اخبار ارز دیجیتال

رشد بیت کوین با خرید ۱/۵ میلیارد دلاری تسلا

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) با خرید ۱/۵ میلیارد دلاری باعث رشد بیت کوین شد. بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین بعد از ۲۲ درصد افزایش به ۴۸ هزار دلار رسید. (ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر حدود ۸۵۵ میلیون دلار و تقریباً ۴۰ میلیون دلار بیشتر از ارزش سهام شرکت تسلا است.)

انتشار خبر سرمایه گذاری تسلا، باعث افزایش ارزش بیت کوین تا ۴۴ هزار دلار در عرض یک ساعت شد؛ و پس از آن تا پایان روز به ۴۸ هزار دلار رسید. همچنین رشد بیت کوین، سهام شرکت تسلا را تا چند صد میلیون افزایش داد. با این اتفاقات رسیدن به قیمت ۵۰ هزار دلار نیز ممکن شده است.

تسلا اولین شرکتی نیست که بیت کوین را به دارایی‌های خود اضافه می‌کند.شرکت اطلاعاتی تجاری میکرو استراتژی (MicroStrategy) به رهبری مایکل سیلر (Michael Saylor) نیز ۱/۵ میلیارد دلار برای خرید بیت کوین هزینه کرده است.

هدف میکرواستراتژی کمک به اجرای گاونر (Bull Market) 2020-2021 بیت کوین است و راه را برای سایر شرکت ها باز می‌کند. به عنوان مثال شرکت خدمات مالی اسکوئر (Square)، که مدیر عامل توییتر آقای جک دورسی (Jack Dorsey) آن را اداره می‌کند، در اوایل اکتبر که قیمت بیت کوین تقریباً ۱۰،۶۰۰ دلار بود، ۴۷۰۹ بیت کوین به قیمت ۵۰ میلیون دلار خرید. ارزش بیت کوین از آن زمان تاکنون بیش از چهار برابر شده است.

تحلیلگر ارائه دهنده خدمات مالی رویال بانک کانادا (RBC Capital Market) پیشنهاد داد: شرکت های کامپیوتری سخت افزاری و نرم افزاری اپل نیز باید بیت کوین بخرند.

شرکت اپل می‌تواند با خرید و فروش رمزارز‌ها سود کند. همچنین این شرکت موانع را کاهش، امنیت را افزایش داده، دسترسی به خریداران و فروشندگان را آسان می‌کند.

فقط شرکت ها نیستند که می‌خواهند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. فرانسیس سوارز (Francis Suarez) شهردار میامی گفت: قصد دارد شهر فلوریدا را به یک مرکز جهانی برای رمزارز تبدیل کند. سوارز اعلام کرد که در حال کار بر روی سرمایه گذاری شهرداری در بیت کوین است. به همین جهت با کمیسیون شهر برای “شروع سرمایه گذاری در بیت کوین” دیدار می‌کند.

اگرچه در دو سال گذشته استفاده شرکت‌های فن‌آوری از ارزهای دیجیتال بیشتر شده اما، طرفداران اصلی بیت کوین چندان تغییری نکرده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *