اخبار ارز دیجیتال

اوکراین در مسیر قانونی اعلام کردن رمز ارزها قرار دارد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

اوکراینی‌ها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به شدت پذیرفته‌اند. به همین دلیل اوکراین در مسیر قانونی اعلام کردن رمز ارزها قرار گرفته‌است. آن‌ها به زودی ممکن است تأیید دولت برای پذیرش رمز ارز‌ها را نیز دریافت کنند.

چکیده:

  • وزارت تحول دیجیتال اوکراین لایحه‌ای را تصویب کرد که ارزهای دیجیتال را در اوکراین قانونی اعلام می‌کند.
  • این لایحه در راه تبدیل شدن به قانون قرار دارد.

مجلس اوکراین امروز رأی داد که رمز ارز‌ها در داخل کشور قانونی شوند و صرافی‌های ارز دیجیتال به طور رسمی در این کشور فعالیت کنند. در این صورت خرید و فروش رمزارز‌ها نیز در این کشور آزاد خواهد شد.

تاکنون برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در اوکراین، هفتمین کشور پرجمعیت اروپا، قانونی تصویب نشده بود. با این وجود، Chainalysis، شرکت داده‌های بلاک چین، اوکراینی‌ها را در سپتامبر ۲۰۲۰ به عنوان پذیرندگان برتر ارزهای دیجیتال در جهان معرفی کرد.

در صورت تصویب قانون بانک‌ها می‌توانند آزادانه به شرکت‌های کریپتویی خدمات ارائه دهند و در صورت سرقت دارایی شهروندان، نهادهای قضایی کشور برای به دام انداختن سارقان دست به کار می‌شوند. صاحبان رمز ارز‌ها در برابر سرقت‌ها از حمایت قانونی برخوردار می‌شوند.

وزارت تحول دیجیتالی که در سال ۲۰۱۹ برای بهبود دانش دیجیتالی و دسترسی آنلاین ایجاد شد، این قانون را ارائه داده و مسئول اجرای قانون خواهد بود که انتظار می‌رود پس از اصلاح قانون مالیات و امضای رئیس جمهور این قانون از پاییز ۲۰۲۱ اجرا شود.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۹، تولید ناخالص داخلی اوکراین متناسب با جمعیت آن نیست و در جایگاه ۲۳ از ۴۶ کشور قرار دارد. وزارت‌خانه تحول دیجیتالی قصد دارد با جذب کسب و کار‌هایی که به رمز ارز‌ها مربوط است، این مقدار را افزایش دهد.

الکساندر برنیاکوف (Oleksander Bornyakov)، معاون وزیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: “به طور خاص، تصویب قوانین باعث جذب صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی به بازار اوکراین می‌شود و این یک انگیزه قوی برای توسعه بیشتر حوزه کریپتو در اوکراین خواهد بود. “

با این حال هنوز در اوکراین نمی‌توان از رمز ارز‌ها برای پرداخت کالا و خدمات استفاده کرد اما، تصویب لایحه به شرکت‌های بلاک چین اجازه می‌دهد تا تجارت و معاملات خود را قانونی کرده و مستقیماً با بانک‌ها کار کنند. همچنین شهروندان می‌توانند به صورت آزاد رمز ارزها را خریداری و معامله کنند.

این امر به ویژه در اروپای شرقی، جایی که پذیرش رمز ارز‌ها روند صعودی دارد بسیار مهم است. Chainalysis در گزارش خود به کلاهبرداری و سرقت دارایی در اوکراین و همچنین کاهش اعتماد به بانک‌ها اشاره کرد. شهروندان برای محافظت از دارایی‌های خود به رمز ارز‌ها روی آورده‌اند و سال گذشته ۸/۲ میلیارد دلار در رمز ارز‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند. صرافی‌ها و کسب و کار‌های مربوط به رمز ارز‌ها می‌توانند این مقدار را افزایش دهند.

وزارت تحول دیجیتال ماه‌هاست که در زمینه کریپتو فعالیت می‌کند. در ژانویه ۲۰۲۱، توافق نامه‌ای با بنیاد توسعه استلار برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی اوکراین که از ۴ سال پیش بر روی آن تحقیق شده بود، امضا شد. به عنوان بخشی از این توافق‌نامه که وزارت‌خانه به عنوان راهی برای رقابت بیشتر کشور در بازار اروپای شرقی مطرح کرد، استلار در توسعه مقررات و زیرساخت رمز ارز‌ها کمک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *