اخبار ارز دیجیتال

با افزایش ۱۶ درصدی سولانا از دوج پیشی گرفت (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۵
(۱)

رشد سولانا همچنان ادامه‌دار است و هیچ نشانی از کاهش قیمت وجود ندارد. با افزایش ۱۶ درصدی سولانا در طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش بازار این رمز ارز از ۴۰ میلیارد دلار فراتر رفت. همچنین این رمز ارز با رشد خود توانست از دوج کوین پیشی بگیرد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پینگی، این ارز دیجیتال به بالاترین ارزش روزانه‌ی خود یعنی ۱۸۴/۶۷ دلار رسیده است. سولانا حتی توانسته از ریپل (XRP) که دومین رمز ارز پرسود در میان ۱۰ رمز ارز برتر بازار کریپتو است، بسیار بهتر عمل کند.

سایر آلت کوین‌های برتر، پرایس اکشن ضعیفی از خود نشان دادند. پولکادات حدود ۳ درصد افزایش یافت و قیمت سایر رمز ارز‌های برتر تقریباً تغییری نکرد.

با افزایش قیمت سولانا توانست از دوج کوین پیشی بگیرد و به عنوان هفتمین رمز ارز برتر بازار شناخته شود. در حال حاضر (۱۶ شهریور ۱۴۰۰) این رمز ارز با قیمت ۱۸۴/۶۷ دلار معامله می‌شود. مارکت کپ ارز دیجیتال سولانا ۵۳/۷۸۱ میلیارد دلار است.

سولانا که ادعا می‌کند یکی از سریع ترین بلاک چین در جهان است، از علاقه روزافزون به توکن‌های NFT (توکن غیرمثلی) سود برده است. پلتفرم قرارداد هوشمند سولانا باعث شد این رمز ارز نیز در دنیای DeFi (دیفای یا امور مالی غیر متمرکز) نقش مهمی داشته باشد.

در کنار کاردانو و پولکادوت، سولانا نیز خود را به عنوان یکی از رقبای اصلی اتریوم معرفی می‌کند.

با افزایش قیمت SOL، توکن بلاک چین سولانا، این رمز ارز به جایگاه هفتم بازار رسیده است. سولانا به عنوان رقیب اتریوم، راه دیگری برای ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز و راه حل‌های مالی غیر متمرکز با مزایای مختلف در نظر گرفته می‌شود.

توکن سولانا طی سه هفته ۳ برابر شد و در حال حاضر ارزش بازار آن از ۴۰ میلیارد دلار عبور کرد. مارکت کپ این رمز ارز به ریپل با ارزش بازار ۶۲ میلیارد دلار نزدیک است. همچنین ارزش بازار سولانا از دوج پیشی گرفت و برجایگاه این رمز ارز غلبه کرد.

یکی از مزایای اصلی سولانا، هزینه تراکنش پایین در شبکه است. در حالی که شبکه اتریوم گاهی اوقات از کاربران خود می‌خواهد تا ۲۰۰ دلار هزینه برای یک تراکنش بپردازند، میانگین هزینه تراکنش‌ها در سولانا ۰/۰۰۰۲۵ دلار است.

یکی دیگر از عواملی که در افزایش بی‌وقفه‌ی سولانا نقش دارد، رشد DeFi و توکن‌های NFT است. به دلیل هزینه‌ی تراکنش بالا در شبکه‌ی اتریوم، کاربران و نهاد‌ها از شبکه‌‌های جایگزین مانند سولانا و زنجیره‌ی هوشمند بایننس استفاده می‌کنند. علاوه بر این سولانا از سوی مدیرعامل صرافی FTX پشتیبانی می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده‌ی سولانا اعلام کرد ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران مانند آلامدا ریسرچ، مارک اندریسن، شرکت سرمایه گذاری پالی چین (Polychain) و شرکت کوین شیرز (CoinShares) برای این پروژه جمع شده است.

آلت‌کوین‌هایی مانند کاردانو، سولانا و بایننس کوین طی هفته‌های گذشته با رشد زیادی همراه بودند. راه اندازی قراردادهای هوشمند کاردانو باعث افزایش قیمت این رمز ارز شد و قیمت این رمز ارز تا ۳ دلار افزایش یافت. شبکه‌هایی که dspps و توکن NFT ارائه می‌دهند سرمایه‌ی بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

در حالی که بیت کوین تنها ۱۰% افزایش می‌یابد، اکثر آلت کوین‌ها بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد رشد کردند.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد رای: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *