تحلیل فاندامنتالتحلیل قیمت

چه آزمایشی پیش روی آینده بازار رمز ارزها است؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۱
(۲)

آخر هفته گذشته (۲۸ خرداد ۱۴۰۰)، سرمایه گذاران خرده فروشی در حال فروش ارز‌های دیجیتال بودند و سرمایه گذاران بزرگ و موسسات در ابتدای این هفته نظر خود را درباره آینده بازار رمز ارزها اعلام کردند. ابتدای هفته برای بازار رمز ارزها بسیار بد بوده است؛ زیرا تمام کوین‌ها اکنون در “منطقه قرمز” قرار دارند. این بازی طناب کشی بین گاوها و خرس‌ها (خریداران و فروشندگان) با شکست ماکسیمالیست‌ها به پایان رسید و تا لحظه نوشتن این خبر، قیمت بیت کوین بیش از ۷٪ کاهش یافت و به سطح ۳۲ هزار دلاری رسید.

پذیرفته شدن بیت کوین در السالوادور به عنوان پول رسمی، اظهارات ایلان ماسک (Elon Musk) در مورد از سرگیری پذیرش بیت کوین برای خرید تسلا و تمایل میکرواستراتژی (MicroStrategy) برای خرید بیشتر بیت کوین، پتانسیل خوبی برای رشد دوباره بیت کوین ایجاد کرد. با وجود این سیگنال‌های مثبت و انتظار رشد بیت کوین تا بالای سطح ۴۲ هزار دلاری، فشار فروش مداوم مانع از وقوع آن شد.

در حال حاضر سرمایه گذاران بلند مدت، سایر فعالان بازار را متقاعد می‌کنند که بیت کوین می‌تواند در چرخه فعلی حداکثر پتانسیل رشد خود را داشته باشد.

سقوط بیت کوین چه تاثیری در آینده بازار رمز ارزها دارد؟

شکستن حمایت ۳۰ هزار دلاری در این زمان می‌تواند برای بیت کوین یک شوک کشنده باشد؛ زیرا در این صورت با تغییر قیمت گسترده‌ای روبرو خواهیم شد. با این حال، بازار همیشه الگوها را تکرار نمی‌کند و به سرمایه گذارها این فرصت را نمی‌دهد که به طور پیش بینی شده وارد بازار و از آن خارج شوند. روند سال‌های اخیر نشان داده است که احساسات نزولی اغلب در زمان قیمت‌های بالا به سراغ بازار می‌آیند. به دلیل وجود سیگنال‌های مثبت جدید، همیشه امکان تغییر سریع وجود دارد.

اگر بیت کوین به سقوط ادامه دهد، بازار آتی همچنان به لیکویید کردن پوزیشن‌های لانگ ادامه می‌دهد و قیمت در نهایت به حدود ۲۰ هزار دلار می‌رسد، پس بسیاری از سرمایه گذارانی که منتظر این فرصت خرید بودند، ممکن است وارد بازار شوند و این موج رشد می‌تواند تمام احساسات نزولی را جبران کند. ایجاد هیجان در میان سرمایه گذاران باعث سرعت بخشیدن به بازگشت بازار می‌شود.

تعداد زیادی از این سرمایه گذاران وجود دارند که به یک نیروی محرک تبدیل شده اند. و اگر شما منتظر خرید در قیمت پایین هستید، احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری از سرمایه گذاران دیگر منتظر همین موضوع باشند و تنها سوال این است که چه کسی برای خرید سریعتر عجله خواهد کرد و بازار را از تشکیل یک سقوط واقعی باز می‌دارد. به همین دلیل بازار با اجرای سناریوهای جدیدی که هنوز جریان اصلی نیستند، حتی از پیچیده ترین احتمالات نیز پیشی خواهد گرفت.

زمانی که دیگران حریص هستند، بترس و زمانی که دیگران می‌ترسند، حریص باش

وارن بافت:

“زمانی که دیگران حریص هستند، بترس و زمانی که دیگران می‌ترسند، حریص باش.”

این جمله‌ی معروف وارن بافت (Warren Buffett) به عنوان یک سرمایه گذار، شرایط فعلی بازار رمز ارزها را توصیف می‌کند و خرید را اجباری می‌داند. اما سطح ترس در بازار به قدری زیاد است که هر لحظه می‌تواند فروش گسترده‌ای در سطح جهانی را آغاز شود.

هیچکس قصد ندارد دارایی خود را به سرعت بفروشد اما خرید نیز نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. بنابراین در این مورد، بازار رمز ارزها می‌تواند پیشروی یک اصلاح گسترده در بازار سنتی نیز باشد.

میانگین امتیازات ۱ / ۵٫ تعداد رای: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *