اخبار ارز دیجیتال

۳ ایمیل دیده نشده ساتوشی ناکاموتو

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

اخیراً ۳ ایمیل دیده نشده ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، سرمایه گذار بیت کوین، منتشر شد. این ایمیل مکاتبه بین ساتوشی و هال فینی (Hal Finney)، توسعه دهنده بیت کوین، است. ارتباطات بین ناکاموتو و فینی از نوامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹، یعنی همان ماه که بیت کوین راه اندازی شد، شروع می‌شود.

در تاریخ ۲۷ نوامبر، سه ایمیل که قبلاً هرگز مشاهده نشده بودند، در سرمقاله ای که توسط مایکل کاپلیکوف استاد دانشگاه پیش نوشته شده بود، به اطلاع عموم رسید. به گفته کاپلیکوف، ایمیل ها توسط ناتانیل پوپر، نویسنده نیویورک تایمز منتشر شده است. روزنامه نگار NYT همچنین کتاب “طلای دیجیتال” را نوشته است. همسر هال فینی، فران فینی، ایمیل ها را به پوپر داد. کاپلیکوف پس از تأیید قانونی بودن ایمیل ها، ایمیل ها را در کنار سرمقاله خود منتشر کرد که از رایانه قدیمی هال فینی نشات گرفته است.

هال فینی
هال فینی در اولین روزهای بیت کوین یک توسعه دهنده شناخته شده بود و اولین معامله بیت کوین را از Satoshi دریافت کرد. فینی در ۲۸ آگوست ۲۰۱۴، در نتیجه عوارض ناشی از بیماری ALS درگذشت.

اولین ایمیل برای تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۰۸ است، که نوزده روز پس از انتشار وایت پیپر خالق اسرارآمیز بیت کوین بود. کاپلیکوف، که در حال مطالعه داستان مبدا بیت کوین است، گفت که قبل از ایمیل، ناکاموتو نسخه اولیه پایگاه کد بیت کوین را با چند نفر از جمله هال فینی به اشتراک گذاشت. داستان منشا اولیه ی بیت کوین توسط ری دیلینگر و جیمز آ کاملاً شناخته است. در این ایمیل، فینی از Satoshi در مورد تعداد گره ها و مقیاس گذاری شبکه بیت کوین سوال کرده است.

فینی به ناکاموتو نوشت: “برخی از بحث ها و نگرانی ها در مورد عملکرد ممکن است مربوط به اندازه نهایی شبکه همتا به همتا باشد.” فکر می‌کنید اندازه ی نهایی شبکه ی همتا به همتا چقد گسترده تر شود؟ ده ها گره یا هزاران گره؟ یا حتی میلیون ها گره؟ فکر می کنید برای مشتریان این مقیاس می‌تواند در تقریباً ۱۰۰٪ معاملات مالی دنیا قابل استفاده باشد؟ یا آیا فکر می‌کنید که بیشتر برای برخی از زیرمجموعه های “اصلی” معاملات که دارای شرایط خاصی هستند، با سایر معاملات با استفاده از یک سیستم پرداخت متفاوت که ممکن است مبتنی بر بیت کوین باشد، استفاده می‌شود؟”

محقق دانشگاه Pace همچنین تأکید کرد که بلافاصله پس از این ایمیل خاص، خالق بیت کوین اجازه داد که فینی دسترسی به مخزن Sourceforge را داشته باشد. سپس ساتوشی نامه دیگری در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۰۹، اندکی پس از راه اندازی شبکه، ناکاموتو به هال نوشت: ” نسخه بیت کوین v0.1 با EXE و سورس کد کامل در Sourceforge وجود دارد.” همچنین توضیح داد که یادداشت های انتشار و تصاویر نیز در پورتال وب bitcoin.org بارگذاری شده اند. روز بعد، فینی به ایمیل انتشار ناکاموتو پاسخ داد.

فینی در روز ۹ ژانویه گفت: “سلام ساتوشی، از این اطلاعات بسیار متشکرم.” من مشتاقانه منتظر یادگیری بیشتر در مورد کد هستم. “

روز بعد، هال فینی وارد توییتر شد و به طرفداران خود گفت که “بیت کوین را اجرا می‌کند”. به نظر می‌رسد فینی بعد از مکاتبه اخیرش با ناکاموتو فرصتی پیدا کرده تا به این کد نگاه کند. علاوه بر سه ایمیل منتشر نشده، کاپلیکوف همچنین در مورد مکاتبات ایمیلی بین فینی و ناکاموتو که در سال ۲۰۱۴ به وال استریت ژورنال داده شده بود هم صحبت کرد.

دلیل این امر این است که کاپلیکوف در مورد اختلافات با زمان سنجی ایمیل ها بحث می‌کند. کاپلیکوف تأکید می‌کند که ایمیل های ژانویه ۲۰۰۹ تقریباً هشت ساعت از زمان گرینویچ (GMT) جلوتر است. همین اواخر، تحقیقات جدید Doncho Karaivanov، نویسنده Chalet Bulletin، سعی کرده است با استفاده از تمام فعالیت های او و پراکندگی نمودارهای برچسب زمان، موقعیت خانه Satoshi را مشخص کند.

Karaivanov طبق مطالعات، فرض می‌کند که Satoshi Nakamoto هنگام ایجاد پروژه Bitcoin در لندن (GMT) زندگی می‌کرده است. با این حال، تحقیقات انجام شده در گذشته نشان می‌دهد که ناکاموتو همچنین ممکن است در کالیفرنیا در ساحل غربی اقامت داشته باشد و برخی اظهار داشتند که وی در قسمت شرقی ایالات متحده زندگی می‌کرده است. علاوه بر این، در برخی از مطالعات نیز فرض بر این است که ساتوشی ناکاموتو قبل از ترک پروژه بسیاری از “all-nighters” را به سمت خود جذب کرد و کار خود را شلوغ کرده است.

فینی در ۲۸ آگوست ۲۰۱۴، پس از رنج بردن از عوارض بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، درگذشت. طرفداران بیت کوین و طرفداران ارز دیجیتال در همه جا به یاد فینی هستند، زیرا او یک بار گفت که کامپیوتر می‌تواند به آزادی افراد کمک کند.

فینی قبل از مرگ توضیح داد: “اینده ی بیت کوین و ارزهای دیجیتال از ابتدا برای من خیلی واضح به نظر می‌رسید.” “در اینجا ما با مشکل از دست دادن حریم خصوصی، روند کند کامپیوتری شدن و پایگاه داده های عظیم و تمرکز بیشتر، روبرو هستیم – ولی دیوید چائوم داستان کاملاً متفاوتی را ارائه می‌دهد، مسیری که قدرت را بیشتر به دست افراد می‌دهد تا دولت ها و شرکت ها. از رایانه می‌توان به جای کنترل افراد، به عنوان ابزاری برای آزادی و محافظت از مردم استفاده کرد.”

اایمیل دیده نشده ساتوشی ناکاموتو اطلاعات جدیدی در مورد روابط اولیه‌ی ناکاموتو و فینی ارائه می‌دهند. ایمیل‌ها و پست‌های فینی در ۱۰ ژانویه در توییتر علاقه‌ی فینیبه پروژه‌ی بیت کوین را نشان می‌دهد، همچنین فینی زمان زیادی از وقت را صرق بررسی بیت کوین کرده است. ایمیل‌ها تاحدی هویت مخفی و محل اقامت ساتوشی ناکاموتو را در دوره ایجاد بیت کوین مشخص می‌کند، اما چیزی را ثابت نمی‌کند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *