اخبار ارز دیجیتال

تسلا: احتمالاً دوباره بیت کوین را بپذیریم

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

تسلا با این عقیده که ارزهای دیجیتال روزی جایگزین پول نقد خواهند شد، احتمالاً دوباره بیت کوین را بپذیرد. بر اساس پرونده SEC (کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا)، شرکت خودروسازی تسلا، بیت کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت رد نکرده است.

چکیده:

  • شرکت خودرو سازی تسلا در می ۲۰۲۱ پذیرش بیت کوین را به عنوان گزینه پرداخت متوقف کرد.
  • این شرکت در آن زمان به نگرانی های زیست محیطی برای این اقدام اشاره کرد.
  • تسلا در تاریخِ ۴ آبان ۱۴۰۰ بیان کرد “ممکن است در آینده مجدد بیت کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت، بپذیرد.”

تسلا: ممکن است دوباره بیت کوین را به عنوان گزینه پرداخت بپذیرم، این شرکت دیروز مجدد این خبر را تایید کرد.

“ممکن است در آینده تراکنش با ارزهای دیجیتال (“دارایی های دیجیتال”) برای محصولات و خدمات را از سر بگیریم.”

پس از سرمایه گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین در فوریه ۲۰۲۱، تسلا در مارس بیت کوین را به گزینه پرداخت برای مشتریان ایالات متحده تبدیل کرد. اما تنها دو ماه بعد، به دلیل نگرانی های زیست محیطی آن را نپذیرفت.

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، گفت: نگران افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی به ویژه زغال سنگ برای استخراج و معاملات بیت‌کوین، است. استخراج بیت کوین کسب و کار استفاده از رایانه های قدرتمند برای تأیید تراکنش‌ها در بلاک چین و حفظ عملکرد روان شبکه است. با این حال، این فرآیند انرژی زیادی را مصرف می‌کند و انتقاداتی که به استخراج‌کنندگان بیت‌کوین درباره تأثیر آن‌ها بر محیط‌زیست وارد شد، در اوایل سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافت.

ایلان ماسک در آن زمان بیان کرد: تنها زمانی بیت کوین را می‌پذیرم که استخراج آن با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک انجام شود.

اما ایلان ماسک در ژوئن ۲۰۲۱ گفت” تسلا زمانی که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از انرژی پاک استفاده کنند، شروع به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان پرداخت خواهد کرد. او در آن زمان اضافه کرد: تسلا هیچ یک از بیت کوین‌هایی را که خریداری کرده یا به عنوان پرداخت دریافت کرده است، “نخواهد فروخت“.

اکنون، شرکت های استخراج بیت کوین بیشتری به دنبال استفاده از انرژی پاک برای استخراج ارز دیجیتال هستند؛ به این دلیل است که چین، جایی که بیشتر عملیات‌های ماینینگ در آنجا مستقر بودند، در اوایل سال ۲۰۲۱ ، استخراج بیت‌کوین را سرکوب کرد و باعث شد بسیاری از کسب‌وکارها کشور را ترک کنند یا مغازه‌های خود را به طور کلی تعطیل کنند.

از آن زمان، آمریکا به رهبر جهانی در استخراج بیت کوین تبدیل شده است. این کشور برای استخراج این ارز دیجیتال از انرژی پاکی که ایلان ماسک صحبت کرده بود، استفاده می‌کند.

مطلب مرتبط: پیشنهادی برای بهینه سازی استخراج بیت کوین

تسلا و مدیر عامل آن از خرید بیت کوین سود برده اند. این شرکت در ماه فوریه ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند و یک میلیارد دلار از این سرمایه گذاری سود به دست آورد. این شرکت اعلام کرد:

ما به پتانسیل بلندمدت دارایی های دیجیتال هم به عنوان سرمایه گذاری و هم به عنوان جایگزین نقدینگی اعتقاد داریم.

ایلان ماسک که مرتباً در توییتر درباره ارزهای دیجیتال صحبت می‌کند و اغلب باعث نوسانات قیمتی می‌شود، در آخر هفته گفت که خود بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین دارد.

توییت ایلان ماسک در مورد دارایی‌های او باعث ناراحتی طرفداران ارز شیبا شد و حتی یکی از کاربران از او سؤال کرد که چقدر شیبا اینو دارد؟ ماسک پاسخ داد: “هیچ“. همین پاسخ باعث کاهش ۲۰ درصدی شیبا در عرض دو ساعت شد.

البته هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا ایلان ماسک بیت کوین را به عنوان گزینه‌ی پرداخت می‌پذیرد یا خیر.

به نظر شما پذیرش دوباره بیت کوین باعث افزایش سهام شرکت تسلا می‌شود؟ یا تاثیری بر بازار رمز ارزها خواهد داشت؟

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *