آموزش کیف پول ارز دیجیتال

گم کردن کلید خصوصی کیف پول

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

از بین رفتن یا گم کردن کلید خصوصی کیف پول باعث از بین رفتن رمز ارزهای میلیونی شده است اما فن‌آوری جدید به طرفداران کمک می‌کند تا کیف پول ها را بدون آسیب رساندن به امنیت بازیابی کنند.

سرانجام در دنیای فیات، از دست دادن پول کمی سخت تر است. موسسات متمرکز برای این منظور است که می‌توانید نام کاربری و رمزهای عبور را به راحتی بازیابی کنید. پاسخ به تعدادی از سوالات امنیتی و یا شناسه خود را برای دسترسی مجدد نشان دهید. کمک حتی زمانی که صدها دلار شما در آتش بسوزد، در دسترس است. تشکر از قسمت تخصصی که بخشی از آنها را دوباره جمع آوری می‌کنند و آن ها را با نکات طلایی مبادله می‌کنند.

متأسفانه، این یکی از موانعی است که در صنعت رمزنگاری برای غلبه بر آن در تلاش است و در برخی موارد عواقب آن بسیار پرهزینه بوده است.

مالکیت ارز دیجیتال توسط شخصی تعیین می‌شود که کلید خصوصی این دارایی ها را در اختیار داشته باشد. به همین دلیل، آنها بسیار مهمتر از کلمه عبور هستند. ذخیره ی این کدها بر روی فضای ابری می‌شود، می‌تواند فاجعه بار باشد. در حالی که نگه داشتن کدها برروی تلفن اگر دستگاه شما گم شود، دزیده شود یا خراب شود می‌تواند به شما زیان وارد کند. طرفداران رمزنگاری چند توصیه از متخصصان را با زیرکی و ضبط آن ها بصورت آفلاین با استفاده از چسباندن USB یا یک قطعه کاغذ به روش قدیمی قرار دادند. تنها فراموش نکنید که آن ها را کجا می‌گذارید و یا بدون این که بدانید آنها مهم هستند، آنها را دور بریزید.

داستان های بسیار بدی برای از دست دادن کلید خصوصی وجود دارد. حال نگاه کنید که Welshman کیف پول سخت افزاری خود را بیرون انداخت درحالی که در آن ۷٫۵۰۰ بیت کوین نگهداری می‌شد. فراموش نکنید داستان یک شخص استرالیایی که بخاطر ترس از همسرش، پس از ساخت یک کارت USB که هزاران بیت کوین (BTC) در آن ذخیره بود به همراه تمام آرزوهایش برای ثروتمند شدن را به بیرون پرتاب کرد.

در بیشتر مواقع، نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید اگر کلید خصوصی را گم کنید. شاید تعجبی نداشته باشد که سال گذشته، یک شرکت پزشکی قانونی دیجیتالی تخمین زد که حدود ۴ میلیون بیت کوین از دست رفته است. این ممکن است برای کسانی که ثروتشان قبلاً از دست داده اند، کمی دیرباشد. فن‌آوری جدید که برای بازیابی کلیدهای خصوصی طراحی شده، کم کم وارد عرصه می‌شوند.( که امیدواریم با هیپنوتیزم هم امنیت آن حفظ شود).

حفظ کلید خصوصی کیف پول بیت کوین

برخی از پلتفرم های زنجیره بلوک معتقدند “اثبات دانش صفر“، یک مفهوم نسبتاً جدید در دنیای رمزنگاری که در دهه ۱۹۸۰ ظهور کرد و می تواند نگرش را به کلیدهای خصوصی تبدیل کند، و بازیابی آنها را بدون ایجاد خطر در امنیت امکان پذیر می‌کند.

این مفهوم را می توان اینگونه توضیح داد: اینکه بتوانید به کسی ثابت کنید که شما چیزی می‌دانید بدون اینکه واقعاً آنچه که می دانید را فاش کنید.

یک مثال معروف” دو توپ و دوست کور رنگ” وجود دارد. فرض کنید که شما یک توپ سبز و یک توپ قرمز دارید و دوست شما نمی‌تواند تفاوت آن دو را به شما بگوید. با این حال، شما می‌خواهید که ثابت کنید رنگ آن ها متفاوت است.

رقیب و دوست کور رنگ شما توپ ها را پشت سرخود قرار می‌دهد، یکی از آنها را به شما نشان می‌دهد و سپس دوباره توپ ها را پشت سر خود قرار می‌دهد، یکی از توپ ها را بیرون می‌آورد و از شما می‌پرسد: آیا من توپ ها را عوض کردم؟

با توجه به تفاوت رنگ ها، برای شما ساده و آسان است که بگویید آیا توپ ها را عوض کرده یا خیر ولی برای او غیرممکن است که پاسخ این سوال را بدهد. تکرار این عمل باعث می‌شود تا دوست شما تفاوت رنگ ها را بهتر متوجه شود، زیرا شما همیشه درست جواب می‌دهید. نکته ی مهم این است که شما هرگز این که کدام توپ قرمز یا سبز است را فاش نمی‌کنید.

SovereignWallet با استفاده از رمزگذاری دانش صفر، کاربران خود را قادر می‌سازد تا با بارگیری برنامه در تلفن هوشمند دیگر، در صورتی که دستگاهی که معمولاً از آن استفاده می‌کنند از بین رفته یا خراب شده باشد، کلیدهای خصوصی خود را بازیابی کنند. این امکان پذیر است زیرا کلید با رمز و پین آنها رمزگذاری شده است و به روش امنیتی در سرور شبکه ذخیره می‌شود. به عنوان راه حلی دیگر، آنها همچنین گزینه ی بازیابی کلید خصوصی بوسیله ی کلمات رمزی که هنگام ایجاد کدها انتخاب شده اند را دارند.

این پلتفرم امکان انتقال رمزنگاری در قالب پیام رسان را فراهم می‌کند و هدف آن ایجاد یک محیط شاد بین امنیت بانکی و کارآیی است و معتقد است فن‌آوری بلاک چین می‌تواند به کاهش هزینه های حواله کمک کند، جایی که کارگران خارجی پول را به خارج از مرزها یرای خانواده های خود، می‌فرستند.

محافظت از دارایی های دیجیتالی

البته نگرانی دارندگان ارزهای دیجیتال این است که هر مکانیسمی قادر به بازیابی کلید خصوصی باشد. هرچند که خوشایند باشد اما این کار می‌تواند وجوه آنها را در معرض خطر سرقت توسط سارقین باشد. به همین دلیل است که دانش صفر برای چنین اقداماتی بسیار مهم است.

برگردیم به مثال دوست کور رنگ، تصور کنید که توپ قرمز و سبز نشان دهنده رمزهای عبور است، و شما تنها کسی هستید که می‌توانید رنگ آنها را ببینید. این بدان معناست که کلاهبردار هم همانند رفتار شما در مثال برای متقاعد کردن، ممکن است در طول آزمایش جابجایی بارها مرتکب اشتباه شود و در متقاعد کردن آن ها شکست بخورد زیرا آنها این مسئله را نمی‌دانند.

SovereignWallet همچنین از امنیت ماشین یادگیری در زیرساخت های خود استفاده می‌کند، فن‌آوری که توسط افرادی مانند Palantir، غول فن‌آوری “سیلیکون ولی” که توسط Peter Thiel تأسیس شده است، نیز به آن اعتماد می‌کنند.

کیف پول ارز دیجیتال به جای اینکه فقط به نام کاربری و رمز ورود متکی باشد، الگوی استفاده کاربر را رصد می‌کند و هر زمان ناهنجاری وجود داشته باشد، واکنش نشان می‌دهد. هر زمان که کاربر در دستگاه جدیدی وارد سیستم می‌شود، تأیید احراز هویت لازم است و زمانی که تأیید احراز هویت در یک دستگاه جدید، دوباره انجام شد و این تأیید با موفقیت صورت گرفت، کاربر از دستگاه تلفن هوشمند قبلی بطور خودکار خارج می‌شود. SovereignWallet می‌گوید که تلاش می‌کند “از طریق طیف وسیعی از ویژگی های دیگر” از جمله فن‌آوری استفاده از برنامه در برنامه های شبیه ساز مبتنی بر رایانه شخصی به جای استفاده از یک تلفن هوشمند واقعی، “یک برنامه هوشمند باشد که می‌تواند به راحتی فکر کند و قابل فریب نباشد.”

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *