آموزش آلت کوین ها

ارز دیجیتال کاوا (Kava) چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۵
(۲۵۴)

ارز دیجیتال کاوا (Kava) اخیراً علاقه زیادی به DeFi پیدا کرده است. برخی از افراد تصور می‌کنند که کاوا می‌تواند صنعت کریپتو را متحول کند.

ارز دیجیتال کاوا اولین پلتفرم اختصاصی DeFi در جهان است که وام‌های وثیقه‌ای با استیبل کوین را به کاربران رمز ارز‌های برجسته مانند بیت کوین، ریپل، بایننس کوین، اتم و غیره را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به عنوان وثیقه از استیبل کوین کاوا (USDX) استفاده کنند. هسته‌ی اصلی کاوا از موتور tendermint و قدرت گرفته از کازمس (Cosmos) است. همچنین کاوا با موفقیت در عرضه اولیه سال ۲۰۱۹ بایننس وارد بازار شد.

آیا واقعا کاوا به همه‌ی این موارد دست یافته است؟

در این مقاله همه‌ی پرسش‌ها و موارد مربوط به ارز دیجیتال کاوا را بررسی می‌کنیم.

 

ارز دیجیتال کاوا چیست؟

پلتفرم کاوا در دنیای رمز ارز، دیفای نامیده می‌شود و به منظور ارائه وام‌های وثیقه‌دار مبتنی بر ارز‌های دیجیتال مختلف طراحی شده است.

کاوا یک پلتفرم برون زنجیره‌ای است که خدماتی مشابه با Maker DAO ارائه می‌دهد، اما Maker از اتر (ETH) و در نهایت توکن ERC-20 پشتیبانی می‌کند و کاوا وام‌های وثیقه‌ای با استفاده از رمز ارز‌های مختلف را امکانپذیر می‌کند.

این پلتفرم در حال حاضر از بسیاری از رمز ارز‌های برجسته مانند ATOM (Cosmos) و ریپل (Ripple) و صندوق‌های تامینی مانند Arrington Capital پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال کاوا برای ارائه خدمات خود از استیبل کوین USDX و از یک توکن استیک شده (KAVA) برای رأی دادن و حاکمیت استفاده می‌کند.

کاوا با استفاده از Interledger برای ادغام شبکه‌های متنوع بلاک چین، به کاربران جدید امکان دسترسی به این گروه از شبکه‌های متنوع را می‌دهد. به وسیله کاوا، یک کاربر کیف پول می‌تواند پرداخت‌های برون زنجیره‌ای ارسال کند و مبادله دارایی بدون نقص را در داخل کیف پول انجام دهد.

چرا از پلتفرم کاوا برای وام دهی استفاده کنیم؟

وثیقه: با استفاده از سیستم شناسایی (CDP) چند وجهی کاوا، می‌توانید دارایی مورد نظر را رایگان به عنوان وثیقه بگیرید.

لوریج: با استفاده از سیستم شناسایی غیرمتمرکز (CDP)، مدت زمان وام را طولانی کنید.

ثبات: با استفاده از استیبل کوین، یک پوزیشن ایجاد می‌کنید.

علاوه بر این، صرافی‌ها همچنین می‌توانند از راه حل کاوا استفاده کنند تا به کاربران اجازه دهند کنترل دارایی‌های بلاک چین خود را در حالی که مستقیماً با دفتر سفارش صرافی معامله می‌کنند، حفظ کنند.

این برنامه در حال حاضر به کاوا معروف است. برنامه مبادله ارز دیجیتال کاوا به نام Switch امکان مبادله فوری رمز ارز‌ها حتی ارز‌ها در بلاک چین‌های مختلف را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال کاوا در حال توسعه یک استیبل کوین با پشتیبانی ریپل است که برای تأمین پوزیشن وام‌های وثیقه دار (CDP) ارائه شده از سوی کاوا استفاده خواهد شد. مانند Maker، پلتفرم کاوا به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در CDP قفل کرده و در ازای آن استیبل کوین USDX دریافت کنند.

علاوه بر این، بلاک چین الگوریتم اثبات سهام کاوا اخیراً شبکه اصلی خود را راه اندازی کرده است. انتظار می‌رود این بلاک چین شامل بسیاری از ارزهای دیجیتال مبتنی بر Cosmos باشد و هدف آن بهبود خدمات DeFi در دسترس کاربران است.

کاوا از نزدیک با Cosmos مرتبط است؛ زیرا از موتور اجماع Tendermint یا همان Cosmos استفاده می‌کند.

 

پشتیبانی کاوا از رمز ارز‌های بیشتر

اولین مانعی که کاوا بر آن غلبه کرده، گسترش Cosmos DeFi به ریپل است، همچنین پیشرفت‌هایی در زمینه پشتیبانی از بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال داشته است.

این پیشرفت به شکل برنامه Switch مبتنی بر Interledger است و به کاربران امکان می‌دهد رمز ارز را از بلاک چین‌های مختلف به طور یکپارچه و تقریباً فوری مبادله کنند.

البته، کاوا در شباهت خود به MakerDAO با استیبل کوین دای (Dai) خود و استفاده از پوزیشن‌های وام وثیقه دار برای ایجاد ثبات، حاكمیت و لوریج‌های ناشی از تعدادی از منابع وثیقه، قابل شناسایی است.

ویژگی پلتفرم کاوا عبارتند از:

۱٫ واقعی:

  • مبنی بر موتور اجماع Tendermint
  • استفاده از الگوریتم اثبات سهام (POS)

۲٫ قابل تبادل:

  • پلتفرم چند دارایی کاوا به گونه ای ساخته شده تا به شما امکان استفاده از دارایی‌های مورد نظرتان را بدهد.

کاوا در Cosmos به عنوان یک بلاک چین اثبات سهام ساخته شده است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های استیک شده را به اشتراک بگذارند و به عنوان اعتبارسنج در شبکه شرکت کنند و حاکمیت شبکه را فراهم کنند.

پروژه كاوا قبلاً عنوان كرده بود كه یكی از اهداف اصلی آنها تأمین مزایای DeFi به دارایی‌هایی است كه دسترسی به DeFi را نداشتند.

ارز دیجیتال کاوا قصد دارد قابلیت‌های DeFi را از طریق لوریج غیرمتمرکز و معاملات تأمینی (hedging) گسترش دهد. برای تحقق بخشیدن به این چشم انداز، آنها از استیبل کوین USDX به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌کنند که با دارایی‌های مختلف قابل پشتیبانی است.

چارچوب چند زنجیره‌ای مورد استفاده کاوا به کاربران امکان دسترسی به نقدینگی از طریق تعداد زیادی دارایی پشتیبان را می‌دهد. پلتفرم کاوا دارای یک رابط محبوب است که دسترسی به DeFi را برای تعدادی از دارایی‌های مختلف بسیار بی اهمیت می‌کند. تنها نگرانی در میان کاربران سهولت در مقابل امنیت است.

تقاضای نقدینگی: استفاده از استخر‌های نقدینگی غیرمتمرکز بر روی شبکه Interledger که از تراکنش‌ها و دفتر سفارش برون زنجیره‌ای، پشتیبانی می‌کند.

تراکنش‌های برون زنجیره‌ای: بلاک چین، کیف پول یا صرافی خود را با Interledger ادغام کنید تا کاربران بتوانند معاملات برون زنجیره‌ای یکپارچه انجام دهند.

درست مانند اکثر استیبل کوین‌ها، موفقیت کاوا به توانایی آن در حفظ غیرمتمرکزسازی به وسیله‌ی مجموعه‌ای از اعتبارسنج‌ها و توانایی جذب نقدینگی برای حفظ تقاضای USDX بستگی دارد.

 

عملکرد پلتفرم CDP چگونه است؟

محصول اصلی ارز دیجیتال کاوا پلتفرم نرم افزاری CDP آن است که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بصورت آزمایشی راه اندازی شد. به وسیله این پلتفرم کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را وثیقه دهند و در ازای آن USDX دریافت کنند.

پلتفرم‌های نرم افزاری CDP بسیار مشابه MakerDAO کار می‌کنند اما پلتفرم Cava Kava به کاربران امکان می‌دهد تا دارایی‌های مختلف و نه فقط اتریوم را به عنوان وثیقه بدهند.

عملکرد پلتفرم کاوا

واریز ارز دیجیتال:

از طریق یک پوروتال وب، به کیف پول کاربر متصل می‌شوید و بیت کوین را به پلتفرم کاوار ارسال می‌کنید.

ایجاد CDP:

بیت کوین به عنوان وثیقه در CDP قفل می‌شود.

ایجاد استیبل کوین:

کاربران استیبل کوین وام داده شده در پلتفرم CDP را برداشت می‌کنند.

بستن CDP:

کاربران می‌توانند با بازپرداخت وام به همراه کارمزد در هر زمانی قفل شبکه را باز کنند و استیبل کوین خود را برداشت کنند.

حراج CDP

مانند مارجین کال (زمانی که ضرر شما از حد بگذرد، اخطاریه افزایش وجه تضمینی به شما داده می‌شود)، با رسیدن ارزش بدهی شما به حداقل میزان، سیستم به طور خودکار دارایی شما را لیکویید می‌کند.

بدهی پرداخت شده:

زمانی که بدهی پرداخت می‌شود سیستم استیبل کوین‌های وثیقه‌ای را می‌سوزاند.

در فرآیند CDP پنج مرحله وجود دارد و اگر ارزش وام وثیقه دار به به زیر آستانه تعیین شده برسد، یک مرحله ششم اضافه می‌شود. این مراحل به شرح زیر است:

  1. کاربر ارز دیجیتال خود را با ارسال آن به پلتفرم نرم افزاری کاوا واریز می‌کند.
  2. پلتفرم Kava ارز دیجیتال را می‌پذیرد و آن را در یک قرارداد هوشمند به عنوان وثیقه قفل می‌کند.
  3. قرارداد هوشمند، استیبل کوین USDX را به عنوان وام مبتنی بر ارزش ارز دیجیتال واریز شده به کاربر صادر می‌کند.
  4. کاربر می‌تواند در هر زمان بدهی، به علاوه هزینه ثبات را بازپرداخت کرده، قفل وثیقه خود را باز کند و به او برگرداند.
  5. با بازگشت وثیقه، سیستم به طور خودکار استیبل کوین USDX را می‌سوزاند.
  6. مرحله ششم اختیاری است و فقط در صورتی اتفاق می‌افتد که نسبت بدهی به وثیقه به زیر آستانه از پیش تعیین شده برسد. در صورت بروز این سیستم وثیقه خود را برای بازپرداخت وام لیکویید می‌کند.

اکنون که دید خوبی درباره نحوه کار پلتفرم نرم افزاری Kava دارید، بیایید نگاهی به تیم پشتیبان پروژه بیندازیم.

 

تیم پشتیبان ارز دیجیتال کاوا

تیم کاوا از سال ۲۰۱۷ روی پلتفرم کار می‌کند و در حالی که در آن زمان تغییراتی داشته است، برخی از اعضای اصلی به عنوان رهبر پروژه باقی مانده‌اند.

تیم پشتیبان ارز دیجیتال کاوا

مدیر عامل شرکت کاوا و یکی از بنیانگذاران آن، برایان کر (Brian Kerr) است. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو با مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، وی Fnatic Gear را تاسیس کرد، اولین شرکت، ساخت سخت افزار و پوشاک Esports که توسط بازیکنان Esports برای طرفداران Esports طراحی شده است.

برایان کر علاوه بر نقش خود در کاوا، مشاور DMarket.io، یک بازار غیر متمرکز دارایی‌های دیجیتال بلاک چین و Snowball، اولین پلتفرم اتوماسیون سرمایه گذاری رمز ارز هوشمند جهان است.

رهبر توسعه بلاک چین و دومین بنیانگذار کاوا، روزی اودانل (Ruaridh O’Donnell) است. وی پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه گلاسگو در سال ۲۰۱۵، قبل از کمک به تأسیس کاوا، مدتی را به عنوان مهندس و تحلیلگر داده برای Levelworks گذراند.

این تیم و شبکه آن کاملاً مشخص است، بنابراین اگر می‌خواهید در مورد پروژه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید وارد گروه تلگرامی Labs group شوید. اگر به روزرسانی‌های کلی تری از تیم می‌خواهید، آنها همچنین توییتر رسمی دارند.

 

توکن کاوا

توکن کاوا توکن محلی در پشت شبکه است. در کل ۱۰۰ میلیون کاوا وجود دارد که با بلوک پیدایش ایجاد می‌شود. دو مورد اصلی برای توکن کاوا وجود دارد و آن موارد مربوط به حاکمیت و تنظیم / اعتبار سنجی است.

از نظر حاکمیت، کاوا تقریباً مشابه توکن MKR در اکوسیستم Maker Dao کار می‌کند. دارندگان کاوا می‌توانند به پیشنهادهای تغییر بلاک چین یا پارامترهای سیستم رأی دهند. اینها شامل پارامترهایی مانند مقدار کل USDX، انواع وثیقه قابل قبول ، نسبت وثیقه به بدهی و غیره است.

با توجه به اینكه کاوا از سازوكار اجماع نرم افزاری استفاده می‌كند، یک بلاک چین اصلی است. این بدان معنی است که کاربران می‌توانند حق رأی خود را به اعتبار سنجی‌هایی که شبکه را امن می کنند، بدهند. در ازای این کار، آنها از معاملات و همچنین کارمزد‌های پایداری که هنگام بستن CDP ها توسط کاربران پرداخت می‌شود، کارمزد می‌گیرند.

سازوكار اجماع نرم افزاری کاوا

میزان بازدهی اشتراکی که کاربر می‌تواند بدست آورد به مقدار کاوا استیک شده بستگی دارد. اگر مقدار استیک کم باشد، APR برای یک اعتبار سنج KAVA حداکثر تا ۲۰٪ افزایش می‌یابد. برعکس، اگر تعداد زیادی از کاربران استیک کنند، پاداش‌ها به حداقل ۳٪ کاهش می‌یابد.

نکته کلیدی که در اینجا نیز باید به آن توجه شود این است که کسانی که گره‌های اعتبارسنج را اجرا می‌کنند ممکن است برای خدمات خود کمیسیون اضافی دریافت کنند. بنابراین، این یک هزینه اضافی است که شما باید هنگام جستجوی اعتبار سنج در نظر بگیرید.

شاید بهترین شرط شما برای تأیید اعتبار، استفاده از تنظیمات استخر استیکینگ از سوی صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) باشد. در حال حاضر این استخر حدود ۱۴٪ – ۱۶٪ عملکرد سالانه برای کسانی که در آن استیک می‌کنند، ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه آنها در بایننس ذخیره می‌شوند، به طور کلی از بیشتر گزینه های دیگر امن تر است.

 

عرضه اولیه بایننس و معاملات توکن Kava

کاوا یک پیشنهاد اولیه را در بایننس انجام داد و نسبتاً موفقیت آمیز بود. همچنین بهتر از عرضه اولیه سایر صرافی‌ها بوده است.

یکی از دلایل احتمالی بازده زودهنگام کاوا، افزایش اشتیاق کاربران در توییتر و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بود. این تقریباً شبیه به بازگشت به سال ۲۰۱۷ بود، با تعداد زیادی کاربر ناشناس که در جدیدترین IEO بایننس را منتشر کرده‌اند.

عرضه اولیه صرافی در ۲۳ و ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ برگزار شد و قیمت توکن‌های کاوا ۰/۴۶ دلار بود. این پروژه با فروش ۳ میلیون دلار توانست ۶/۵۲ میلیون توکن کاوا بفروشد. این فقط ۶/۵۲٪ از کل عرضه ۱۰۰ میلیون کاوا است.

عرضه اولیه بایننس

به دنبال عرضه اولیه صرافی، قیمت کاوا افزایش یافت و به سرمایه گذاران اولیه تنها در ۲۴ ساعت بازدهی تقریباً ۲۵۰٪ سود داد. این توکن پس از سقوط فوری بعد از صعود، سه هفته آینده را در معاملات بالاتر با معاملات پر فروش گذراند و سرانجام در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ به بالاترین رقم ۱/۲۹ دلار رسید.

پس از سقوط مجدد به ۰/۸۰ دلار تا ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹، سکه دوباره افزایش یافت و از ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹، با بازدهی ۲۵۰ درصدی با قیمت ۱/۱۶ دلار معامله می‌شود. اگرچه ممکن است به خوبی عرضه اولیه بایننس نباشد، اما از آخرین فروش توکن بهتر است..

قابل توجه است که کوین نه تنها ارزش خود را حفظ کرده است بلکه سودهای اولیه را نیز حفظ کرده است. این نشان می‌دهد که این پروژه حداقل دارای ارزش واقعی است.

 

مبادلات و ذخیره سازی کاوا

وقتی نوبت به لیست‌های مبادله می‌رسد، کاوا واقعاً دارای حجم قابل توجهی در دو صرافی بایننس و Bilaxy است. در بایننس می‌توانید آن را با بیت کوین، تتر و بایننس کوین معامله کنید در حالی که در Bilaxy فقط می‌توانید آن را با تتر معامله کنید.

این واقعاً بهترین تصویر برای نقدینگی عمومی بازار نیست. با تقسیم ۵۰٪ از حجم معاملات به طور مساوی بین این دو صرافی، به این معنی است که اگر معاملات توکن در یک مورد متوقف شود، نقدینگی کاوا می‌تواند سقوط کند.

همچنین روند کار برای ارزیابی قیمت کلی را دشوارتر می‌کند. با مبادلات کمتری برای تعیین قیمت های نادرست، به این معنی است که قیمت کاوا می تواند با سهولت نسبی از یک مقدار “واقعی” منحرف شود.

وقتی نوبت به پشتیبانی کیف پول می‌رسد، تیم کاوا در حال کار روی یکپارچه سازی تراست ولت است که هنوز منتشر نشده است. با این حال، با توجه به اینکه KAVA روی Cosmos ساخته شده است، می‌توانید از بیشتر کیف پول‌هایی که از رمز ارز اتم پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

این موارد شامل Lunie و Cosstation هستند که به شما امکان می‌دهد KAVA خود را استیک کنید و سود سالانه بدست آورید.

 

نتیجه گیری

کاوا یک پروژه جالب DeFi است. دسترسی به یک پلتفرم موقعیت بدهی وثیقه دار که امکان استفاده از هر دارایی رمزنگاری را دارد، خوب است.

به نظر می‌رسد که جزئیات مربوط به پروژه، بنیانگذاران آن و مشاوران آن در بهترین حالت کم است. این پروژه ادعا می‌کند که از سال ۲۰۱۷ وجود داشته است، اما قبل از عرضه اولیه بایننس تقریباً چیزی روی آنها نبود.

با توجه به نکته مثبت برای سرمایه گذاران در توکن کاوا، بازدهی تاکنون خوب بوده است و توکن ارزش خود را حفظ می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد رای: ۲۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *