آموزشآموزش کیف پول ارز دیجیتال

راهنمای انواع کیف پول ریپل (XRP) برای مبتدیان

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۶۳)

آیا نگران ذخیره ریپل (XRP) خود هستید؟ این مقاله به شما کمک می‌کند با انواع کیف پول ریپل آشنا شوید و بهترین گزینه و مناسب با شرایط شما را ارائه می‌دهد. کیف پول‌های ریپل کاملا رایگان است. حداقل مانده‌ی ریپل در کیف پول برای ارسال ۲۰ ریپل است. پس توجه کنید که یک کیف پول ریپل مناسب برای خود انتخاب کنید تا مجبور نباشید برای چند کیف پول ۲۰ ریپل به عنوان مانده، قرار دهید.

در حال حاضر چند نوع کیف پول ریپل در بازار موجود است. علاوه بر این، بسیاری از صرافی‌ها خرید و ذخیره ریپل در صرافی خود را به شما پیشنهاد می‌دهند. با این وجود، نگهداری ریپل (XRP) در صرافی تصمیم خوبی نخواهد بود؛ زیرا در آن صورت کوین‌های شما جزو دارایی صرافی خواهند بود. بیایید هر یک از انواع کیف پول ریپل و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنیم.

معرفی انواع کیف پول ریپل

در حال حاضر، متداول‌ترین روش ذخیره‌ی ارزهای دیجیتال شما استفاده از کیف پول نرم افزاری است. این کیف پول‌ها به اشکال و فرم‌های مختلفی در می‌آیند. کیف پول‌های آنلاین وجود دارند که تقریباً از هر دستگاهی در هر کجا که باشید قابل دسترسی هستند، اما امن‌ترین گزینه نیستند چرا که کلیدهای خصوصی (private keys) شما را بصورت آنلاین ذخیره می‌کنند و ممکن است مورد حمله سایبری قرار بگیرند.

همچنین برنامه‌هایی برای تلفن همراه، رایانه‌ها با سیستم عامل‌های مختلف، افزونه‌ی مرورگرها و غیره وجود دارد. برای امنیت وجوه، توصیه می‌کنیم از کیف پول‌های نرم افزاری استفاده کنید که کلیدهای خصوصی شما را فقط به صورت آفلاین و در دستگاه خاصی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، ذخیره کند.

کیف پول موبایل برای ریپل

کیف پول موبایل، همانطور که از نامش پیداست، برنامه‌ای است که می‌تواند در تلفن هوشمند شما استفاده شود. مثل همیشه، برنامه‌های بسیار متنوعی در این زمینه وجود دارد، اما ما توصیه می‌کنیم که فقط از برنامه‌هایی استفاده کنید که کلیدهای خصوصی شما را منحصراً در دستگاهی که برنامه روی آن نصب شده است ذخیره می‌کنند، نه بصورت آنلاین در برخی از سرورها. این همچنین به این معناست که بهتر است از برنامه‌های کیف پول تلفن همراه که با صرافی‌ها مرتبط هستند استفاده نکنید.

کیف پول ارز دیجیتال ریپل

دسکتاپ / کیف پول وب برای ریپل

کیف پول‌های دسکتاپ برنامه‌هایی هستند که می‌توانید در کامپیوتر خود دانلود کنید. برخی از شرکت‌ها هر دو نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ کیف پول را با قابلیت همگام سازی (sync) آنها ارائه می‌دهند.

کیف پول‌های وب، که اغلب به آنها کیف پول‌های آنلاین نیز گفته می‌شود، در اصل وب سایت هستند. خدمات کیف پولی که توسط صرافی‌ها ارائه می‌شود نیز شامل این دسته است. شاید نا امن ترین روش ذخیره سازی ارزهای دیجیتال هستند. اگر تصمیم دارید از این کیف پول استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که در بیشتر موارد کلید خصوصی شما در سرور شرکت ذخیره می‌شود.  این به این معناست که شما واقعاً کنترل کیف پول خود را ندارید و به تبع، ریپل خود را نیز کنترل نمی‌کنید .

کیف پول سخت افزاری ریپل

کیف پول‌های سخت افزاری، دستگاه‌های USB ضد دستکاری سازی (Tamper proof) فشرده‌ای هستند که ساخته شده‌اند تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را بصورت آفلاین ذخیره کنید. آنها قادر به تولید کلیدهای خصوصی و امضاهای دیجیتال به صورت آفلاین و در درون خود دستگاه هستند که باعث می‌شود در مقابل هک شدن مصون بمانند.

علاوه بر این، برخی از نسخه‌ها دارای کارت‎‌های شبکه‌ی امنیت هستند و اکثر نسخه‌های مدرن دارای یک صفحه نمایش برای بررسی مجدد و ثبت نام برای تراکنش‌ها هستند. همچنین یک لایه‌ی امنیتی اضافه شده در قالب یک عبارت بازیابی وجود دارد که می‌توانید از آن برای برگشت وجه خود استفاده کنید حتی اگر کیف پولتان آسیب ببیند، گم شود یا به سرقت برود.

ولت ریپل

کیف پول کاغذی ریپل

کیف پول‌های کاغذی اگرچه از نظر تکنولوژی پیشرفته داشتن نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری قابل توجه نیستند، اما از نظر ذخیره‌ی ایمن وجوه با آنها هم تراز هستند. در اصل، کیف پول‌های کاغذی، قطعه‌ای کاغذ هستند که کلیدهای خصوصی و عمومی کیف پول روی آنها چاپ شده است. کلیدها معمولاً به صورت آفلاین ساخته می‌شوند تا اینترنت و هکرهایی که آنجا هستند حتی از وجود آنها اطلاع نداشته باشند.

با این حال، آنها یک نقطه ضعف عمده دارند: آنها یک قطعه کاغذ هستند که به راحتی می‌توانند در جای نامناسب قرار بگیرند، گم شوند، در اثر آتش سوزی یا آب آسیب ببینند و غیره.  اما مراحلی وجود دارد که می‌تواند آنها را ایمن‌تر کند، مثل سفارش کیف پول با مهر و موم ضد دستکاری، لمینیت کیف پول، دفن آن در باغچه یا قرار دادن آن در صندوق امانات.

نحوه‌ی راه اندازی کیف پول کاغذی

یکی از امن‌ترین روش‌های ذخیره‌ی ارزهای دیجیتال، از جمله ریپل، استفاده از  کیف پول کاغذی است زیرا به اینترنت متصل نیست. ساده‌ترین راه برای ایجاد کیف پول کاغذی ریپل، استفاده از Minimalist Ripple Client است. اول از همه، شما باید هویتتان را تأیید کنید. برای این منظور، یک کلید محرمانه (secret key) در زیر عنوان هویت اینجا وارد کنید . همچنین امکان ایجاد “ایجاد هویت (Generate Identity)” با هدف تولید یک کلید عمومی و خصوصی توسط برنامه وجود دارد. کلید عمومی به طور معمول با “r” شروع می شود، در حالی که کلید خصوصی کلید دوم زیر کلید عمومی است.

لطفا توجه داشته باشید که کاربران باید کلیدهای تولید شده یا انتخاب شده را روی یک کاغذ بنویسند. فقط از این طریق آنها می‌توانند به وجوه خود دسترسی پیدا کنند. تا زمانی که ۲۰ ریپل به آدرس کیف پول خود ارسال نکنید، کیف پول آفلاین خواهد ماند. فراموش نکنید که ارسال وجوه را فقط از طریق صرافی‌های معتبر انجام دهید. با انتخاب صحیح کیف پول ریپل از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. همچنین کیف پولی را انتخاب کنید که مناسب شما و ارز دیجیتال شما باشد.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *