط DeFiPulse، کل ارزش قفل شده در پروژه های DeFi مبتنی بر اتریوم اکنون به ۱۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

همراه با توکن های غیرمثلی (NFT) و استیبل کوین‌ها، اتر نسبت به رقیب بزرگ و قدمی خود یعنی بیت کوین بیشتر استفاده می‌شود.

پانیگیرتزوگلو اعلام کرد: بیت کوین به عنوان یک دارایی در برابر تورم عمل می‌کند و در یک سیستم با ریسک بالا افزایش یافت. با این حال، اکنون که بانک‌های مرکزی شروع به کاهش حمایت‌های عظیم خود کرده‌اند، ممکن است بیت کوین همراه با طلا به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه آسیب ببیند:

افزایش بازده اوراق قرضه و عادی‌سازی سیاست‌های پولی، فشار نزولی بر بیت‌کوین به‌عنوان شکلی از طلای دیجیتال وارد می‌کند، همان‌طور که بازده واقعی فشار نزولی بر طلای سنتی وارد کرده است.

به گفته پانیگیرتزوگلو، اتریوم به دلیل انتقال به الگوریتم اثبات سهام (PoS) کمتر در معرض نگرانی‌های زیست محیطی است.

مطلب مرتبط: مقایسه ی اثبات کار و اثبات سهام

جی پی مورگان اعلام کرد: بیت کوین می‌تواند به ۱۴۶ هزار دلار برسد

همچنین بانک جی پی مورگان اعلام کرده که بیت کوین می‌تواند به ۱۴۶ هزار دلار برسد. تحلیلگران این بانک پیش‌بینی کرده‌اند که بیت‌کوین می‌تواند تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۴۶ هزار دلار برسد یا در صورت نوسانات به ۳۰ هزار دلار سقوط کند.

جی پی مورگان، یکی از بانک های پیشرو در آمریکا، پیش بینی خود را تکرار کرده است که ارزش بیت کوین همچنان می‌تواند از مرز ۱۰۰ هزار دلار عبور کند و سال را با قیمت ۱۴۶ هزار دلار به پایان برساند. البته اعلام کرد در صورت نوسان و شروع روند نزولی می‌تواند تا ۳۰ هزار دلار کاهش یابد. تحلیلگران این بانک به رهبری نیکولاس پانیگیرتزوگلو در یادداشتی توضیح دادند که در صورت کاهش زیاد در نوسانات قیمت دارایی، هدف قیمت بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار یا بالاتر خواهد بود.

به نظر می‌رسد هدف بیت کوین در پایان سال ۱۰۰ هزار دلار و یا بیش از آن باشد. در صورت نوسانات شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

به گفته تحلیلگر این بانک، بیت کوین تنها در صورتی می‌تواند به هدف خود یعنی عبور از ۱۰۰ هزار دلار دست یابد که نوسانات آن به شدت کاهش یابد تا به سرمایه گذاران ریسک گریز اجازه دهد که آن را به سبد سهام خود اضافه کنند و سقوط قیمت در می را به عنوان یکی از دلایل ذکر کردند. سرمایه گذاران نهادی در حصار دارایی باقی مانده اند.

قابل ذکر است، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار چندین بار پیش بینی کرده اند که ارزش بیت کوین تا قبل از پایان سال به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد و دلیل آن افزایش تورم است که درآمریکا به بالاترین حد ۱۳ سال گذشته رسیده است. این ترس منجر به هجوم بسیاری از سرمایه گذاران نهادی شده است که به طور فعال به دنبال ابزاری برای محافظت در برابر افزایش تورم بوده‌اند.

در حالی که انتخاب این سرمایه گذاران در گذشته طلا بوده است، ظهور ارزهای دیجیتال در فضای سرمایه گذاری می‌تواند منجر به “تراکم طلا به عنوان یک ارز “جایگزین” شود و در نتیجه فضا را برای رشد بیت کوین در بلندمدت فراهم کند.

با این حال، بانک هشدار داد که اگر ماهیت نوسان دارایی دوباره شروع شود، می‌توانیم شاهد سقوط مجدد ارزش دارایی به حدود ۳۰ هزار دلار باشیم، همانطور که در اوایل سال ۲۰۲۱ مشاهده شد، اما آنها ادامه دادند که «شکی وجود ندارد که ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال به طور گسترده‌تر به عنوان یک ذخیره ارزش جدید هستند و در نتیجه روند صعودی چند ساله دارند.

افزایش قیمت بیت کوین در نتیجه منجر به رشد قیمت اتریوم خواهد شد. این دو رمز ارز در کنار هم افزایش و کاهش می‌یابند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

2 دیدگاه

    1. سلام وقت بخیر
      ممنون از فیدبکی که دادید عموما اخبار از منبع مشترک خارجی منتشر می شوند.
      از این به بعد منابع اخبارها اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *