اخبار ارز دیجیتال

مقدار تتر روی بلاک چین ترون به ۲۶ میلیارد دلار رسید

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در حال حاضر بیشتر تتر‌هاى موجود بر روی بلاک چین ترون قرار دارند. چرا این اتفاق افتاد و چرا مهم است؟

چکیده

  • استیبل کوین تتر به ارزش بازار جدیدی دست یافت.
  • تتر با توجه به میزان استفاده آن در بلاک چین ترون (Tron) ارزش جدیدی را ثبت کرد.
  • کارشناسان دلیل آن را توضیح می‌دهند.

در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ارز دیجیتال تتر که حتی بیشتر از بیت کوین در بازار معامله می‌شود، از نظر ارزش بازار به مرز ۵۰ میلیارد دلار رسید. این یک نقطه عطف چشمگیر برای این استیبل کوین‌ است؛ زیرا ارزش بازار آن در فوریه ۳۰ میلیارد دلار بود.

علاوه بر این، در حال حاضر تتر نسبت به شبکه اتریوم بیشتر در بلاک چین ترون استفاده می‌شود (به طور دقیق ۱/۶ میلیارد دلار بیشتر). مقدار تتر بر روی ترون در ۲۶ میلیارد دلار است. از طرفی براساس اطلاعات Coin Metrics مقدار تتر موجود بر اتریوم ۲۴/۴ میلیارد دلار است.

بنابراین این أمار در مورد وضعیت بازار رمز ارز‌ها چه می‌گوید؟

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز برای تولید محتوا است. از این لحاظ که از قراردادهای هوشمند، dapps (برنامه‌های غیرمتمرکز )و کیف پول‌های دیجیتال استفاده می‌کند مشابه اتریوم است اما ترون بیشتر مبتنی بر “سرگرمی” است. طبق گزارش DappRadar در فوریه ۲۰۲۰، بیشتر فعالیت‌های بلاک چین ترون در برنامه‌های بازی انجام می‌شود.

تتر یک استیبل کوین با ارزش برابر با ۱ دلار است. به این معنا که ارزش این کوین همیشه ثابت است. با این حال، در مورد اینکه تتر واقعاً از سوی دلارهای آمریکایی پشتیبانی می‌شود، اختلاف نظر وجود دارد.

 این شرکت هرگز ذخایر خود را به طور مستقل حسابرسی نکرده و دولت اخیراً تحقیقات کلاهبرداری را با دفتر دادستان کل نیویورک بررسی کرده است.

با این وجود، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که تتر از محبوبیت ویژه‌ای به خصوص در آسیا و کشور‌های تحریم شده، برخوردار است.

طبق شرکت ردیابی ارز دیجیتال Chainalysis، رمز ارز تتر همچنان پرکاربردترین ارز دیجیتال است.

افراد به دلایل مختلفی از تتر استفاده می‌کنند، اما این ارز دیجیتال برای صرافی‌ها سودمند است. جفت ارز‌های معاملاتی تتر (به عنوان مثال بیت کوین/تتر) یک روش معمول برای بیان قیمت‌ها با ارز فیات مانند دلار یا ین است؛ زیرا مبادله آن آسان تر است.

تتر روشی برای استفاده از دلار بدون نیاز به بانک‌ها و صرافی‌های حضوری است. خصوصاً اگر صرافی ارز دیجیتال با حساب‌های بانکی انگلیس یا آمریکا سروکار نداشته باشد.

اتریوم به دلایلی قربانی موفقیت خود است. این شبکه به‌وسیله بسیاری از افراد استفاده شده و به آرامی کنترل می‌شود. برای انجام معاملات در اتریوم، شخص باید “هزینه گَس”  و کارمزد شبکه را بپردازد.

با استفاده افراد زیادی از اتریوم، کارمزد انجام معامله بیشتر می‌شود.

به دلیل کارمزد بالاى شبکه اتریوم کاربران در حال جابجایی به شبکه ترون هستند. جرمی اونگ (Jeremy Ong)، که در شرکت تحقیقاتی ارز دیجیتال دلفی دیجیتال (Delphi Digital) کار می‌کند، گفت: “استفاده از شبكه ترون نسبت به اتریوم ارزان تر است.”

اونگ گفت: انتقال تتر از یک صرافی به صرافی در بلاک چین اتريوم پر هزینه است.

بنابراین کاربران انتقال را از طریق بلاک چین ترون انجام می‌دهند و هزینه های بسیار کمتری را پرداخت می‌کنند. اونگ گفت: “USDT در شبکه ترون در درجه اول برای انتقال بین صرافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.”

اونگ گفت: این امر موقتی خواهد بود. وی ادامه داد:

“من ترون را به عنوان یک راه حل برای کمک به پهنای باند معامله گران در بین صرافی‌ها می‌بینم. از هم اکنون، ما منتظر راه حل‌های مقیاس پذیری اتریوم هستیم تا تأثیر شبکه و پذیرش را در میان صرافی‌های متمرکز به دست آوریم.”

البته این مقیاس پذیری برای حل هزینه‌های بالای اتریوم است. تا زمانی که این برنامه کاربردی نباشد، تریدر‌ها دارایی خود را در جای دیگر قرار می‌دهند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *