اخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک: تسلا دوباره بیت کوین را می‌پذیرد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

ایلان ماسک (Elon Musk) در سخنرانی خود در کنفرانس مجازی بیت کوین “The ₿ Word” با دیگر اعضای هیئت مدیره از جمله جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر اجرایی توییتر و کتی وود (Cathie Wood) از Ark Invest، گفت: “به احتمال زیاد” با بهینه سازی استخراج، تسلا دوباره بیت کوین را می‌پذیرد، اما باید مطمئن شود ۵۰ درصد انرژی موردنیاز برای استخراج بیت کوین از نوع انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است.

ایلان ماسک گفت: با این که استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر سازگار با محیط زیست انجام می‌شود، اما هنوز مطمئن نیست که بیت کوین را دوباره به عنوان یک گزینه پرداخت بپذیرد.

وی گفت:

“به نظر می‌رسد بیت کوین به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند و تعدادی از کارخانه‌های زغال سنگ به ویژه در چین که بدون شک برای استخراج این رمز ارز استفاده می‌شدند، تعطیل شدند. من قصد دارم کمی بیشتر تلاش کنم تا مطمئن شوم که احتمال استفاده از منابع تجدید پذیر برای استخراج ۵۰% یا بیش از آن است و این روند افزایش خواهد یافت. در صورت تحقق این شرایط، تسلا مجدد بیت کوین را می‌پذیرد.”

مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا با اشاره به نگرانی‌های زیست محیطی در مورد روند استخراج، پذیرش بیت کوین به عنوان گزینه پرداخت را در ماه می متوقف کرد. این حرکت همراه با ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین باعث سقوط بازار شد و به عنوان یکی از عوامل اصلی در به پایان رساندن اجرای روند گاو نر بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۱، تلقی می‌شود.

در همان کنفرانس، ماسک همچنین نشان داد که به غیر از سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین، شرکت فن‌آوری اسپیس ایکس (SpaceX)، نیز در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. او همچنین بیان کرد که دوج کوین و اتریوم در اختیار دارد. پس نباید از حمایت ماسک نسبت به دوج کوین و سرمایه گذاری شرکت در آن تعجب کرد.

ماسک، دومین مرد ثروتمند جهان پس از جف بزوس (Jeff Bezos)، مدیر عامل آمازون، مبالغ دقیق سرمایه گذاری وی یا شرکت‌هایش در رمز ارز‌ها را فاش نکرد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *