اخبار ارز دیجیتال

مسئولیت قانون‌گذاری حوزه رمزارزها به بانک مرکزی واگذار شد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز ابراز امیدواری کرد که این اصلاحیه بتواند جلوی قاچاق خصوصا از مبادی رسمی کشور را بگیرد.

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی پس از رفع ایرادات شورای نگهبان از اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد:

از اعضای کمیسیون اقتصادی، دولت و نمایندگان تشکر می کنم، امروز این لایحه پس از بازگشت از شورای نگهبان و با اعمال اصلاحاتی نهایی شد. 

وی ادامه داد: این موضوع از موضوعات جدی کشور است و برای این قانون هم زحماتی کشیده شده است و دقیق است پیش از این می توانستند مسئولیت ستاد را به فرد دیگری بدهند و جدیت لازم را نداشت اما در اصلاحیه مقرر شد مسئولیت ستاد با شخص رییس جمهور باشد و ضمانت اجرایی هم گذاشته شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین موضوع کارت های بازرگانی از مسائل اصلی بود که در مسائل ارزی و تعهد ارزی ما کارت هایی بی نام داشتیم که در اینجا تعیین تکلیف شد. در واقع قانون پیشین، بیشتر متمرکز بر قاچاق کالا بود و به طور جدی به ارز پرداخته نشده بود اما در اصلاحیه، ارز و رمزارزها هم مدنظر قرار گرفتند. همچنین نوع اعتبارات، بودجه و سیاست ها برای ستاد قاچاق کالا نیز رویکردش به گونه ای است که به سمت کاهش قاچاق کالا بروند و این سیاست خوب در قانون فراهم شده است.

قالیباف در پایان گفت: این موضوع از معضلات جدی کشور است، خصوصا قاچاقی که از مبادی رسمی انجام می شود و ان شاءالله با اجرای دقیق این اصلاحیه از این مسائل جلوگیری خواهد شد. 

منبع: ایسنا

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *