اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال- ۱۹ تا ۲۶ بهمن

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال رویدادها، پیش‌بینی‌ها، سرمایه گذاری‌ها، افزایش و کاهش قیمت رمزارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر اخبار این هفته

شرکت خدمات مالی مسترکارت (Mastercard) اعلام کرد (۲۳ بهمن ۱۳۹۹): تا پایان سال ۲۰۲۱، از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

شرکت پی پال (PayPal) نشان داد: خدمات انتقال و نگهداری بیت کوین این شرکت در انگلستان ارائه می‌شود.

مدیر عامل توییتر جک دورسی ( Jack Dorsey) بیان کرد: در حال بررسی پرداخت حقوق کارمندان با رمزارز بیت کوین هستیم.

بانک نیویورک ملون (BNY Mellon) قدیمی ترین بانک آمریکا، اعلام کرد: آماده‌ی ارائه ی خدمات انتقال و نگهداری بیت کوین است. رومان رگلمن (Roman Regelman)، رئیس اجرایی این بانک به WSJ گفت: “رمزارز‌ها به واحد پول جهانی تبدیل می‌شوند.” بانک های بزرگ دیگر مانند جی پی مورگان هم معتقدند که در نهایت باید از بیت کوین پشتیبانی کنند.

اپل یکی دیگر از شرکت‌هایی است که قصد دارد از بیت کوین پشتیبانی کند. پلتفرم BitPay نشان داد: دارندگان کارت BitPay اکنون می‌توانند با استفاده از Apple Pay هزینه کالاها و خدمات را پرداخت کنند.

روز دوشنبه (۲۲ بهمن ۱۳۹۹) بیت کوین بدون کاهش به بیش از ۴۳ هزار دلار افزایش یافت و به بالاترین قیمت تاریخی؛ یعنی ۴۲ هزار دلار رسید. در طول هفته (۱۹ تا ۲۶ بهمن ۱۳۹۹) بیت کوین توانست به ۴۸۹۰۰ دلار برسد.

بسیاری از تحلیلگران سال گذشته پیش بینی کردند: رسیدن به ۵۰ هزار دلار برای بیت کوین در ۲۰۲۰ دور از انتظار نیست و فقط با گذشت شش هفته از سال جدید بیت کوین به نزدیکی ۵۰ هزار دلار رسیده است.

همه چیز از زمانی شروع شد که SEC (کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا) اعلام کرد: تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده است و قصد دارد این رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد. قیمت بیت کوین بلافاصله پس از انتشار این خبر افزایش یافت و به بالاترین قیمت روزانه (۲۱ بهمن ۱۳۹۹)؛ ۴۶ هزار دلار رسید. در طی ۲۴ ساعت قیمت ۲۰ درصد افزایش یافت. این خبر پس از اعلام پشتیبانی ایلان ماسک از بیت کوین منتشر شد.

با ادامه معاملات آتی اتریوم به بالاترین قیمت تاریخی خود در این هفته رسید.

اتریوم در این هفته از ۱۸۰۰ دلار رد شد و در حال حاضر ارزش آن ۱۸۳۲ است. افزایش قیمت زمانی (۲۰ بهمن ۱۳۹۹) رخ داد؛ که قرارداد آتی اتریوم در پلتفرم CME عرضه شد.

همچنین بازارهای آلت کوین نیز در طول هفته سودآور بودند. کاردانو (Cardano) طی هفت روز گذشته ۷۱٪ رشد کرده است و پولکادات ۴۹٪ افزایش یافته است. بایننس کوین (Binance Coin) پس از ۱۰۳٪ سود در طی یک هفته، رقابت را شکست داد. حتی ریپل نیز توانست یک بار دیگر از ۰٫۶۰ دلار رد شود

بنیانگذار دوج کوین (Dogecoin) در سال ۲۰۱۵ همه چیز را به “هوندا سیویک دست دوم” فروخت:

“من در سال ۲۰۱۵ پس از بیکار شدن و نگرانی هایی در مورد پس اندازم در آن زمان، تمام دارایی های دیجیتال خود را که در مجموع به ارزش یک هوندا سیویک دست دوم بود فروختم.”

تا اینجا خواندیم که در طول هفته چه اتفاقاتی برای رمزارز‌ها افتاد. در ادامه با توجه به روند ارز‌های دیجیتال پیش‌بینی‌هایی که برای آنها شده را بررسی می‌کنیم.

پیش‌بینی‌ قیمت بیت کوین در این هفته

تحلیلگر بازار رمزارز‌ها filbfilb گفت:

بیت کوین به ۵۲ هزار دلار می‌رسد اما قبل از آن کمی اصلاح می‌شود. او معتقد است با بررسی‌ روند‌ها باید به ۶۳ هزار دلار برسیم. اکنون بیت کوین مورد پذیرش بسیاری از مردم قرار گرفته است و بسیاری از آنها در بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

با افزایش هزینه‌ی شبکه‌ی اتریوم، پروژه هایی که بر روی شبکه اتریوم اجرا می‌شوند، کار خود را متوقف می‌کنند.
یک پروژه اتریوم به دلیل افزایش قیمت گَس (Gas=سوخت شبکه اتریوم)، توسعه خود را متوقف کرده است؛ زیرا هزینه معاملات در بلاک چین اتریوم همچنان به اوج می‌رسد.

بلومبرگ: ممنوعیت رمزارز‌ها در هند
یک مقام ارشد وزارت دارایی ناشناس ادعا کرده است: هند به زودی دارایی های دیجیتال را ممنوع خواهد کرد.

گزارش شده است: در هند استفاده از رمزارز در همه اشکال، طبق قانون جدید ممنوع است؛ یعنی معامله از طریق مبادلات خارجی نیز مجاز نیست. حتی رمزارز‌هایی که در بانک‌های محلی و برای کسب و کار‌ها استفاده می‌شوند نیز ممنوع خواهند شد.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *