آموزش آلت کوین ها

ترون لینک (TronLink) چیست؟ معرفی و آموزش نصب کیف پول TronLink

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴٫۴
(۳۴)
 
ترون لینک (TronLink Wallet) یک کیف پول دیجیتال است که برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال TRX و دیگر توکن‌های مبتنی بر شبکه TRON استفاده می‌شود. این کیف پول همچنین برای کاربرانی که در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مبتدی هستند، طراحی شده است. با استفاده از این کیف پول، کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را انجام دهند، موجودی حساب خود را مدیریت کنند و دارایی‌های آن‌ها از امنیت بالایی برخوردار باشد.  این کیف پول در دو نسخه موبایلی که برای دستگاه‌های اندروید و iOS  و نسخه دسکتاپ که برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس عرضه شده است.

در این مقاله از بلاگ‌پست پینگی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک ولت دیجیتالی برای خود ایجاد کنید. اگر به دنبال راهنمای نصب کیف پول و ذخیره  امن دارایی‌های خود هستید، در ادامه همراه ما باشید. 

نصب و راه اندازی ترون لینک

برای دانلود کیف پول ترون لینک بر روی گوشی، ابتدا به وبسایت رسمی tronlink مراجعه کنید و نرم‌افزار سازگار با تلفن همراه خود را دانلود کنیدو پس از نصب برنامه ولت، برای ایجاد کیف پول جدید ابتدا روی ” Create Wallet” و برای بازیابی کیف پول قبلی خود روی “Import Wallet” کلیک کنید.

ایجاد کیف پول ترون لینک

در صفحه بعدی قوانین و شرایط برنامه را بخوانید و روی “accept” بزنید. مهم‌ترین اطلاعاتی که باید درباره ترون لینک و هر ولت دیجیتال دیگری به‌خاطر بسپارید این است که به هیچ وجه دسترسی به عبارت بازیابی را از دست ندهید و آن‌ را در محلی امن ذخیره کنید. عبارت بازیابی رمز عبور شما برای دسترسی به وجوه و دارایی‌های شما است. در صورتی که دسترسی به عبارت بازیابی را از دست بدهید، دسترسی به داریی‌هایی خود را از دست خواهید داد.

موافقت با شرایط ترون لینک

در گام بعدی از شما درخواست می‌شود برای کیف پول خود یک نام (حداکثر ۱۴ حرف) انتخاب کنید.

ایجاد نام کاربری در کیف پول

پس از آن باید رمز عبور انتخاب کنید. کیف پول TronLink این رمز عبور را ذخیره نمی‌کند، پس در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. رمز عبور شامل حداقل ۸ حرف (ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک) و اعداد است.

ایجاد رمز عبور

در مرحله‌ی بعد، باید یک رمز عبور برای ولت تعیین کنید و روی next step بزنید. توجه داشته باشید که این رمز عبور برای امنیت کلیدخصوصی و انتقال ترون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از آن باید از عبارت بازیابی که شامل ۱۲ کلمه است، بک‌آپ بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم، این عبارت را بر روی کاغذی نوشته و آن را در جای مناسبی نگهداری کنید و هرگز در دسترس شخص دیگری قرار ندهید. به دلیل اینکه اسکرین شات به هر دلیلی مثلا سرقت موبایل یا اینکه تلفن همراه خود را به شخص دیگری می‌دهید، در دسترسی فرد دیگری قرار گیرد، کار درستی نیست. با عبارت بازیابی انتقال دارایی برای شما امکان‌پذیر خواهد شد. در حفظ عبارت بازیابی دقت کافی داشته باشید. به دلایل امنیتی امکان گرفتن اسکرین شات در این بخش از برنامه در بسیاری از ولت‌های دیجیتال امکان‌پذیر نیست.

حفظ و امنیت عبارت بازیابی

حال باید عبارت بازیابی را وارد و بر روی I have saved it securely کلیک کنید. بار دیگر، عبارت بازیابی از شما پرسیده خواهد شد.

وارد کیف پول می‌شوید. در صفحه‌ی پیش رو، در بخش Assets که در پایین صفحه قرار دارد، گزینه‌های دریافت (Receive)، ارسال (Send)، قفل کردن/ خارج کردن از قفل (Freeze/Unfreeze) و افزودن دارایی را می‌توانید مشاهده کنید.

صفحه اصلی کیف پول TronLink

اگر روی گزینه‌ی دریافت کلیک کنید، در آن صفحه‌، آدرس و QR Code مربوط به کیف پولتان را خواهید دید. شما می‌توانید این آدرس را کپی کرده و برای فرستنده ارسال کنید.

دریافت توکن در تروکن لینک با کد QR

اگر می‌خواهید ارز دیجیتال ترون را برای شخصی ارسال کنید، روی گزینه‌ی Send بزنید و سپس آدرس گیرنده، توکن مورد نظر و میزان توکن ارسالی را وارد کنید. حتما قبل از ارسال، اطلاعات را دوباره بررسی کنید و از درستی آن‌ها مطمئن شوید.

ارسال ترون

با انتخاب گزینه‌ی فریز یا قفل کردن صفحه‌ی زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

فریز کردن ترون در کیف پول ترون لینک

در قسمت Freeze می‌توانید به هر میزانی که تمایل دارید ترون قفل کنید و در ازای آن به انتخاب خودتان،پاداش دریافت کنید. در کادر پایین نیز میزان ترونی که به شما اختصاص داده خواهد شد، نمایش داده می‌شود.

تب Unfreeze نیز برای از خارج کردن توکن‌ها از حالت قفل است. اگر روی Instruction در بالا سمت راست کلیک کنید، می‌توانید قوانین مربوطه به فریز کردن و از حالت فریز خارج کردن را مطالعه بفرمایید.

با استفاده از گزینه‌ی Add Asset نیز می‌توانید توکن‌های مختلف مانند TRC-10 و TRC-20 را اضافه کنید.

اضافه کردن توکن‌های دیگر به کیف پول ترون لینک

اگر روی آیکون کیف پول، در بالا سمت راست کلیک کنید، می‌توانید کیف پولی را ایجاد و یا Import کنید.

11 min 1

اگر به بخش Market وارد شوید، می‌توانید آخرین قیمت و تغییرات جفت‌‌ارزهای مبتنی بر شبکه ترون را دنبال کنید.

مشاهده روند تغییرات ترون در Market

در تب DApp نیز می‌توانید به لیست برنامه‌های غیرمتمرکز ترون دسترسی پیدا کنید. در صفحه‌ی Vote نیز تعداد کل رأی‌ها، رأی‌های شما، اسامی کاندیدها و دکمه‌ ثبت رأی و حذف رأی وجود دارند.

رأی دادن در کیف پول TronLink

در پروفایل کیف پول TronLink نیز می‌توان گزینه‌ تاریخچه تراکنش‌ها، پشتیبانی، اعلامیه‌ها، لینک‌های گروه‌‌های موجود در تلگرام، وی‌چت و توییتر را به همراه تنظیمات و نسخه‌ی برنامه مشاهده کرد.

پروفایل در ترون لینک

اگر روی عبارت mywallet کلیک کنید، یک صفحه‌ی جدید نمایان خواهد شد. در این صفحه، آدرس کیف پول، نام کیف پول، رمز عبور، نسخه پشتیبان گرفتن از Keystore، بک آپ از عبارت بازیابی و کلید خصوصی را خواهید دید. با استفاده از گزینه‌ی آخر هم می‌توانید کیف پول خود را حذف کنید.

با دنبال کردن مراحل بالا به سادگی می‌توانید یک کیف پول TronLink ایجاد کنید. کار با TronLink آسان است فقط کافی است در انجام و تأیید مراحل دقت کافی داشته باشید.

ویژگی‌های کیف پول ترون لینک

ساده و کاربر پسند: این کیف پول از ایجاد/وارد کردن ولت با یک کلیک، کیف پول HD، کیف پول Ledger از طریق بلوتوث و ایجاد حساب‌های کیف پول چندگانه پشتیبانی می کنیم.

ویژگی Multisignature: چند حساب برای مدیریت مجموعه‌ای از دارایی‌ها با موارد استفاده مختلف و روشی جدید برای امضا ارائه می‌دهد.

تغییر و مدیریت به آسانی: ترون لیک در در نسخه‌های برنامه موبایلی و افزونه مرورگر ارائه شده است و نیازهای شما در موارد متعدد را رفع می‌کند. با کیف پول TronLink به برنامه‌های غیرمتمرکز ترون در هر هر کجا و در هر لحظه دسترسی خواهید داشت.

مراحل فریز کردن ترون در کیف پول TronLink 

در ادامه راهنما مراحل ساده فریز کردن توکن‌های ترون در ترون لینک را بررسی می‌کنیم.

به TronLink.org بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. عبارت بازیابی و رمز عبور خود را یادداشت کنید (و در جایی امن نگه دارید). برای دانلود با iOS و اندروید در دسترس است.

هنگامی که حساب شما راه اندازی شد، باید ارزهای Trx خود را به کیف پول ترون لینک منتقل کنید. در صفحه اصلی شما، ارزهای دیجیتال (رمزارزهای متفاوتی که مالک آن‌ها هستید) نشان داده می‌شود. روی لوگوی TRX کلیک کنید و آدرس Trx خود را کپی کنید. با خیال راحت رمزارز Trx خود را از هر کیف پول یا صرافی منتقل کنید. پیشنهاد می‌شود ابتدا مقدار کمی ارسال کنید تا مطمئن شوید که ارسال اولیه انجام می‌شود، سپس بقیه ارزها را انتقال دهید.

خوب، در حال حاضر ارزهای Trx شما به سادگی به کیف پول ترون لینک منتقل شدند. حال شما می‌توانید فریز کردن دارایی خود را آغاز کنید.

در صفحه اصلی ترون لینک ولت روی “FREEZE” کلیک کنید. صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که بر اساس پهنای باند و فاکتور انرژی ترون‌های خود را فریز کنید. پهنای باند یا Bandwidth به شما این امکان را می‌دهد، بدون نیاز به پرداخت هزینه، تراکنش‌ها را در شبکه اصلی ترون انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر ۲۰۰۰۰ ارز ترون دارید. ابتدا روی فریز کلیک کنید، سپش روی انرژی بزنید و ۱۰۰۰۰ را در کادر “مقدار فریز” تایپ کنید. سپس برای تایید از شما رمز عبور می‌خواهد. دوباره مراحل را برای ۱۰۰۰۰ تحت پهنای باند تکرار کنید. 

اکنون ارزهای Trx شما فریز شده‌اند. حال زمان آن است که یک SR (سوپر نماینده) را انتخاب کنید که قصد دارید نمایندگی فریز دارایی‌ها را به او بدهید. 

در صفحه اصلی، روی “رای دادن” کلیک کنید. هنگامی که روی رای کلیک کنید، همه SR ها به ترتیب از بین کسانی که بیشترین ارزهای را فریز کرده‌اند، نشان داده می‌شوند. به یاد داشته باشید، هرچه تعداد ارزهای فریز شده با SR بیشتر باشد، سود شما کمتر می‌شود؛ زیرا پاداش شما با بسیاری دیگر تقسیم خواهد شد.

هنگامی که یک SR را انتخاب کردید، روی نام آنها در لیست SR کلیک کنید. صفحه‌ای نمایش داده می‌شود و شما باید مشخص کنید که چه تعداد از ارزهای فریز شده را به نماینده خود اختصاص می‌دهید. در صورت تمایل می‌توانید ارزهای خود را با چندین SR فریز کنید. اگر می‌خواهید همه را به یک نماینده احتصاص دهید ۲۰۰۰۰ را در کادر تایپ کنید، سپس رمز عبور شما را برای تایید می‌خواهد. این روش یک راه برای کسب درآمد غیرفعال و رایگان است. 

جمع بندی؛ ترون لینک چیست؟

ترون لینک یک ولت اختصاصی دیجیتال برای ارز ترون است. شما با استفاده از این ولت می‌توانید دارایی‌های خود را ذخیره، فریز، دریافت و ارسال کنید. این مقاله به عنوان یک راهنما برای نصب و راه اندازی کیف پول ترون لینک جمع‌آوری شده است. اگر شما یا دوستانتان به دنبال یک راهنما برای نصب این ولت هستید، از این مقاله استفاده کنید یا برای آن‌ها ارسال کنید.

میانگین امتیازات ۴٫۴ / ۵٫ تعداد رای: ۳۴

4 دیدگاه

  1. سلام یبار ترون لینک رو نصب کردم ۳۰۰ امتیاز داد پاکدکردم مجدد نصب کردم امتیازم صفر شده ایا این امتیاز تو اکانت اولم محفوظه یا حذف میشه؟
    و سوال دیگه اینکه برای قسمت import accaunt دقیقا باید چکار کنم؟

    1. در صورتی که کیف پول جدید ایجاد کردید ، امتیاز بر روی کیف پول و اکانت قبلی وجود دارد که برای بازیابی کیف پول خود میبایست از قسمت ایمپورت، کلمات بازیابی کیف پول قبلی را وارد کنید.

  2. سلام چند وقت پیش کیف پول ترون لینک رو نصب کردم و وارد یک پروژه تتر شدم و بعد از چند روز موجودی من صفر شد و وقتی با مدیر پروژه پیام دادم گفت فریز شده است چطور میتوانم موجودی تتر خودم را بازگردانم

    1. سلام وقت بخیر
      شما به اون پروژه دسترسی فریز کردن یا برداشت تتر رو دادید اگر برداشت نشده باشه می‌تونید تتر رو برگردونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *